بهترین برندهای لامپ یو وی ( راهنمای خرید )

با توجه به نوع کاربرد لامپ های یو وی در زمینه های پزشکی، آزمایشگاهی، و ... انتخاب بهترین برند لامپ یو وی از اهمیت بالایی برخوردار است. لامپ های UV انرژی نورانی حاصل از بخار جیوه را به صورت فرابنفش منعکس می کنند.  به لامپ های UV لامپ های فرابنفش نیز گفته می شود. همانطور که میدانید اشعه ی فرابنفش تابیده شده بر روی زمین خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد. از این خاصیت درمانی برای گندزدایی، فیزیوتراپی، کنترل حشرات و ... استفاده می شود. امروزه لامپ های یو وی در انواع و برندهای مختلفی تولید می شوند.

 

معرفی لامپ UV

معرفی لامپ UV

برای آشنایی با بهترین برند لامپ یو وی ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که لامپ یو وی چیست؟ طول موج لامپ UV از طول موج نور مرئی بیشتر و از طول موج اشعه ی ایکس کمتر می باشد. در نور خورشید مقدار زیادی اشعه ی فرابنفش وجود دارد. از آن جایی که این نور قابل مشاهده نیست به آن نور سیاه نیز می گویند. لامپ UV از یک نوع لامپ تخلیه ی الکتریکی با مواد مخصوص تشکیل شده است. شیشه های که برای ساخت لامپ UV استفاده می شوند از جنس کوارتز می باشند. شیشه های کوارتز اشعه فرابنفش را راحت تر از شیشه های معمولی به خارج انتقال می دهند. لامپ های یو وی انواع مختلفی دارند برخی از آن ها عبارتند از: لامپ های یو وی بی که برای درمان بعضی از بیماری های پوستی استفاده می شوند. لامپ یو وی آ که در صنایع داروسازی، نساجی و پزشکی استفاده می شود و ... لامپ یو وی سی برای مصارف پزشکی استفاده می شود.

معرفی لامپ UVC

شناخت بهترین برند لامپ یو وی سی به مسئولین بهداشت، پزشکان و ... کمک می کند تا از انتقال و انتشار ویروس ها و باکتری ها به سایر سطوح جلوگیری کنند. به این ترتیب افراد کمتری درگیر بیماری های ویروسی مانند آنفلوآنزا، سرماخوردگی و ... می شوند. همانطور که میدانید انواع ویروس ها با توجه به شرایط محیطی اعم از دما، رطوبت و ... می توانند از چند ساعت تا چندین روز بر روی سطوح باقی بمانند. ویروس ها معمولا بر روی سطوح سخت ماندگاری بالاتری نسبت به سطوح نرم دارند. لامپ های UVC خاصیت میکروب کشی دارند. این لامپ ها می توانند سطوح مختلف را از هر نوع میکروب و باکتری پاکسازی کنند. نور ساطع شده از لامپ های UVC برای انسان قابل مشاهده نیست. از این لامپ در بیمارستان ها، مراکز درمانی و تصفیه خانه های آب آشامیدنی و ... استفاده می شود.

معرفی لامپ UVC

معرفی بهترین مارک لامپ یو وی

بهترین برند لامپ یو وی را می توانید از میان برندهای خارجی و ایرانی بیشماری انتخاب کنید. امروزه شرکت های بسیاری در عرصه ی تولید لامپ و وسایل روشنایی فعالیت دارند و هریک به طور جداگانه محصولات جدیدی با فناوری های نوین وارد بازار می کنند. هر یک از برندهای تولیدی لامپ یو وی دارای کیفیت بالایی هستند از این رو انتخاب بهترین برند لامپ UV بسیار مشکل می باشد.

سیلوانیا : بهترین برند لامپ یو وی می باشد. این شرکت کار خود را با تولید لامپ فلورسنت در نیویورک آغاز کرد. این شرکت محصولات متنوع روشنایی را برای خانه ها، مشاغل، وسایل نقلیه و ... طراحی می کند.

ناروا : این شرکت در سال 1994 فعالیت خود را آغاز کرده است و در زمینه ی تولید لامپ های متنوع گازی فشار قوی، لامپ های مخصوص کشاورزی و لامپ های پزشکی فعالیت دارد.

آشنایی با بهترین برند ایرانی لامپ یو وی

در ادامه ی معرفی بهترین برند لامپ یو وی به معرفی برندهای ایرانی موجود در بازار می پردازیم.

  • شرکت لامپ نور : این شرکت فعالیت خود را در سال 63 با ساخت انواع لامپ های رشته ای آغاز کرد. پس از مدتی برای ارتقای سطح کیفی محصولات خود با شرکت اسرام در آلمان همکاری کرد. اکنون این شرکت فعالیت های خود را در حوزه های مختلف تولید انواع لامپ اعم از لامپ های گازی، لامپ های ال ای دی، لامپ های تخصصی و ... گسترش داده است.
  • شرکت پارس یو وی: این شرکت در سال 92 تاسیس شده است. لامپ های تولیدی این شرکت برای استفاده در دستگاه های تصفیه ی آب استفاده می شود.
  • سامانتک: یکی دیگر از شرکت های فعال در حوزه ی تولید لامپ یو وی می باشد این شرکت تازه تاسیس محصولات با کیفیتی تولید می کند.

آشنایی با بهترین برند خارجی لامپ یو وی

در این بخش از مقاله به بررسی بهترین برند لامپ یو وی در شرکت های قوی خارجی می پردازیم.

شرکت اسرام

سهامداران، مدیران، کارمندان و سایر افرادی که در این شرکت فعالیت دارند از ملیت های مختلفی هستند. مرکز اصلی شرکت اسرام در کشور آلمان قرار دارد. اسرام در زبان آلمانی به معنی تنگستن می باشد. این شرکت در کشورهای مختلف اعم از ایران، آرژانتین، چین و ... شعبه دارد.

فیلیپس

یکی از شرکت های قدرتمند در زمینه ی تولید ابزارهای الکترونیکی و روشنایی می باشد. مرکز اصلی فعالیت فیلیپس در کشور هلند می باشد. تاسیس این شرکت در سال 1891 صورت گرفت.

مزدا

شرکت مزدا لایتینگ متعلق به کشور ژاپن می باشد. این شرکت بیش از یک قرن در بازارهای جهانی فعالیت دارد. یکی از اصلی ترین محصولات با کیفیت این شرکت لامپ های یو وی سی با کاربری ضد عفونی کنندگی می باشد.

 

مقالات مرتبط