تفاوت لامپ رشته‌ای و ال ای دی

لامپ‌های مختلفی مانند لامپ‌ فلورسنت ، ال ای دی، رشته‌ای در بازار وجود دارند که خریداران می‌توانند با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. برای آشنایی بیشتر با تفاوت لامپ رشته‌ای و ال ای دی ، بهتر است بدانید که لامپ‌های رشته‌ای تنها 5 درصد از انرژی مصرف شده خود را به نور مرئی تبدیل می‌کنند و بقیه انرژی را به صورت گرما از دست می‌دهند.

تفاوت لامپ رشته‌ای و ال ای دی

بررسی تفاوت لامپ رشته‌ای و ال ای دی :

بسیاری از مردم هنگام خرید نورپردازی‌ها با مشکل مواجه می‌شوند و نمی‌توانند فناوری‌های جدید بازار را با یکدیگر مقایسه کنند. اگر می‌خواهید یک خرید راحت داشته باشید و با تفاوت لامپ رشته‌ای و ال ای دی آشنا شوید، بهتر است با ما همراه باشید و این مقاله را از دست ندهید. لامپ‌های مختلفی مانند لامپ‌های فلورسنت، ال ای دی، رشته‌ای در بازار وجود دارند که خریداران می‌توانند با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. شاید برای شما هم جالب باشد که امروزه لامپ‌های ال ای دی محبوبیت زیادی در بین مردم دارند. برای فهمیدن این موضوع بهتر با تفاوت لامپ رشته‌ای و ال ای دی آشنا شوید.

بررسی تفاوت لامپ رشته‌ای و ال ای دی

لامپ رشته‌ای

برای آشنایی با تفاوت لامپ رشته‌ای و ال ای دی بهتر است به صورت جداگانه درباره آن‌ها سخن بگوییم و اطلاعات اولیه هر کدام از آن‌ها را به شما معرفی کنیم:

1.لامپ رشته‌ای

لامپ رشته‌ای یکی از قدیمی‌ترین لامپهای موجود در بازار است که از همان ابتدای پیدایش برق وجود داشته است. این لامپ  در اواخر دهه 1800 به یک استاندارد برای  لامپ‌های تجاری تبدیل شد و امروزه هم از آن استفاده می‌کنند. لامپ رشته‌ای از یک رشته سیم ساخته شده است که این سیم‌ها تا دمای بالایی گرم می‌شوند و سپس با نور مرئی یا رشته‌ای می‌درخشند. توجه داشته باشید که اطراف فیلامنت یک لامپ از شیشه یا کوارتز ذوب شده ساخته شده است که به خوبی می‌تواند از فیلامنت در برابر خلاء یا اکسیداسیون با گاز بی اثر محافظت کند. برای آشنایی بیشتر با تفاوت لامپ رشته‌ای و ال ای دی، بهتر است بدانید که لامپ‌های رشته‌ای تنها 5 درصد از انرژی مصرف شده خود را به نور مرئی تبدیل می‌کنند و بقیه انرژی را به صورت گرما از دست می‌دهند.

2. لامپ ال ای دی :

تکنولوژی لامپ‌های ال ای دی یا دیود ساطع کننده نور، جدید‌تر از لامپ‌های رشته‌ای می‌باشد و به سال 1907 برمی‌گردد. در طول 50 سال گذشته دانشمندان به پیشرفت‌های فراوانی در فناوری ال ای دی دست یافتند و لامپ‌های شگفت انگیزی را در اختیار ما قرار می‌دهند. این چراغ‌ها عمر طولانی دارند و مصرف انرژی آن‌ها کم است و بهترین گزینه برای خرید به شمار می‌رود. استفاده از این چراغ‌ها روش بهتری برای تبدیل برق به نور مرئی می‌باشد. تفاوت لامپ رشته‌ای و ال ای دی ازدیدگاه‌های مختلف:

بدون شک توجه به قیمت لامپ‌ها یکی از موارد مهمی می‌‌باشد که همواره مد نظر قرار می‌گیرد. امروزه لامپ‌های مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام از آن‌ها قیمت خاص خود را دارند و بهتر است با توجه به بودجه‌ی خود یکی از آن‌ها را خریداری نمایید.

 تفاوت لامپ رشته‌ای و ال ای دی از نظر هزینه 

بهتر است بدانید که قیمت لامپ‌های رشته‌ای بسیار کمتر از لامپ‌های ال ای دی می‌باشد و تقریبا می‌توان گفت که قیمت لامپ‌های ال ای دی 8 برابر لامپ‌های رشته‌ای می‌باشد. یعنی قیمت لامپ رشته‌ای معمولی حدود 1 دلار است ولی قیمت لامپ ال ای دی حدود 8 دلار می‌باشد. بهتر است بدانید که تفاوت لامپ رشته‌ای و ال ای دی از نظر مصرف انرژی به صورت زیر می‌باشد: مصرف انرژی یکی از مهم‌ترین عواملی می‌باشد که هنگام خرید لامپ‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.  بعد از اینکه کارشناسان لامپ‌های رشته‌ای و ال ای دی را در مدت زمان طولانی و بیش از 25000 ساعت مورد آزمایش قرار دادند، به نتایج جالبی رسیدند که این نتایج به شرح زیر می‌باشند: درست است که لامپ رشته‌ای 1 دلار هزینه داشت، اما در بازه‌ی زمانی مشخص شده، 180 دلار برق مصرف کرد. اما لامپ ال ای دی در همان بازه‌ی زمانی، 20 دلار برق مصرف کرد. با این وجود می‌توان گفت که لامپ ال ای دی مصرف خیلی پایینی دارد و گزینه‌ی مناسبی برای خرید می‌باشد.

تفاوت لامپ رشته‌ای و ال ای دی از نظر عمر آن‌ها :

ماندگاری و عمر لامپ‌ها یکی دیگر از عوامل مهمی می‌‌باشد که باید در نظر بگیرید. بهتر است بدانید که لامپ‌های رشته‌ای دوام چندانی ندارند اما لامپ‌های ال ای دی طولانی‌ترین طول عمر در صنعت را دارند و بهترین گزینه برای انتخاب می‌باشند. بهتر است بدانید که در این مقاله به جای هزینه‌ی اولیه، هزینه‌ی واقعی را مشخص کردیم. اگر قصد خرید لامپ ال ای دارید و می‌خواهید یکی از مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین لامپ‌های موجود در بازار را خریداری نمایید، بهتر است به فروشگاه اینترنتی نوراکو مارت مراجعه نمایید و بهترین تجهیزات روشنایی را خریداری نمایید.

 

مقالات مرتبط