بهترین برند وال واشر کدام است؟راهنمای خرید آسان

اگر شما هم علاقه مند به خرید یک محصول مناسب برای نورپردازی محیط هستید باید با بهترین برند وال واشر آشنا شوید. این محصول جذاب از کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی ال ای دی با کیفیت ساخته می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله وال واشر چیست را مطالعه کنید. برای اینکه بهترین برند تولید کننده وال واشر را پیدا کنید ابتدا باید با ویژگی‌هایی که نشان دهنده برتر بودن تولید کننده این محصول است آشنا شوید:

  •  میزان روشنایی:  بررسی میزان روشنایی تاثیر زیادی در کیفیت یک وال واشر دارد. روشنایی LED برای وال واشرهای مختلف متفاوت است. آنها به حداقل 6-8 lm/ft2 نیاز دارند.  توجه داشته باشید که LED های با کیفیت پایین نمی‌توانند روشنایی کافی را برای وال واشر فراهم کنند.
  •  زاویه پرتو: یک زاویه پرتو مناسب، دید بهتری به نورپردازی وال واشر شما می‌دهد. اما نیاز به زوایای پرتو برای الگوها و اندازه‌های سطوح مختلف، متفاوت است. شما باید به دنبال محصولی باشید که بر اساس نیازتان بهترین زاویه پرتاب را داشته باشد.
  •  نرخ  :CRI هنگام بررسی در مورد یک وال واشر LED، باید رتبه بندی CRI آن را که از 1 تا 100 متغیر است، در نظر بگیرید. هرچه رتبه بندی بالاتر باشد، محصول مورد نظر شما از دقت رنگ بهتری برخوردار است و طبیعتاً کیفیت بهتری را برای شما تضمین می‌کند.
  •  دمای رنگ: دمای رنگ‌ها ظاهر نور را تعیین می‌کند و به دکوراسیون شما حالت می‌بخشد. اگر علاقه به محیط گرم و دنج دارید بهتر است به سراغ رنگ‌های گرم‌تر از 2400 تا 3000 هزار بروید. در همین حال، اگر می‌خواهید به نورپردازی خود سبکی با طراوت و آرام بدهید، هر دمای رنگی از 5000k تا 6000k بهترین خواهد بود.

بهترین مارک وال واشر

بهترین مارک وال واشر

در ابتدای مطلب توضیحاتی در مورد ویژگی‌های بهترین برند وال واشر و انواع چراغ وال واشر خدمت شما بیان کردیم. برندهای مختلفی در داخل و خارج از کشور ما هستند که در زمینه تولید این محصولات فعالیت دارند. قبل از آنکه بخواهیم بهترین برند‌های داخلی و خارجی را در این زمینه به شما معرفی کنیم بهتر است مراحل انتخاب بهترین وال واشر را باهم بررسی کنیم:

  • انتخاب افکت: اولین و مهمترین قدم برای انتخاب یک وال واشر LED این است که تصمیم بگیرید چه جلوه‌هایی را  تمایل دارید بر روی دیوارهای خودتان نورپردازی کنید. مثلاً شما می‌توانید افکت wall-washing را برای نورپردازی دیوارهای صاف یا ساده انتخاب کنید.
  •  الگو رنگ: وال واشرهای ال ای دی از نظر رنگ روشن گزینه وسیعی را در اختیار شما قرار می دهند. شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود از وال واشرهای سفید ثابت، سفید قابل تنظیم، RGB یا RGBW استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که استفاده از DMX512 RGB و RGBW نیز با تغییر رنگ و الگوهای نور، بعد جدیدی به دکوراسیون بیرونی شما می‌بخشد.
  • اندازه گیری: شما باید اندازه محیطی که قصد روشنایی آن را دارید قبلاً محاسبه کرده باشید. این به شما کمک می‌کند که متوجه شوید برای چه مدت به نور وال واشر برای پروژه نورپردازی خود نیاز دارید.
  •  اطمینان از اصالت برند: در انتخاب برند و محصول همیشه به اصالت تولید کننده توجه داشته باشید. طبیعتا اگر به دنبال یک محصول با کیفیت و مرغوب هستید، نمی‌توانید آن را در هر برندی پیدا کنید. تنها برندی می‌تواند وال واشر با کیفیت برای شما تامین کند که در این زمینه خودش را اثبات کرده باشد.

راهنمای خرید وال واشر

وال واشر ایرانی

تا اینجا با ویژگی‌ها و مراحل انتخاب بهترین برند وال واشر آشنا شدیم. اکنون می‌خواهیم برخی از مهمترین و معتبرترین برندهای وال واشر ایرانی را با هم مورد بررسی قرار دهیم:

  • سیماران: در میان تولیدکنندگان ایرانی وال واشر نام صنایع الکترونیک سیماران شهرت زیادی دارد. این برند بیش از ۵۰ سال است که به عنوان یکی از معتبرترین تولید کنندگان وال واشر در ایران و جهان شناخته می‌شود.
  •  مازی نور: یکی دیگر از برندهای معتبری که در این زمینه می‌توانیم به شما معرفی کنیم صنایع روشنایی مازی نور است. این برند از ۴۰ سال پیش فعالیت خودش را در صنایع روشنایی کشور آغاز کرده و در حال حاضر محصولات متنوعی را روانه بازار می‌کند. محصولات این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌شوند.
  • GLT : به عقیده بسیاری از کارشناسان GLT در حال حاضر برترین تولید کننده وال واشر در داخل کشور محسوب می‌شود. این شرکت در تولید محصولات خود از بدنه فلزی با ویژگی خنک کنندگی بالا بهره می‌برد.
  • صبا ترانس: این برند از بهترین تولید کنندگان لوازم روشنایی در ایران است و محصولات با کیفیتی را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می‌رساند. یکی از ویژگی‌های خاص محصولات صبا ترانس، طول عمر بسیار خوب آنها است.

وال واشر خارجی

قطعاً کسی که به دنبال پیدا کردن بهترین برند وال واشر است علاقه دارد با وال واشر خارجی هم آشنا شود. برخی از بهترین تولید کنندگان خارجی وال واشر عبارتند از:

  • CWW : یکی از برترین مارک‌های وال واشر خارجی قطعاً CWW  است.  این برند محصولات خود را با کیفیت بسیار خوب، دهانه باریک و ظاهر بسیار زیبا روانه بازار می‌کند.
  • Self Electronics Flow : محصولاتی که این برند معتبر راهی بازار می کند از آلومینیوم IP65 با قابلیت هدف‌گیری دقیق بهره می‌برند. محصولات این شرکت را به سرعت و به راحتی می‌توانید در محیط‌های مختلف نصب کنید.
  • Contech PL : این برند وال واشرهایی را تولید می‌کند که می‌توانند در هر دو سطح عمودی و افقی امکان کنترل پرتو و یکنواختی نور را تامین کنند. محصولات این شرکت با پوشش نور عالی و کنترل تابش نور، کیفیت روشنایی محیط را تضمین می‌نمایند.

راهنمای خرید وال واشر

در مورد پیدا کردن بهترین برند وال واشر چه در داخل و چه در خارج از کشور توضیحات مختلفی خدمت شما بیان کردیم. اما ارائه چند نکته دیگر در مورد نحوه خرید این محصول می‌تواند برای شما مفید باشد. در خرید وال واشر همیشه به سراغ برندهایی بروید که تنوع محصول بالایی داشته باشند. همچنین کیفیت بالا و طول عمر مناسب را از اولویت‌های خودتان در خرید یک محصول روشنایی قرار دهید. به دنبال برندی باشید که از قطعات با کیفیت و مرغوب در تولید محصولات خود استفاده می‌کند. داشتن گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش از دیگر ویژگی‌های یک برند جذاب است.

 

 

پرسش های متداول

متاسفانه بسیاری از مردم تصور می کنند تنها محصولات خارجی از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. این در حالی است که بسیاری از وال واشرهای تولید ایران در حال حاضر در بازارهای جهانی محبوبیت زیادی دارند. پس در انتخاب وال واشر فقط کیفیت را مد نظر قرار دهید. ایرانی یا خارجی بودن آن اهمیتی ندارد.
خیر، مانند هر محصول دیگری برندهای تولید کننده وال واشر تنها در صورت وقوع برخی اتفاقات حاضر به انجام تعهدات ضمانتی خود هستند.
به طور کلی نمی‌توان گفت هر محصول ارزان قیمت قطعاً بی‌کیفیت است اما طبیعتاً محصولات باکیفیت از نظر قیمت با هم اختلاف کمتری دارند.

مقالات مرتبط