تفاوت پنل بک لایت و اچ لایت

آیا چراغ های فلورسنت سنتی شما نیاز به ارتقا دارند؟ آیا می خواهید از پنل ال ای دی صفحه تخت استفاده کنید اما مطمئن نیستید که چه نوعی باید سفارش دهید؟ در این مقاله در  مورد تفاوت پنل بک لایت و اچ لایت بیشتر آشنا می شوید.

تفاوت پنل بک لایت و اچ لایت

 پنل ال ای دی

قبل از بررسی تفاوت پنل بک لایت و اچ لایت باید بررسی کنیم این نور برای چه مکانی استفاده می شود. نور مناسب به چند دلیل ضروری است اول اینکه به شما امکان می دهد محیط و جزئیات اطراف خود را ببینید ، فضای مناسب را فراهم می کند و می تواند ظاهر یک فضا را بهبود ببخشد. نورپردازی سنتی پنل فلورسنت غالباً کم نور و ناخوشایند است و برای تعویض لامپ ها و پاکسازی گرد و غبار و حشرات نیاز به برداشتن پنل است. روشنایی پنل LED با صفحه تخت در عین حال که 50،000 ساعت عمر مفید دارند نیمی از توان لامپهای فلورسنت سنتی استفاده می کند، نمای زیبایی را ارائه می دهد. تعمیر و نگهداری کمتر، هزینه کمتر و ظاهر پیشرفته به وضوح پنل LED را به گزینه برتر تبدیل می کند. 

تفاوت پنل بک لایت و اچ لایت ال ای دی

کاربرد پنل ال ای دی

روشنایی پنل LED می تواند منبع کاملی از نور برای محیط های خاص باشد. به عنوان مثال ، روشنایی پنل LED  برای انبارها ، ادارات ، مدارس و بیمارستان ها بسیار جذاب است. با این حال ، تصمیم گیری برای استفاده از روشنایی پنل LED تنها اولین قدم است. پنل LED هرکدام موافقان و مخالفان خاص خود را دارند.

تفاوت پنل بک لایت و اچ لایت در روشنایی

تفاوت پنل بک لایت و اچ لایت در روشنایی در چیست ؟ و این دو در روشنایی چقدر تفاوت دارند ؟ در ادامه تفاوت پنل بک لایت و اچ لایت را به صورت بررسی هر یک به طور جداگانه بیان می کنیم.

روشنایی پنل اچ لایت

منبع روشنایی یک صفحه اچ لایت در امتداد محیط صفحه قرار دارد که به طور معمول دارای یک پوشش آلومینیومی محافظ است. نور تولید شده در لبه ها سپس به سمت مرکز پخش می شود و توزیع نور کاملاً یکنواخت و بدون سایه ایجاد می کند. به عنوان مثال، این نوع نورپردازی و استفاده از پنل اچ لایت برای انبارهای صنعتی دارای قفسه بندی عالی است: چون نور به طور مساوی پراکنده می شود، سایه های کمتری وجود دارد که بین قفسه ها مانع دید می شود.

از آنجا که منابع نور LED در امتداد لبه ها قرار دارند، این پنل ها می توانند نازک تر از گذشته تولید شوند. پنل های باریک در مکان های مختلفی از جمله فرورفتگی ها می توانند نصب شوند. این تنوع بسته به فضایی که در آن استفاده می شود ظاهر پیچیده ای ایجاد می کند. برای بررسی تفاوت پنل بک لایت و اچ لایت پس از بررسی روشنایی اچ لایت، روشنایی بلک لایت را هم بررسی می کنیم.

پنل بک لایت

منبع روشنایی پنل بک لایت دقیقاً در همان قسمت - پشت پنل قرار دارد. نور به دور از منبع در سطح صفحه پخش و به طور مساوی در فضا توزیع می شود. برای دستیابی به پراکندگی یکنواخت نور، پنل های بک لایت به طور حتم ضخیم تر هستند و بنابراین مکان های نصب را محدود می کنند . پس از بررسی تفاوت پنل بک لایت و اچ لایت در روشنایی، به سراغ ظاهر این دو می رویم

تفاوت پنل بک لایت و اچ لایت در روشنایی

تفاوت پنل بک لایت و اچ لایت در ظاهر

تفاوت پنل بک لایت و اچ لایت در ظاهر چیست ؟ اگرچه پنل های بک لایت ممکن است ظاهر باریک و زیبای یک پنل اچ لایت را نداشته باشند، اما توجه به قیمت و هزینه های آنها هم مهم است. هزینه آنها کمتر از پنل های اچ لایت است، به این معنی که پول کمتری در سرمایه گذاری اولیه صرف می شود. همچنین در یک پنل اچ لایت، لامپهای LED کمتری لازم است ، زیرا منبع نور در یک منطقه است و در کل پنل وجود ندارد. لامپ کمتر مساوی است با مصرف انرژی کمتر، کارایی و صرفه جویی بیشتر در دراز مدت.

در پایان تفاوت پنل بک لایت و اچ لایت تنها در چند مورد کوچک است و این دو منابع نور عالی هستند. هر دو نوری روشن و با ظاهری طبیعی را ارائه می دهند و از نورهای سنتی فلورسنت بسیار بهتر و درخشان تر و به صرفه تر عمل می کنند. در نظر گرفتن همه عوامل این منابع نوری از جمله شکل ظاهری ، مطلوبیت ، کارایی و هزینه برای تعیین بهترین منبع نور برای فضای شما مهم است.

اگر به دنبال زیبایی هستید و مخالف تأمین قبض برق بالاتر و هزینه سرمایه گذاری هستید پنل های اچ لایت یک انتخاب عالی هستند. برای یک منبع روشنایی ارزان تر اما کارآمدتر و کاربردی ، پنل های بک لایت گزینه خوبی هستند. 

منبع

blog.lightup.com

مقالات مرتبط