سیم کشی تلفن ( اصول و استانداردهای کابل کشی تلفن)

در تمامی خانه های مسکونی و یا مکان های تجاری استفاده از تلفن ثابت یک امر طبیعی می باشد. امروزه سیم کشی تلفن علاوه بر برقراری تماس های صوتی برای کاربرد های گسترده دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در دنیای سیم و کابل حساسیت در سیم کشی تلفن بسیار بالا بوده و باید توسط افراد ماهر و مجرب انجام شود. در کابل کشی تلفن می توان استاندارد های بسیار متنوعی را مشاهده کرد. توجه به اصول سیم کشی تلفن می تواند باعث برقراری بالاترین کیفیت در ارتباط شود. باید در نظر داشته باشید که کیفیت موجود در این محصولات را می توان به شکل های مختلف نیز مورد بررسی قرار داد. استاندارد های سیم کشی تلفن در دسته بندی های بسیار متنوعی قرار می گیرند. 

باید برای کابل کشی صحیح از تجهیزات سیم کشی تلفن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. کیفیت در این تجهیزات علاوه بر اطمینان در برقراری ارتباط می تواند برای موارد بسیار زیادی نیز مناسب باشد. تفاوت های عمده ای میان سیم کشی و کابل کشی وجود دارد که نباید آن ها را در یک دسته بندی قرار داد. همیشه برای یک سیم کشی خوب باید کابل کشی قبل از آن با کیفیت قابل قبولی ایجاد شده باشد. در اکثر موارد کابل کشی را به بیرون از ساختمان اطلاق می کنند.

نحوه کابل کشی تلفن 

از پر کاربردترین سیم های صنعت سیم و کابل سیم تلفن است. کابل کشی تلفن تفاوت های بسیار زیادی را با سیم کشی تلفن دارد. باید در نظر داشته باشید که تمامی تفاوت هایی که بین کابل و سیم برق وجود دارد در اینجا نیز وجود خواهد داشت. به صورت کلی می توان کابل کشی را در دو دسته کلی نیز مورد بررسی قرار داد. اولین دسته مربوط به کابل های هوایی می باشد. کابل کشی تلفن به صورت هوایی به کمک تیر های مخصوص و کوتاه تر از تیر های برق انجام می شود. باید در نظر داشت که استفاده از این نوع کابل کشی مزایا و معایب خاص خود را دارد. احتمال سرقت و یا خرابی های متعدد باعث شده است تا هزینه های زیادی در کابل کشی هوایی وجود داشته باشد. نوع دوم در کابل کشی تلفن مربوط به حالت زمینی می باشد. 

کابل کشی زمینی امروزه در تمامی قسمت ها و مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد. می توان از این نوع کابل کشی در تمامی مکان ها به خوبی و بدون محدودیت هایی خاص استفاده کرد. مزایای بسیار زیادی را می توان برای این نوع کابل کشی تعیین کرد. در کابل کشی زمینی نیز می توان محدودیتی های متعددی را مشاهده کرد. در برخی از قسمت های شهری نمی توان این کابل کشی را به راحتی انجام داد. از جهات دیگر نیز نمی توان به راحتی تعمیرات این نوع کابل ها را انجام داد. هزینه های تعمیر در این نوع کابل کشی بالا می باشد اما طول عمر این نوع کابل در مقایسه با نمونه های هوایی بسیار بیشتر است. 

سیم کشی تلفن در داخل ساختمان ها

حال که با کابل کشی آشنا شدید باید بدانید که سیم کشی تلفن در حالت های بسیار متنوعی اتفاق می افتد. سیم کشی تلفن در ساختمان ها باید با توجه به برخی از اصول و استاندارد ها تعیین شود. باید در نظر داشت که استفاده از تجهیزات مختلف و متنوع در هنگام سیم کشی بسیار با اهمیت می باشد. برای یک ساختمان در هر تعداد واحد، سیم کشی باید با توجه به برخی از اصول خاص انجام شود. به صورت کلی در هنگام برق کشی و رد کردن لوله های برق، باید لوله های مجزایی را نیز برای سیم های تلفن در نظر گرفت. استفاده از این لوله ها برای سیم کشی تلفن الزامی و ضروری می باشد. توجه به این نکات می تواند از مشکلات بسیار زیادی به صورت جدی جلوگیری کند. در نظر داشته باشید که استفاده از لوله های جدا برای سیم کشی های تلفن باعث جلوگیری از ایجاد نویز های مختلف و متنوع می شود. 

باید در نظر داشت که این نویز ها بر روی سرعت و کیفیت ارتباطات تاثیرات منفی را دارند. به دلیل اینکه سیم های تلفن به صورت کلی بسیار ظریف می باشند پس باید دارای لوله های جداگانه نیز باشند. از جهات دیگر می توان به برقراری ارتباط اینترنتی اشاره کرد. امروزه تمامی مکان ها به وسیله سیم های تلفن و مودم های مختلف به شبکه اینترنت متصل می شوند. اگر در هنگام این اتصالات به این موارد و نکات توجه نشود قطعا در هنگام استفاده از اینترنت نیز با مشکل مواجه خواهید شد. سیم های تلفن در دسته بندی های بسیار زیادی مورد استفاده افراد و مجموعه های مختلف قرار می گیرند. این سیم ها معمولا به صورت زوج سیم بوده و دارای ویژگی های خاص خود هستند. 

سیم کشی تلفن با استفاده از زوج های بهم تابیده

یکی از سوالات بسیار متداول در سیم کشی تلفن مربوط به زوج های بهم تابیده می باشد. به صورت کلی این زوج ها به دلایل مختلف به دور هم پیچیده می شوند. باید در نظر داشته باشید که این پیچیده شدن می تواند اثرات هارمونی را به صورت جدی کاهش دهد. نبود میدان های الکتریکی در اطراف این محصولات می تواند باعث بالا رفتن سرعت انتقال اطلاعات نیز شود. سیگنال های الکتریکی به کوچکترین تغییرات نیز واکنش نشان می دهند. برای اینکه به خوبی سیم کشی تلفن در یک ساختمان ایجاد شود باید از بهترین افراد و متخصصین استفاده کنید.

اصول سیم کشی تلفن را می توان در مراحل بسیار زیادی بازگو کرده و مورد بررسی قرار داد. بهتر است که در هنگام سیم کشی، فاصله سیم های برق با تلفن، حداقل 30 سانتی متر باشد. این فاصله می تواند از اثرات مخرب به خوبی جلوگیری کند. خراب شدن سیگنال های تلفن در این محصولات را می توان به شکل های مختلف مورد بررسی قرار داد. در سیم کشی تلفن یکی از اصول بسیار مهم مربوط به تعداد سیم عبوری از لوله های مخصوص می باشد. باید تعداد سیم ها را به گونه ای مشخص کنید که به راحتی در طول لوله حرکت کرده و دچار کشیدگی های بد نشوند. 

تجهیزات و سیم های مخصوص

در سیم کشی تلفن یکی از نکات مهم که می تواند برای شما کیفیت های بالا را به وجود بیاورد تجهیزات می باشند. تجهیزات مختلف را می توان به شکل های گوناگون مورد استفاده قرار داد. استفاده از این تجهیزات در روند کار و کیفیت سیم کشی بسیار موثر می باشد. دیگر نکته ای که در سیم کشی تلفن می توان به آن اشاره کرد مربوط به سیم های متنوع می باشد. در سیم کشی های تلفن می توان از تنوع بالای سیم ها و کابل ها به خوبی استفاده کرد. کیفیت در این محصولات را باید در تمامی قسمت ها مورد بررسی قرار داد. نوع هادی، کیفیت عایق و دیگر موارد موجود همگی می توانند ارتباطات قوی را ایجاد کنند. 

 

مقالات مرتبط