چراغ های خیابانی ال ای دی

روشنایی خیابان متعلق به گروه روشنایی عمومی است و توسط دولت و شهرداری کنترل می شود. از آنجا که لامپ ال ای دی دارای ویژگی های کارایی بالا ، حفاظت از محیط زیست ، صرفه جویی در انرژی و طول عمر بالا است ، در حال حاضر چراغ های خیابانی ال ای دی می تواند اولین موردی باشد که در چراغ خیابانی ، روشنایی خیابان، جاده و تونل ها استفاده می شود. لامپ ها و چراغ هایی که برای روشنایی جاده استفاده می شوند چراغ های خیابانی نامیده می شوند. همچنین وسایل روشنایی شهری و جاده ای که ازسیستم  ال ای دی به عنوان منبع نور استفاده می کنند ، چراغ های خیابانی ال ای دی نامیده می شوند. هسته اصلی چراغ های خیابانی ال ای دی منبع نور ال ای دی است. منبع نور خیابانی ال ای دی از تجمع تعداد زیادی ازچیپ های  ال ای دی سفید با تراکم بالا تشکیل شده است ،که از طریق اتصال ترکیبی متصل می شوند. چراغ های خیابانی ال ای دی علاوه بر ماژول های ال ای دی شامل ، درایور (ترانس) ، اجزای روشنایی و دستگاه های اتلاف گرما (هیت سینک) نیز هستند.

روشنایی چراغ های خیابانی ال ای دی

روشنایی چراغ های خیابانی ال ای دی

هنگامی که مردم به مسافرت در شب نیاز دارند ، روشنایی جاده به کمک رانندگان می آید. روشنایی مدرن جاده ها با ظهور لامپ های رشته ای آغاز شد. روشنایی جاده با پیشرفت تکنولوژی ، پیشرفت علم و فناوری و بهبود مستمر سطح زندگی مردم توسعه می یابد. روشنایی چراغ های خیابانی ال ای دی به رانندگان وسایل نقلیه موتوری و غیر موتوری در تشخیص وجود عابر پیاده یا مانع در جاده کمک می کند. هدف اساسی از روشنایی جاده فراهم آوردن شرایط بینایی مناسب برای رانندگان و عابران پیاده و همچنین راهنمایی آنها برای حرکت به منظور بهبود وضعیت ترافیک ، کاهش تصادفات رانندگی و جرایم در شب و در عین حال کمک به عابرین پیاده برای دیدن محیط اطراف و شناسایی جهت ها است. با توسعه اقتصاد اجتماعی و بهبود مستمر سطح زندگی مردم ، افراد بیشتر و بیشتر شبانه به سراغ اوقات فراغت در فضای باز ، خرید ، گشت و گذار و سایر فعالیت ها می روند. به همین علت نورپردازی خوب جاده و خیابان ها نیز در غنی سازی زندگی ، رونق اقتصاد و تقویت چهره و زیبایی شهر نقش دارد.

انواع چراغ های خیابانی ال ای دی بر اساس نوع جاده

انواع چراغ های خیابانی ال ای دی بر اساس نوع جاده

با توجه به دیدگاه روشنایی ، جاده ها را می توان به چهار دسته تقسیم کرد: جاده های مخصوص ماشین و خودرو ها، خیابان های عمومی ، اتوبان ها و مسیرهای تجاری و پیاده روها. به طور کلی ، روشنایی جاده به روشنایی جاده مخصوص اتومبیل اشاره دارد. در میان بسیاری از اهداف روشنایی جاده ، و فراهم کردن دید دقیق و وسیع رانندگان وسایل نقلیه موتوری با شرایط بصری ایمن و راحت اولین مورد قابل ذکر است. اولین منبع روشنایی جاده ها لامپهای فشار قوی جیوه بود و سپس لامپهای سدیم پرفشار و لامپهای متال هالید ، همچنین لامپهای کم مصرف ، لامپهای القایی و لامپهای ال ای دی یکی پس از دیگری ظاهر شدند. در میان منابع روشنایی خیابانی ، لامپ های فشارقوی بالاترین بازده و درخشندگی را دارند ، که میزان بازدهی آن ها به طور کلی به 100 ~ 120lm / W  می رسد. در بازار فعلی روشنایی جاده ای، لامپهای سدیم پرفشار بیش از 60 درصد بازار را به خود اختصصای می دهند. در برخی از جوامع و جاده های روستایی ، منابع روشنایی عمدتاً لامپ های الکترونیکی با صرفه جویی در انرژی هستند مانند کم مصرف ها که حدود 20٪ از بازار روشنایی جاده ها را تشکیل می دهند. لامپهای رشته ای سنتی و لامپهای فشار قوی جیوه در حال منقرض شدن هستند.

معرفی کارایی چراغ های خیابانی ال ای دی

معرفی کارایی چراغ های خیابانی ال ای دی

دیود ساطع کننده نور در چراغ های خیابانی ال ای دی که مخفف آن ال ای دی است ، مخفف دیود ساطع کننده نور در زبان انگلیسی است. اصل منبع روشنایی ،استفاده از تراشه های نیمه هادی جامد به عنوان مواد ساطع کننده نور است. هنگامی که ولتاژ رو به جلو به دو طرف اعمال می شود ، حامل های اقلیت و حامل های اکثریت به محل اتصال PN ماده نیمه هادی تزریق می شوند. هنگامی که جریان ها دوباره ترکیب می شوند ، فوتون ها برای تولید نور ساطع می شوند که مستقیماً انرژی الکتریکی را به انرژی روشنایی تبدیل می کند. ال ای دی به عنوان منبع نور جامد در ابتدا به عنوان چراغ نشانگر و صفحه نمایش استفاده می شد ، اما با پیشرفت تکنولوژی ، می توان از آن بعنوان منبع نور و روشنایی استفاده کرد. این نه تنها می تواند به طور مستقیم انرژی الکتریکی را با بازده بالا به انرژی روشنایی تبدیل کند ، بلکه دارای یک تئوری است. عمر مفید تا 100000 ساعت و دارای مزایای بسیاری از جمله حفاظت از محیط زیست و عاری از جیوه ، رنگهای غنی ، تعویض و چشمک زدن مداوم ، عملکرد کم نور 0٪ ~ 100٪ و عدم سوسو زدن نور خروجی است، که آن را بسیار کارآمد می کند و این صرفه جویی در انرژی روند توسعه منابع نور سازگار با محیط زیست را برایمان فرام می کند.

چراغ خیابان ال ای دی

چراغ خیابان ال ای دی

چراغ های خیابانی ال ای دی محصولی است که فناوری منبع نور ال ای دی ، فناوری دستگاه کنترل نور ال ای دی ، فناوری اتصال ماژول ال ای دی و فناوری طراحی لامپ را در خود ادغام می کند. استفاده از چراغ های خیابانی ال ای دی با قدرت بالا در روشنایی شهری و جاده ها در سالهای اخیر ، مورد توجه فعالان صنعت روشنایی بوده است. شهرداری ها به منظور ارتقا صرفه جویی در انرژی و کاهش انتشار ، و هدایت موثر توسعه سالم و سریع کاربردهای نور نیمه هادی ، استفاده سریع از چراغ های خیابانی ال ای دی در پروژه های روشنایی شهری در شهرهای بزرگ را در دستور کار خود قرار داده است. شهرداری ها از چراغ های خیابانی ال ای دی در پروژه های روشنایی به عنوان یک امر مهم برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده می کنند. از آنجا که چراغ های خیابانی ال ای دی یک محصول جدید هستند ، هنوز مشکلات زیادی در بسیاری از جنبه های فنی وجود دارد که حل نشده است. در نتیجه ، بسیاری از چراغ های خیابانی ال ای دی نمی توانند از نظر میزان روشنایی ، یکنواختی و عمر مفید ، استانداردهای مربوطه را داشته باشند. در عین حال ، چون هیچ استاندارد ملی واحدی برای چراغ های خیابانی ال ای دی وجود ندارد و از آنجا که تولیدکنندگان ، لامپ های ال ای دی متنوع هستند و محصولات آنها نمی تواند به جای یکدیگر استفاده شود، کار واحدهای پرسنل تاسیسات و همچنین تعمیر چراغ های خیابانی شهرداری را برای حفظ چراغ های خیابانی ال ای دی دشوار می کند.

منبع

www.tachyonlight.com

مقالات مرتبط