بهترین برندهای چسب برق ( بررسی پر طرفدارترین های بازار)

بهترین برند چسب برق و یا لنت برق یک نوار عایق و مقرون به صرفه است که در برابر رطوبت، سایش و خوردگی مقاومت بسیار خوبی دارد. لنت برق برای عایق کاری سیم های برق، عایق بندی مواد دیگری که جریان الکتریسیته را هدایت می کنند و تعمیرات جزئی سیم های آسیب دیده استفاده می شود. این محصول یکی از انواع تجهیزات برقی است که به دلیل خاصیت کشسانی‌اش معمولاً از وینیل ساخته می شود. اغلب از آن به عنوان نوار عایق (یا عایق حرارتی) یاد می شود و استفاده از آن در محیط های کار و خانه بسیار گسترده است. بهترین برند نوار برق یکی از تجهیزات برقی پرکاربرد است که در دسته بندی های مختلف عرضه می شود و کاربرد های متنوعی دارد. رنگ های مختلف این محصول نشان دهنده میزان حفاظت از ولتاژ و عایق بندی آن ها است. استفاده از نوار رنگی مناسب بسیار مهم است - رنگ نادرست نوار برق تکنسین ها را در معرض خطر ناکافی بودن محافظ ولتاژ قرار می دهد. 

بهترین برند چسب برق

انواع چسب برق

بهترین برند چسب برق کاربردهای زیادی دارد و به چهار نوع مختلف دسته بندی می شود. در ادامه انواع چسب برق در  چهار نوع لاستیکی، وینیلی، ماستیکی و کامبریک لاک‌شده را معرفی خواهیم کرد.

  • چسب برق لاستیکی: لنت برق لاستیکی معمولاً سمت چسبدار ندارد اما به خودش می چسبد. این بدان معناست که باید به طور کامل در اطراف کابل کشیده شود تا با استفاده از کشش الاستیک به طور مؤثرتری به خود بچسبد. این لاستیک در برابر آب مقاوم است و برای کسانی که در محیط های مرطوب کار می کنند بسیار مناسب می باشد. معمولاً از نوار لاستیکی برای اتصال و پایان دادن به سیم یا کابل تا 69 کیلو ولت استفاده می شود.
  • وینیل: رایج ترین نوع نوار عایق الکتریکی مورد استفاده در خانه نوار وینیل است که برای عایق کاری، محافظت در برابر رطوبت و ترمیم بریدگی های جزئی استفاده می شود. دارای یک سمت مقاوم در برابر سایش است که دوام طولانی و انعطاف پذیری بالایی دارد که آن را به گزینه ای مناسب برای عایق کاری اتصالات الکتریکی تبدیل می کند.
  • ماستیک: نوار عایق الکتریکی ماستیک بین قسمت چسب دار و قسمت بدون چسب دارای مرکز اسفنجی است. اگر در پروژه هایتان وجود چسب همه کاره ضروری است، چسب ماستیک بهترین گزینه خواهد بود. از آنجایی که این یک نوار چندمنظوره است، در بین برقکاران محبوب است. به راحتی می‌چسبد و بهترین چسب برق عالی برای سیم کشی در فضای باز است؛ زیرا دارای قابلیت های عالی در برابر رطوبت و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش است.
  • کامبریک لاک زده: نوار عایق الکتریکی کامبریک از پارچه ای پنبه ای ساخته می شود. نوار کامبریک لاک‌شده اغلب برای پوشاندن پیچ‌ ها، گوشه ‌ها و لبه ‌های ناهموار استفاده می‌شود. این لنت برق کاندیدای ایده آلی برای حفاظت مکانیکی و مقاومت در برابر سوراخ شدگی در خانه، وسیله نقلیه و یا محل کار است.

بهترین مارک چسب برق

مارک های زیادی از لنت برق در بازار وجود دارد. برخی از بهترین برند های چسب برق ایرانی و خارجی در بازار ایران عبارتند از: نوار عایق الکتریکی پارس شعاع توس، صبا، ایران چسب، لگراند، تری ام، غیره.

چسب برق ایرانی

پارس شعاع توس: یکی از بهترین برند های چسب برق ایرانی پارس شعاع توس است. از ویژگی های مهم چسب برق پارس شعاع توس می توان به ضد رطوبت بودن آن، انعطاف پذیری بالا همچنین مقاومت استثنائی آن در برابر حرارت اشاره کرد. برخی از انواع این برند از جنس PVC هستند. این محصول کاربرد های متنوعی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق بندی سطوح متنوع
  • سیم کشی دستگاه های صنعتی، ساختمان ها و برق کشی خودرو
  • بستن موقت لوله ها 

بهترین مارک چسب برق

چسب برق خارجی

چسب برق صنعتی تری ام : این لنت یک عایق موثر در برابر الکتریسیته است و با عدم انتقال جریان، از مدارات و کاربران محافظت می کند. مقاوم در برابر حرارت و نسوز است و ایمنی آتش سوزی تمام تأسیساتی را بهبود می بخشد که در دستگاه های الکتریکی‌شان از این نوار لنت برق استفاده می کنند. انعطاف پذیر و کاربر پسند است و باعث می شود اتصال کابل و عایق کاری آسان شود؛ بنابراین از بهترین برند های چسب برق خارجی به شمار می رود. از مزایای این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب جهت اتصالات الکتریکی که در معرض دماهای مختلف و خطر احتراق قرار دارند
  • مناسب در صنعت خودرو سازی
  • پایداری اتصالات در مدت زمان طولانی
  • لایه بیرونی این نوع چسب برق ترکیبی از CSM  است. این امر موجب شده است تا این محصول در برابر خراشیدگی، پارگی، بریدگی و مواد شیمیایی مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین، لایه درونی آن به عنوان یک مانع رطوبتی خواهد بود.

چسب برق ژاپنی وینی تیپ دنکا

از باکیفیت ترین نوار عایق الکتریکی می توان به برند ژاپنی وینی تیپ دنکا اشاره کرد. این محصول ساخته کشور ژاپن می باشد که در سراسر جهان به عنوان یکی از بهترین برند های چسب برق معروف است. از مشخصات اصلی این نوار لنت برق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحمل دماهای مختلف در انواع محیط های گرم و سر
  • حفظ خاصیت چسبندگی در گذر زمان
  • عدم نشتی در برابر گرما
  • حفظ حالت در برابر گرما و رطوبت

منبع

www.cablewholesale.com

پرسش های متداول

رنگ (همانطور که گفته شد، رنگ های مختلف نشان دهنده ویژگی های متنوع نوار های الکتریکی هستند). کشش نوار (بسیاری از تکنسین ‌ها نواری را انتخاب می ‌کنند که بدون از دست دادن شکل اصلی اش کشیده شود). راحتی در استفاده (بررسی کنید که نوار را می توان با دست پاره کرد و به راحتی دور سیم ها پیچید). مطابقت کد (با کدهای ساختمانی منطقه خود آشنا شوید. نوارهایی را انتخاب کنید که به دقت از نظر قابلیت اطمینان آزمایش شده اند).
ین محصول معمولا برای عایق کاری کابل ها، سیم ها و موارد دیگری استفاده می شود که حامل برق هستند؛ بنابراین نارسانا خواهند بود.
این محصول از تحمل بسیار بالایی در برابر حرارت برخوردار است و احتمال احتراق آن بسیار اندک است. چسب برق در انواع طول ها و عرض های متنوع تولید می شود.

مقالات مرتبط