بهترین برندهای چراغ + بررسی مارک های ایرانی و خارجی

با انتخاب بهترین برند چراغ می توانید آسوده تر و با آرامش بیشتر به زندگی روزمره ادامه دهید. یکی از نیازهای مبرم بشر در طول شبانه روز روشنایی و استفاده از نور می باشد. چراغها معمولا انواع مختلفی دارند که حتی کاربردهای آنها نیز تفاوت دارد. امروزه بهترین برند ایرانی چراغ با بهترین برند خارجی چراغ رقابت تنگاتنگی دارند. در نتیجه با توجه به چند معقوله مهم که در ادامه بیان می شوند، باید بهترین مارک چراغ را بر اساس نیاز خود انتخاب کنیم.

  1. مشخصات شرکت سازنده و شماره مدل
  2. ابعاد و وزن
  3. مشخصات و مواد پایه، قاب و رفلکتور
  4. استاندارد ساخت
  5. ولتاژ چراغ
  6. نوع و مشخصات لامپ
  7. خصوصیات ترانس و طول عمر آن
  8. حداکثر دمای محیط برای عملکرد
  9. توان الکتریکی لامپ و ترانس
  10. درجه حفاظت
  11. وضعیت تهویه برای تبادل حرارت با محیط
  12. زاویه مناسب نصب (برای چراغ های معابر)
  13. محدودیت ها یا ویژگی های خاص
  14. تراز فشار صوت
  15. نحوه نگهداری و تعمیرات

بهترین برند چراغ

نگاهی به انواع لامپ و چراغ

انواع مختلف چراغ را می توان به این دسته ها تقسیم نمود :

  • چراغهای خطی: که فقط می توان از لامپهای فلورسنت در آنها استفاده کرد.
  • چراغهای نقطه ای: در این نوع نیز می توان از لامپهای التهابی، گازی جیوه ای و سدیمی و متال هالید استفاده کرد.

 البته نکته مهم دیگری که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد، نوع دیگری از دسته بندی انواع چراغ می باشد که توکار و روکار است. باید در نظر داشت برندهای ایرانی با توجه به دانش ‌بنیان بودن، بومی سازی و حتی مونتاژ چیزی از برندهای خارجی کم ندارد. 

بهترین برند چراغ ایرانی

جهت آشنایی با بهترین مارک چراغ در جدول زیر نام برخی برندها به طور فهرست وار در اختیار شما قرار می گیرد؛ تا در ادامه به بررسی آنها بپردازیم:

 

نام برند

پارس شعاع طوس

گروه روشنایی شعاع

لامپ نور

پولاکس

بهترین برند چراغ خارجی

در رابطه با بهترین برندهای خارجی چراغ های روشنایی هم می توان به طور مفصل بحث کرد؛ اما در میان آنها ال ای دی اُپل، دی اسرام و مواردی از این قبیل اشاره داشت.  

خرید و قیمت چراغ

با توجه به شناخت و بررسی بهترین برند چراغ، فاکتور مهمی که باید در خرید و قیمت چراغ به آن توجه کنیم، قیمت چراغ می باشد. در واقع اگر بخواهیم با توجه به نوسانات ارز قیمت را بررسی نماییم، می توان گفت که به علت بالا بودن نوسانات ارز و قیمت این محصولات و مواد اولیه آن، نمی توان بازه قیمتی دقیقی از قیمت این محصولات ارائه کرد. 

چراغها نسبت به برند ایرانی بودن و خارجی بودن، و همچنین بسیاری از موارد دیگر از جمله میزان وات و خطی یا نقطه ای بودن کاملا متفاوت می باشند. هر کدام از فاکتورهای گفته شده به نحوی در تعیین قیمت چراغ تاثیر دارد. در نتیجه هر چراغ قیمت مخصوص به خود را دارا می باشد.

آشنایی با برندهای معتبر

برای انتخاب بهترین برند چراغ چند برند مهم ایرانی و با کیفیت را بررسی می کنیم:

پارس شعاع طوس

یکی از بزرگترین تولیدکنندگان بهترین برند چراغ در کشور که با اتکا به تولید ملی و بومی سازی توانسته است موفقیت بالایی را در تولید ملزومات روشنایی فراهم آورد؛ پارس شعاع طوس می باشد.

این کارخانه در مشهد قرار دارد و با دارا بودن چندین خط تولید و مونتاژ لامپ و بردهای ال ای دی پیک پِلِیس توانسته است انواع چراغهای خطی، چراغ مخصوص تایر، چراغهای کنافی و ... را با کیفیتی فوق‌ العاده به بازار ارائه نماید. البته این گروه صنعتی انواع روکار و توکار چراغها را به بازار ارایه می نماید.

گروه روشنایی شعاع

یکی دیگر از تولید کنندگان بهترین برند چراغ که بسیار ترقی کرده و مورد توجه عموم قرار گرفته است؛ شعاع می باشد. گروه صنعتی شعاع الکتریک با سابقه ۶۰ سال، یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان صنعت ملزومات روشنایی می باشد.

 محصولات با کیفیت شرکت قدیمی شعاع را می توان در انواع لامپها و چراغها، با کیفیت بالا معرفی کرد. اگر از هر کسی نام شعاع الکتریک را بپرسیم؛ نماد کیفیت را به ما یادآوری می کند .محصولی ایرانی و دارای قدمت بالا و کیفیت استثنایی که می تواند در برابر محصولات خارجی قد علم کند. 

محصولات این شرکت عبارتند از:

  1. چراغ های حیاطی
  2. چراغ های خیابانی
  3. پروژکتور ها
  4. چراغ های صنعتی
  5. چراغ های دفنی
  6. چراغ های زیر و کنار پله ای
  7. چراغ های استخری و آب نماها
  8. چراغ های دیواری
  9. چراغ های زیر کابینتی
  10. لامپ ها
  11. چراغ های بالا آینه ای
  12. سوکت ها و فازمتر ها
  13. ریسه ها
  14. چراغ های شارژی و اضطراری
  15. چراغ های سقفی روکار
  16. چراغ های سقفی توکار
  17. چراغ های مگنتی
  18. بالاست ها و استارترها
  19. سنسورها
  20. منابع تغذیه چراغ های استخری

لامپ نور 

یکی از بهترین برندهای ایرانی چراغ، لامپ نور می باشد که تولید انواع لامپ، چراغ، و تجهیزات روشنایی با کیفیت و رفع نیاز کامل به نور را بر عهده دارد. استفاده از مواد مرغوب در تولید تجهیزات الکتریکی و ملزومات روشنایی، این شرکت را نسبت به رقبای خارجی یک گام جلوتر انداخته است. با استفاده از محصولات با کیفیت این شرکت، می توانید با خیال راحت از روشنایی محیط اطراف خود لذت ببرید. 

برخی محصولات این شرکت عبارتند از:

1. انواع لامپهای Led

2. انواع چراغهای توکار و روکار

3. انواع سنسورهای روشنایی

4. انواع چراغهای سقفی آویز

پولاکس

یکی از تولید کنندگانی که می توان گفت از بهترین برند های چراغ در زمینه ملزومات روشنایی محسوب می شود، شرکت پولاکس است. این شرکت تقریبا نوپا، با هدف رشد در بازار ملزومات روشنایی و با اهداف کلان وارد این صنعت گشته است. در واقع می توان گفت پولاکس در نوع خود بی نظیر عمل کرده است. عملکرد و کیفیت بزرگترین هدف در تولید محصولات پولاکس محسوب می شود.

 پولاکس با تولید انواع چراغهای دکوراتیو، چراغهای خطی، و چراغهای روکار و توکار توانسته است بازار خوبی را به دست آورد. هدف اصلی شرکت پولاکس، تولید و نوع‌آوری بر اساس خلاقیت، رفع نیاز به نور و ملزومات روشنایی، با ارایه محصولات با کیفیت می باشد.

 

پرسش های متداول

تمامی برندهای داخلی با توجه به محصولات فوق‌العاده ای که تولید می کنند، در مقایسه با محصولات خارجی حتی برتر هم محسوب می شوند.
تمامی تولید کنندگان سعی در ارائه انواع و مدلها و رنگهای مختلف این محصولات را دارند. پس با توجه به نکته فوق در می یابیم که: شرکتها در بازار رقابتی گوی سبقت را از هم می ربایند. مدلها، رنگها و انواع مختلف لامپها و ملزومات روشنایی می تواند مهمترین هدف تولید کنندگان برای جذب مشتری باشد.
همانگونه که در بند قیمت ذکر شد، برای خرید ملزومات روشنایی مورد نیاز، با توجه به نوسانات ارز باید اقدام کرد. شما می توانید با مراجعه به صفحه ما قیمت دقیق هر محصول را دریافت کرده و با خیال راحت، خریدی امن را تجربه نمایید.

مقالات مرتبط