نصب چراغ ریلی

نصب چراغ ریلی راهی عالی برای روشنایی هر مکانی است. اولین کاری که برای نصب چراغ باید انجام دهیم این است که  مسیر مورد نیاز برای نصب چراغ ریلی را مشخص کنید. قبل از مراجعه به فروشگاه  برای خرید چراغ ریلی، طول سقف را در جایی که قصد نصب چراغ ریلی را دارید اندازه بگیرید. از کسی بخواهید به شما کمک کند تا یک متر اندازه گیری را تا سقف نگه دارید تا اندازه گیری دقیق داشته باشد. اندازه گیری ها را یادداشت کنید تا بتوانید آنها را به خاطر بسپارید

نصب چراغ ریلی

مراحل نصب چراغ ریلی

چراغ ریلی معمولاً دارای طول فوت (1.2 متر) یا 8 فوت (2.4 متر) است. اگر نمی توانید چراغ ریلی دقیقاً به طول مورد نیاز خود پیدا کنید، چراغ ریلی طولانی تری بخرید که بعداً بتوانید آن را به طول دلخواه برسانید. اگر می خواهید نصب چراغ ریلی در سقف چرخش داشته باشد، باید اتصالات مربوط به آن  را نیز بخرید. [2] اتصال دهنده ها به انتهای 2 قطعه چراغ ریلی متصل شده  و 1 قطعه مسیر را به منبع تغذیه دیگری متصل می کنند. آنها به شکل "L" و به شکل "T" هستند.

مراحل نصب چراغ ریلی

در صورت لزوم چراغ ریلی را با اره برش و به طول دلخواه ببرید. اگر چراغ ریلی طولانی تر از آنچه نیاز دارید خریداری کرده اید، می توانید طول آن را با اره تنظیم کنید. طول مورد نیاز خود را اندازه بگیرید و در چراغی که می خواهید آن را قطع کنید علامت گذاری کنید. سپس چراغ را روی یک سطح جامد دیگر قرار دهید و با ثابت نگه داشتن چراغ ریلی، برش آن رارا شروع کنید.  به یاد داشته باشید هنگام استفاده ازاره ازعینک ایمنی استفاده کنید.

نصب چراغ ریلی 1

برای نصب چراغ ریلی اگر از اتصال دهنده ها برای اتصال چندین آهنگ به یکدیگر استفاده می کنید، بهتر است قبل از اینکه چراغ ریلی را روی سقف ببندید، آنها را روشن کنید. برای انجام این مرحله به تجهیزات خاصی نیاز ندارید. فقط اتصالات را به انتهای مسیر بکشید. 

نصب چراغ ریلی 2

برای مکان مورد نظر نصب چراغ ریلی ، برق را خاموش کنید. قبل از شروع به نصب چراغ ریلی، فیوزقطع کننده مدار خود را پیدا کنید. ممکن است در گاراژ ، زیرزمین ، انبار یا راهرو باشد. این یک جعبه فلزی است که معمولاً به دیوار وصل است. 

نصب چراغ ریلی 3

 چراغ قدیمی را بردارید. هنگام باز کردن وسایل قدیمی مراقب باشید. بعد از اینکه وسایل را جدا کردید ، جعبه ای را می بینید که در سقف قرار دارد و شامل چند سیم است. این جعبه برقی است. 

نصب چراغ ریلی 6

آداپتور برق و تغذیه شناور را در جعبه برق وصل کنید. هنگامی که قسمت داخلی چراغ را در معرض دید قرار دهید ، چندین سیم را در جعبه برق مشاهده خواهید کرد. آداپتور برقی که همراه چراغ ریلی شما است سیم هایی با همان رنگ دارند. سیمهای همرنگ را به هم وصل کنید و از مهره های سیم برای ایجاد اتصال استفاده کنید. سپس، سیم ها را دوباره داخل جعبه برق قرار دهید. برای نصب قطعه فلزی به سقف از پیچ استفاده کنید.  شناور باید در خارج از جعبه برق باقی بماند. 

نصب چراغ ریلی 7

شناور قطعه ای است که برق چراغ های مسیر شما را تأمین می کند. به نظر می رسد یک جعبه سفید و کوچک است ، و دقیقاً در مسیر نور قرار می گیرد جای سوراخ های نصب چراغ ریلی را روی سقف علامت گذاری کنید. از یک متر برای اندازه گیری فاصله بین سوراخهای سیستم مسیر خود استفاده کنید. سپس آن ابعاد را به سقف منتقل کنید ، با استفاده از مداد مشخص کنید که مرکز هر سوراخ در کجا قرار دارد. 

نصب چراغ ریلی 9

هنگام اندازه گیری ، فاصله مرکز یک سوراخ تا مرکز سوراخ بعدی را اندازه بگیرید. بهتر است این مرحله را با کمک حداقل 1 شخص دیگر انجام دهید. سوراخ های 3⁄8 اینچ (9.5 میلی متر) را در سقف که نشانه های خود را ایجاد کرده اید سوراخ کنید. بعد ، از یک مته برقی برای سوراخ کردن سقف خود استفاده کنید. مسیر باید به اندازه کافی به چراغ روشن باشد تا خوراک شناور را در مسیر قرار دهد. این مهم است زیرا منبع تغذیه شناور منبع تغذیه مسیر خواهد بود.

نصب چراغ ریلی 10

پیچ و مهره ها را در سوراخ های مسیر قرار دهید. پس از اتصال پیچ و مهره ها از طریق سوراخ های چراغ ریلی، مهره پیچ پیچ را بچرخانید. مهره پرشده از فنر باید به گونه ای قرار گیرد که هنگام فشار دادن آن مانند یک "V" وارونه به نظر برسد چراغ ریلی را به سقف پیچ کنید. وقتی پیچهای ضامن را از سوراخهای مسیر روشنایی رد کردید، مسیر را تا سقف بالا ببرید. مهره پیچ پیچ را که در انتهای یک طرف قرار دارد فشار دهید و آن را از سوراخی که ایجاد کرده اید فرو کنید. پس از اتمام ، از پیچ گوشتی استفاده کنید تا مسیر را به سقف محکم کنید. این مرحله را برای هر پیچ پیچ تغییر دهید. 

نصب چراغ ریلی 12

هنگام پیچاندن پیچ و مهره ها، به حداقل 1 نفر دیگر برای کمک به حفظ مسیر در مسیر نیاز دارید. شناور را در چراغ ریلی قرار دهید. اکنون که چراغ ریلی به سقف پیچ شده است ، می توانید شناور را به داخل فرستاده و 90 درجه بچرخانید. دستورالعمل های سازنده همراه با سیستم نورپردازی چراغ ریلی خاصی که خریداری کرده اید را به دقت دنبال کنید. دوباره برق را روشن کرده و کلید روشن را روشن کنید. اکنون که چراغ های ریلی خود را روشن کرده اید. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رفت ، چراغ های جدید شما باید روشن شوند

 

نصب چراغ ریلی 19

 

منبع

www.wikihow.com

مقالات مرتبط