دوام پنل‌های ال ای دی

از آنجایی که فناوری لامپ ال ای دی پنل‌های ال ای دی خورشیدی در سراسر جهان بیشتر رایج شده است، جای تعجب نیست که مردم بخواهند درباره نحوه‌ی عملکرد این فناوری اطلاعات بیشتری کسب کنند. با توجه به تنوع شرایط آب و هوا، آیا این فناوری می‌تواند بدترین شرایط آب و هوایی را در منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید تحمل کند؟ در این مطلب اطلاعات بیشتری در رابطه با دوام پنل‌های ال ای دی خورشیدی ارائه خواهیم کرد.

دوام پنل های ال ای دی

بررسی دوام پنل‌های ال ای دی

پنل های خورشیدی انواع مختلفی دارند و در مکان های متفاوتی استفاده می شوند. برای اطلاع بیشتر در رابطه با دوام پنل‌های ال ای دی خورشیدی بهتر است موقعیت و عملکرد آن‌ها را در شرایط آب و هوایی مختلف بررسی کنیم :

۱- سرمای شدید

هوای سرد یک مشکل بزرگ برای دوام پنل‌های ال ای دی خورشیدی نیست. تا زمانی که آن‌ها نور کافی خورشید را دریافت می‌کنند، پنل باید مانند معمول عمل کند و انرژی خورشید را به الکتریسیته تبدیل کند. پنل‌های خورشیدی در واقع با سردتر شدن هوا کارآمدتر می‌شوند. این به دلیل ماهیت تبادل انرژی است که در یک پنل ال ای دی خورشیدی در حال انجام است. به عنوان یک قاعده‌ی کلی، بازده یک پنل ای دی ای به ازای هر یک درجه‌ افزایش دما در سانتیگراد حدود 0.05٪ کاهش می‌یابد. این همچنین به این معنی است که راندمان 0.05٪ برای یک درجه کاهش درجه‌ی سانتیگراد افزایش می‌یابد. دلیل آن این است که افزایش ولتاژ بیشتر از کاهش جریان ناشی از دماهای سردتر است.

بررسی دوام پنل‌های ال ای دی

۲- گرمای شدید

گرمای شدید می‌تواند بیشتر از سرمای شدید بر صفحات خورشیدی و در نتیجه دوام پنل‌های ال ای دی تاثیر منفی بگذارد. همانطور که در بالا ذکر شد، کارایی پنل‌های ال ای دی خورشیدی به طور کلی با افزایش دما کاهش می‌یابد، به این دلیل که کاهش ولتاژ بیشتر از افزایش ولتاژ ناشی از هوای گرمتر خواهد بود. به دلیل کاهش ولتاژ، گرمای شدید می‌تواند تاثیر منفی بر صفحات ال ای دی خورشیدی داشته باشد. نیمه هادی‌های PV  که در پنل‌های خورشیدی استفاده می‌شوند، مقاومت بیشتری در گرمای شدید دارند و باعث می‌شود که پنل خورشیدی به طور کلی کارایی کمتری داشته باشد.

راندمان معمولا به دلیل گرمای شدید بیش از 10٪ کاهش نمی‌یابد، اما این مسئله را تبدیل به مشکلی می‌‌کند که می‌توانید با آن مقابله کنید. با این حال، هنگام نصب پنل‌های خود، آگاهی از نحوه‌ی نصب آن‌ها به شما کمک می‌کند تا میزان گرمایی را که در هر پنل به دام می‌افتد، به حداقل برسانید.

۳- باران و برف

وقتی آسمان ابری است، پنل‌های خورشیدی در تولید انرژی بهینه نیستند. خروجی پنل‌های خورشیدی در روزهای ابری را معمولا حدود 10 تا 25 درصد ظرفیت بهینه‌ی آن‌ها تخمین می‌زنند. برف می‌تواند در بالای صفحات خورشیدی انباشته شود و از دریافت انرژی خورشیدی جلوگیری کند، اما این معمولا برای مدت طولانی در رابطه با دوام پنل‌های ال ای دی مشکلی ایجاد نمی‌کند. از آنجایی که پنل‌های خورشیدی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مستقیما به سمت خورشید قرار بگیرند، هر برفی که روی آن‌ها انباشته شود معمولا به سرعت آب می‌شود. این بدان معنی است که برف واقعا مشکلی نیست که نگران آن باشید. اما رعد و برق و تگرگ می‌توانند به پنل‌های خورشیدی آسیب برسانند، بنابراین اگر این موضوع در منطقه شما وجود دارد، احتمالا باید به دنبال بیمه نامه‌ای باشید که از دستگاه در برابر چنین مشکلات آب و هوایی محافظت کند.

۴- باد

باد به طور کلی برای پنل‌های خورشیدی خوب است، زیرا به کاهش دمای پنل‌های ال ای دی خورشیدی کمک می‌کند و آن‌ها را در فرآیند کارآمدتر می‌کند. اساسا، یک روز سرد، آفتابی و بادی بهترین شرایط آب و هوایی برای دوام پنل‌های ال ای دی خورشیدی است، زیرا دمای پنل‌های خورشیدی را در حداقل نگه می‌دارد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مقادیر زیادی انرژی برای خانه یا محل کار شما تولید کنند. پنل های خورشیدی درجه یک برای مقاومت در برابر بادهایی با سرعت 140 مایل در ساعت طراحی شده‌اند.

عملکرد و نگهداری از پنل‌های ال ای دی خورشیدی در اقلیم سرد

از آنجایی که پنل‌های خورشیدی در آب و هوای سرد بسیار خوب کار می‌کنند، در مورد عملکرد و تعمیر، نگهداری و دوام پنل‌های ال ای دی نگرانی زیادی وجود ندارد. پنل‌های خورشیدی خوش ساخت باید شرایط یخبندان را تحمل کنند و به شما این امکان را بدهد که از مزایای انرژی خورشیدی حتی در ماه‌های زمستان لذت ببرید. تنها تعمیر و نگهداری که ممکن است انجام دهید این است که انبوهی از برف را از پنل‌های خود پاک کنید. به طور کلی، پس از اینکه خورشید جادوی خود را روی پنل‌های شما اعمال کند، برف از روی آن‌ها می‌لغزد. 

منبع

www.shineretrofits.com

 

مقالات مرتبط