روشنایی تبلیغاتی

روشنایی تبلیغاتی در صنعت تبلیغات در فضای باز ، بسیار حائز اهمیت است. همانطور که در مقاله نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی به اهمیت این موضوع و استفاده از روشنایی لامپ متال هالید و لامپ ال ای دی در این صنعت اشاره کردیم، در اینجا هم انواع روشنایی تبلیغاتی را در فضاهای مختلف بررسی خواهیم کرد.

روشنایی تبلیغاتی

در حال حاضر لامپ و پرژکتورهای ال ای دی بر روی بیلبوردهای بزرگ سطح شهر نصب شده است. در انواع زیادی از تابلوها در روشنایی تبلیغاتی ، صرفه جویی در انرژی وجود دارد که بوسیله روشنایی ال ای دی ها اتفاق می افتد . محصولات ال ای دی مختص روشنایی تبلیغاتی ، تراشه های کوچکی هستند با روشنایی زیاد ، مصرف کم انرژی ، حرارت کم و عمر طولانی تا 100000ساعت ، که می توان آنها را به رنگ های مختلف تقسیم کرد و به راحتی روشنایی و رنگ آنها را کنترل کرد.

انواع روشنایی تبلیغاتی

انواع روشنایی تبلیغاتی

در اینجا چند نوع روشنایی تبلیغاتی را بررسی خواهیم کرد که شاید تا به حال خیلی در سطح شهر دیده باشید. یکی از انواع روشنایی فضای باز تبلیغات در ایستگاه های اتوبوس است. باکس های سبک مستطیل شکل که تمرکز روشنایی تبلیغاتی در آنها بکار گرفته می شود. معمولاً تبلیغاتی که در ایستگاه های اتوبوس جای گذاری می شوند، عمدتا تبلیغات کالاهای مصرفی هستند. شما می توانید چندین باکس تبلیغاتی را به صورت جداگانه یا آنلاین خریداری کنید تا به پوشش وسیع تری از روشنایی تبلیغاتی برسید و حتی در فضای بیرونی شرکت یا کارخانجات اجرا کنید. همچنین در مورد بعدی تبلیغات مختلفی که در مترو کار می شوند به طور کلی روشنایی تبلیغاتی مترو نامیده می شوند. اشکال تبلیغات مترو شامل باکس نور ، پوستر راهرو ، باکس های روشنایی مخصوص موقعیت مسافر، پله برقی و پوستر در داخل واگن است. این ویژگی با جریان تمرکز مردم و نقطه توجه آنها بستگی دارد، که می تواند بوسیله روشنایی تبلیغاتی آگاهی مردم را از محصول مورد تبلیغ را افزایش دهد. در مورد بعدی به روشنایی تبلیغاتی ایستگاه راه آهن اشاره می کنیم که فرم تبلیغاتی که در محدوده ایستگاه راه آهن تنظیم شده است از گذشته مورد توجه مخاطبان اصلی که مسافران هستند بوده است. مشخصه تبلیغات راه آهن تردد زیاد افراد بصورت پیاده است و به همین دلیل می تواند مناطق مجاور مردم را نیز در بر بگیرد. فرم های روشنایی تبلیغاتی راه آهن شامل باکس های نور ، پنل های الکترونیکی ، بیلبوردها، تابلوهای سه طرفه و غیره است.

منابع روشنایی تبلیغاتی

منابع روشنایی تبلیغاتی

اولین نوع از منابع روشنایی تبلیغاتی که تا به امروز بسیار مورد استفاده قرار گرفته لامپ متال هالید است که توسط منبع تغذیه AC کار می کند. در این لامپ ها بخار مخلوط جیوه و هالید تخلیه الکتریکی ایجاد می کند. لامپ متال هالید یک لامپ تخلیه گازی است که روشنایی ساطع می کند. در استفاده از لامپ های متال هالید جهت روشنایی تبلیغاتی باید به معایب این لامپ دقت داشته باشیم. که یکی از این معایب مصرف انرژی بسیار زیاد است. لامپ های متال هالید به دلیل استفاده از بالاست های القایی دارای مصرف برق بالا ، و جریان مصرفی زیاد هستند و در زمان راه اندازی لامپ مصرف جریان بسیار بالایی ایجاد می کنند. به عنوان مثال ، جریان لامپ متال هالید 400 وات در هنگام راه اندازی می تواند به حدود 15آمپر برسد ، که این امر عمر لامپ را بسیار تحت تأثیر قرار می دهد. امکانات و متعلقات لامپ متال هالید با حجم زیاد و ابعاد بزرگ نیازمند پرژکتور با سایز بسیار بزرگ است. در عین حال ، بالاست لامپ متال هالید خود مقدار زیادی انرژی مصرف می کند که باعث هزینه های هنگفت برق برای کاربر و شهرداری ها می شود و همین عامل طول عمر  لامپ را کاهش میدهد. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و از آنجا که سیستم ال ای دی از درایور جریان ثابت استفاده می کند، مصرف برق بسیار کمی دارد و همچنین ضریب توان بالایی که دارد  در روشنایی تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد تا از مشکلات ذکر شده لامپ های متال هالید جلوگیری شود.

مزایای چراغ های ال ای دی در تبلیغات

مزایای چراغ های ال ای دی در تبلیغات

راندمان نوری بالا در روشنایی تبلیغاتی نکته بسیار مهمی است که لامپ ال ای دی این امکان را در اختیار ما می گذارد. راندمان نوری لامپهای متال هالید 90 ~ 140 لومن بر وات است که در این لامپ ها بیشتر مصرف برق به اتلاف گرما تبدیل می شود. اما برخلاف لامپ متال هالید در روشنایی تبلیغاتی ،راندمان نوری لامپ ال ای دی می تواند به 50 ~ 200 لومن بر وات برسد و همچنین کیفیت نور آن از نظر رنگ بسیار خوب و از نظر طیف رنگ نور بسیار متنوع است. لامپ ال ای دی می تواند مستقیماً نور مرئی رنگی را بدون فیلتر کردن منتشر کند. ضمن اینکه صرفه جویی در مصرف انرژی ، مصرف برق کم و عمر مفید طولانی از مزایای لامپ های ال ای دی بشمار می رود. بطور کلی مزایای استفاده از لامپ ال ای دی در روشنایی تبلیغاتی را می توان به این شرح ذکر کرد. اتلاف حرارت و انرژی بسیار کم ، نداشتن گرمای موثر، نداشتن تابش خیره کننده ، منبع نوری فاقد جیوه ، سدیم و سایر گازهای مضر ، که ممکن است سلامت انسان و محیط زیست را به خطر بیندازد، همچنین حفاظت از محیط زیست هم از مزیت های مهم این منبع نوری است، همچنین ال ای دی در برابر ضربه مقاوم است و به راحتی شکسته نمی شود. ضایعات آن را می توان بدون کوچکترین آسیبی به محیط زیست و آلودگی بازیافت کرد. منبع نور ال ای دی از نظر اندازه کوچک است و می توان آن را به دلخواه طراحی کرد و به راحتی می توان آن را به یک محصول روشنایی سبک ، نازک ، پرنور و کوچک تبدیل کرد.

منبع

www.tachyonlight.com

مقالات مرتبط