نحوه نصب دیمر ال ای دی

اکنون بسیاری از چراغ‌ها به led ارتقاء یافته‌اند و در آن ها از لامپ ال ای دی استفاده می شود. ممکن است بخواهید دیمرها یا کنترل‌های کم نور را نیز به چراغ‌های خود اضافه کنید تا انتخاب‌های بیشتری برای شدت نورپردازی فضاها و اتاق‌های مختلف داشته باشید. برای کاربردهای تجاری یا مسکونی که برای کارهای مختلف به شدت نور متفاوتی نیاز دارند، داشتن‌LED های مجهز به دیمر به شما این امکان را می‌دهد تا مقدار مناسبی از روشنایی را متناسب با نیازهای هر یک از فضاهای خود را دریافت کنید. در این مطلب به چند کاربرد موثر برای کاهش نور 0 تا 10 ولت در ساختمان‌های تجاری و مسکونی می‌پردازیم. سپس نحوه نصب دیمر ال ای دی را آموزش خواهیم داد تا از مزایای افزایش کنترل روشنایی بهره‌مند شوید.

نحوه نصب دیمر ال ای دی

بررسی نحوه نصب دیمر ال ای دی 

وقتی نوبت به نحوه نصب دیمر ال ای دی 0 تا 10 ولت به عنوان بخشی از لامپ می‌رسد، ابتدا باید بدانید که چه نوع مداری دارید. اگر مدار کلاس دو دارید، هیچ هشدار ایمنی روی مدار وجود ندارد. اما اگر مدار کلاس یک باشد، یک هشدار ایمنی عمده روی دستگاه وجود دارد. کار با مدارهای کلاس یک به این معنی است که برای جلوگیری از برق گرفتگی باید اقدامات احتیاطی جدی انجام دهید.

سیگنال دیمر معمولا با یک سیم بنفش که بار 10 ولت را حمل می‌کند و یک سیم خاکستری که سیم مشترک حامل سیگنال است به درایور روشنایی متصل می‌شود. این‌ها کنترل کننده دیمر را به یک یا چند درایور LED متصل می‌کنند که ورودی صحیحی برای کاهش نور 0 تا 10 ولت دارند.

برای نحوه نصب دیمر ال ای دی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کنترل کننده دیمر را با سیم‌های مناسب به درایور LED وصل کنید. با سیم‌های بنفش و خاکستری که در دو انتها نصب شده‌اند، یک سیگنال 10 ولت به چراغ‌های LED خود خواهید داشت. کاری که کنترلر انجام می‌دهد این است که این دو سیم را به هم وصل می‌کند و باعث می‌شود سیگنال برق به همان نسبت با تنظیم کم نور کاهش یابد. در ادامه نحوه عملکرد و نحوه نصب دیمر ال ای دی را بررسی میکنیم

بررسی نحوه نصب دیمر ال ای دی

نحوه عملکرد و نحوه نصب دیمر ال ای دی

دیمر 0-10 ولت یک راه موثر برای کنترل سطح انرژی چراغ‌های شما، به ویژه ال ای دی ها است. می‌توانید مقدار انرژی دریافتی نور را بین 0 تا 10 ولت تغییر دهید و بین سطوح بالای روشنایی که برای کار، آشپزی و کارهای خانه مناسب است یا نور محیط گرم برای استراحت یا مطالعه سوئیچ کنید. این چراغ‌های کم‌ نور از یک درایور LED متصل به یک کنترل‌ کننده دیمر برای تنظیم میزان نوری که می‌خواهید LEDهای شما خاموش شوند، استفاده می‌کنند. با تنظیمات مناسب، می‌توانید از طیف وسیعی از نور موجود از دستگاه خود لذت ببرید، از کم‌ترین میزان نور تا 100٪ روشنایی کامل. یک کنترل‌کننده نور LED که به‌درستی نصب شده باشد، همبستگی مناسبی بین تنظیم کنترل‌کننده و شدت روشنایی دارد. در نتیجه با آگاهی از نحوه نصب دیمر ال ای دی می‌توانید شدت نور را به میزان دلخواه تغییر دهید.

برنامه‌های کاربردی دیمر LED

حتما شما نیز می‌دانید که نورپردازی LED یک راه عالی برای کاهش هزینه‌های انرژی روشنایی در خانه یا محل کار شماست و به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های روشنایی سالانه خود را مقدار زیادی کاهش دهید. با افزودن قابلیت دیمر به چراغ‌های ال ‌ای‌ دی کارآمد خود، در مصرف انرژی حتی بیشتر از قبل صرفه‌جویی کنید و در عین حال ظاهر و احساس فضاهای مختلف خود را به خوبی تغییر دهید. با آموزش نحوه نصب دیمر ال ای دی، می‌توانید نور اتاق‌های مختلف فضای مسکونی یا تجاری خود را تنظیم کنید و هم از صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هم از فضای مرتفع یک اتاق با نور کافی لذت ببرید.

برنامه های مختلفی وجود دارد که در آ‌ن‌ها کم نور کردن تفاوت زیادی در طراحی نور شما ایجاد می‌کند. رستوران‌ها و سالن‌ها همگی نیازهای زیبایی‌شناختی مشخصی در نورپردازی دارند و کنترل‌های دیمر می‌توانند به شما این امکان را بدهند که حال و هوا یا فضای مناسب را برای مهمانان خود ارائه کنید. فضاهای خرده‌فروشی یا موزه‌ها نیز می‌توانند از نورپردازی مجهز به کنترل کاهش نور بهره ببرند که به تقویت و برجسته‌تر کردن عناصر هنری و طراحی که برای گالری‌ها و نمایشگاه‌ها بسیار حیاتی هستند، کمک می‌کند. کاربرد شما هر چه باشد، تنظیم روشنایی خود با کنترل‌های دیمر بسیار آسان است. تنها چیزی که لازم است دانش اولیه در مورد ‌ نحوه نصب دیمر ال ای دی و عملکرد آن و برخی دستورالعمل‌ها در مورد نحوه تنظیم کنترل‌های دیمر در فضای مسکونی یا تجاری است.

منبع

www.shineretrofits.com

 

مقالات مرتبط