کاربرد لامپ رشته ای

از سال 1879 انواع لامپ رشته ای با کمال وفاداری به ما خدمت کرده اند. اما با پیشرفت تکنولوژی لامپ های فلورسنت و کم مصرف و بعد از آن لامپ های ال ای دی به میان آمدند و کاربرد لامپ رشته ای کمتر و کمتر شد. گرچه رشته های لامپ بیشتر نور خود را در امواج مادون قرمز (یعنی گرما) تولید کنند اما هنوز کاربرد لامپ رشته ای در بسیاری از مکان ها رایج است و بهترین لامپی که می توان در برخی از مکان ها استفاده کرد لامپ رشته ای است. 

کاربرد لامپ رشته ای در مکان های مختلف

کاربرد لامپ رشته ای هنگامی است که کارایی و هزینه برای ما مهم نباشد. یکی از ویژگی هی برجسته لامپ های ال ای دی مصرف کم انرژی آن ها است که منجر به کاهش هزینه برق می شود. در مکان هایی که با صدها تجهیزات برقی که تقریبا 24 ساعت در روز کار می کنند یا مناطقی که نرخ سودمندی آن ها بالاتر از حد معمول است می توانند لامپ ال ای دی را با کاربرد لامپ رشته ای تعویض کنند. اگر نرخ آب و برق شما در طول سال نسبتا معقول باشد وکمتر از 40 سوکت در خانه دارید می توانید از کاربرد لامپ رشته ای استفاده کنید.

مناسب ترین مکان ها برای کاربرد لامپ رشته ای

استفاده از کاربرد لامپ رشته ای در مناطقی که استفاده از برق و تجهیزات برقی کم است مناسب است. اتاق هایی که روزها یا ماه ها ممکن است در آن ها لامپ را روشن نکنید مانند اتاق آبگرمکن، اتاق تاسیسات یا اتاق زیر شیروانی را می توانیم از کاربرد لامپ رشته ای استفاده کنیم. از آنجاییکه طول عمر لامپ رشته ای به طور متوسط تقریبا 1000 ساعت است. کاهش چرخه روشن-خاموش باعث کاهش فرسودگی رشته های تنگستن می شود که در اثر حرارت مکرر توانایی خود را برای انتشار نور از دست می دهند بنابراین کاربرد لامپ رشته ای در مکان هایی که دائم کلید روشن و خاموش می شود مناسب نیست

کاربرد لامپ رشته ای به عنوان روشنایی موقت

در مکان هایی که برای مدت کوتاهی به روشنایی نیاز دارید. کاربرد لامپ رشته ای برای چراغ ها، پاسیو یا نورگیرهای موقت بسیار عالی است. لامپ های ال ای دی تقریبا در هر جایی می توانیم استفاده کنیم، مگر اینکه گرما وجود داشته باشد. شاید ال ای دی ها را در یخچال ، فریزر و ... ببینید اما ال ای دی ها با افزایش دما و گرما رابطه خوبی ندارند. ال ای دی ها مانند رایانه ها باید گرما را از خود خارج کنند. در غیر این صورت دیودهای آن ها بیش از حد گرم شده و از کار می افتند. ال ای دی گرمای خروجی ایجاد می کنند، بنابراین قرار دادن یک ال ای دی در اجاق گاز یا ماکروویو فکر بدی است. به جای آن می توانیم داخل تجهیزات گرمایشی از کاربرد لامپ رشته ای استفاده کنیم.

هنگامی که به یک دید خاص نیاز دارید. ترجیح شخصی بسیاری از افراد کاربرد لامپ رشته ای است با اینکه لامپ های ال ای دی بسیار پیشرفت کرده اند تا از رنگ تقریبی 2700 کلوین که مختص رشته ای ها است تقلید کنند. با این حال درخشش لامپ رشته ای در کریسمس به سختی قابل تقلید است. اگر می خواهید یک اتاق با روشنایی ظاهری خاصی داشته باشید. تنها لامپ رشته ای است که می توانند شما را به هدف برساند. از سال 2020 در امریکا لامپ های رشته ای که نمی توانند حداقل 45 لومن در وات تامین کنند. توسط وزارت انرژی کنار گذاشته شده اند. اما لامپ های رشته ای دیگر همچنان قابل فروش هستند.

منبع

blog.1000bulbs.com

مقالات مرتبط