کاهش لومن

تعویض روشنایی لامپ ال ای دی می تواند در طولانی مدت در هزینه شما صرفه جویی کند. اما استهلاک و کاهش لومن چطور؟ در این مقاله درباره استهلاک و کاهش لومن و معنی آن برای چراغ های LED صحبت می کنیم. دیودهای ساطع کننده نور (یا LED ها) قطعاً از چراغ های فلورسنت یا  سنتی ارتقا یافته اند. سوئیچ روشنایی LED می تواند در بلند مدت در هزینه های سنگین صرفه جویی کند. اما استهلاک و کاهش لومن چطور؟ اگر این اصطلاح برای شما نامانوس است ، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استهلاک و کاهش لومن و درک بهتر روشنایی LED خود، ادامه مطلب را بخوانید.

کاهش لومن

استهلاک و کاهش لومن چیست؟

همه ما می دانیم طول عمر چراغ های LED به طور قابل توجهی بیشتر از چراغ های فلورسنت یا متال هالید است hlh این واقعیت نیز isj که هیچ لامپ برای همیشه دوام ندارد. برخلاف چراغ های سنتی، LED ها به طور ناگهانی خراب نمی شوند و شما را در تاریکی رها نمی کنند. در عوض ، LED ها به تدریج در طول عمر خود لومن های کمتری تولید می کنند که به آن استهلاک یا کاهش لومن می گوییم

"Lumens" واحدهایی است که برای اندازه گیری میزان روشنایی استفاده می شود. لومن های بزرگتر ساطع شده = نور روشن تر. هنگامی که یک چراغ LED برای اولین بار نصب می شود، "لومن های اولیه ( مقدار نوری که بلافاصله پس از تثبیت ، اما قبل از شروع استهلاک تولید می شود) را ساطع می کند. این زمانی است که LED روشن ترین و بزرگترین خروجی خود قرار دارد. با گذشت زمان، مقدار نور ساطع شده توسط LED کاهش می یابد. این فرآیند استهلاک یا کاهش لومن نامیده می شود.

استهلاک و کاهش لومن چیست؟

محاسبه استهلاک یا کاهش لومن

استهلاک لومن را می توان در هر زمان با استفاده از یک معادله نسبتاً ساده محاسبه کرد. خروجی لومن LED (میانگین لومن) را در هر زمان از عمر لامپ بر خروجی لومن اولیه LED تقسیم کنید یک عدد اعشاری به دست می آید که عملکرد ال ای دی را نشان می دهد. به عنوان مثال، یک ضریب 0.8 منعکس کننده عملکرد LED در 80٪ ظرفیت اولیه خود است. بنابراین، در چه مرحله ای لامپ LED "خراب" تلقی می شود یا نیاز به تعویض دارد؟

محاسبه استهلاک یا کاهش لومن

زمان تعویض لامپ ال ای دی

در حالی که بحث در مورد این موضوع وجود دارد، زمان پذیرفته شده برای تعویض لامپهای LED زمانی است که آنها 70٪ یا کمتر از خروجی اولیه لومن خود را تولید می کنند. این نقطه ی زمانی "طول عمر نگهداری لومن" نامیده می شود که 70L نیز نامیده می شود. طول عمر یک چراغ LED با ساعت اندازه گیری می شود. 70L معادل تعداد ساعات روشنایی که توسط یک LED قبل از رسیدن به 70٪ از خروجی اولیه تامین می شود.

در میان لامپ های مختلف فلورسنت، گازی و ... ال ای دی ها هستند که با کاهش تدریجی لومن همراه هستند. اگر چه لامپ های گازی هم کاهش لومن دارند اما کاهش لومن آن ها به طور ناگهانی بوده و به یکباره شاهد از دست رفتن مقادیر زیادی از نور و کاهش لومن هستیم.

ال ای دی ها در میان لامپ های مختلف مزیت های زیادی دارند. از جمله مهمترین این مزیت ها طول عمر بسیار بالای این لامپ ها است. در اقع یک لامپ ال ای دی برای شما به جای چندین لامپ رشته ای یا گازی و ... کار می کند. علاوه بر این لامپ های ال ای دی دارای روشنایی بسیار بیشتری هستند . اما این روشنایی در تمام عمر طولانی این لامپ ها با آن ها همراه نبوده و در بخشی از راه کم می شود. این میزان بر اساس وات و نوع برندی که استفاده می کنید می تواند متفاوت باشد.

منبع

blog.lightup.com

مقالات مرتبط