راهنمای خرید بهترین کابل آنتن ماهواره + تفاوت سیم آنتن با سیم ماهواره

در واقع تفاوت سیم آنتن با سیم ماهواره در این مورد است که سیم آنتن به یک آنتن متصل می شود و سیم ماهواره متصل به دیش است. سیم آنتن و سیم ماهواره برای تمامی واحدهای یک ساختمان قابل استفاده هستند. کابل آنتن باعث راه اندازی سیستم آنتن مرکزی می شود و سیستم آنتن مرکزی از مجموعه جامعی تشکیل شده که سیگنال های تلویزیونی را دریافت می کند. کابل آنتن سیگنال های تلویزیونی را دریافت می کند و آنها را به واحدهای مختلف انتقال می دهد. 

برای خرید بهترین کابل آنتن ماهواره با بهترین قیمت با شماره 02162999902 تماس بگیرید.

عملکرد دیش ماهواره نسبت به سیستم آنتن مرکزی متفاوت است. سیگنال های دریافتی به ساختمان می رسند و توسط مبدل فرکانس دریافت می شوند و منتقل شدن سیگنال به همه واحدها توسط مولتی سوییچ انجام می گردد. دستگاه های مولتی سوئیچ برای انتقال سیگنال ها نیاز به مبدل فرکانس و اسپلیتر دارند و سیستم ماهواره با وجود دیش و کابل تمامی شبکه های ایرانی و اروپایی را پوشش می دهد. تفاوت زیادی در عملکرد سیم آنتن و ماهواره وجود ندارد و اصلی ترین تفاوت آنها در نحوه عملکرد و سیستم کلی آنتن و ماهواره می باشد. قیمت سیم آنتن و غیره را می توانید در وبسایت ما مشاهده کنید.

تفاوت سیم آنتن با سیم ماهواره چیست؟ 

کابل آنتن ماهواره ای که توانایی پخش تصاویر را با بهترین کیفیت و بدون هرگونه افت ارائه دهد از بهترین کابل های آنتن ماهواره محسوب می شود. کابل آنتن و ماهواره باید براساس نوع سیگنال ورودی انتخاب شوند و همچنین از کیفیت و متریال مرغوبی تولید شده باشند. کابل RG6 به دلیل رسانا، روکش با کیفیت و عایق ضخیمی که دارد مناسب ترین کابل برای سیم آنتن و سیم ماهواره است.  کابل   RG6تصاویر را با بهترین کیفیت و بدون افت سیگنال نمایش می دهد. تفاوت سیم آنتن با سیم ماهواره در مواردی مانند کاربرد، ضخامت سیم و میزان سیگنالی که پشتیبانی می کند می باشد. 

تفاوت سیم آنتن با سیم ماهواره چیست؟

RG چیست؟

 هنگام خرید سیم و کابل باید اطلاعات جامعی در مورد سیم و کابل داشته باشید. برای تفکیک و تقسیم بندی کابل های آنتن یا کواکسیال از نماد RG استفاده می شود. ساختار کلی کابل ها شامل، هادی داخلی، عایق، شیلد و روکش است و بر اساس این ویژگی ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. 

هادی داخلی: هادی داخلی اولین قسمت در هر کابل محسوب می شود و هدایت سیگنال های الکتریکی بر عهده این قسمت از کابل آنتن می باشد. این قسمت از کابل ها از سیم های فولادی با روکش مس طراحی و تولید می شوند. نوع متریال هادی داخلی از تفاوت سیم آنتن با سیم ماهواره می باشد.   

عایق: قسمت هادی داخلی با عایقی از جنس دی الکتریک پوشش داده می شود. عایق دی الکتریک از عملکرد بیش از اندازه کابل جلوگیری می کند. 

شیلد: با استفاده از یک محافظ فلزی یا شیلد قسمت عایق کابل پوشانده می شود. شیلد از بروز تداخل های خارجی جلوگیری می کند.نوارهای فلزی یا شیلد در بعضی از کابل ها بیشتر از یک لایه هستند. 

روکش: برای حفاظت از سیم یک روکش پلاستیکی دور آن پیچیده می شود و سیم را در برابر آسیب های احتمالی ایمن می کند. 

RG6 از پرکاربردترین کابل آنتن می باشد و برای واحدهای مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. از کابل RG6 برای مسیریابی تلویزیون کابلی خانگی هم استفاده می شود و این کابل مشخصات مختص به خود را دارد. 

اما تفاوت کابل کواکسیال چیست ؟کابل های کواکسیال در مدل های مختلفی تولید می شوند که هر کدام از آنها کاربرد مشخصی دارند. کابل های rg6 و rg59 از پرکاربردترین کابل های موجود در بازار هستند که در مواردی با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه تفاوت کابل های rg59 و rg6  را بررسی می کنیم. 

بررسی تفاوت های کابل rg59 با rg6

تفاوت کابل های rg59 با کابل rg6 در اندازه: از مشخصات کابل کواکسیال rg59 وجود یک هادی مرکز مس 20 AWG می باشد این در صورتی است که کابل rg6 هادی مرکز مس 18 AWG دارد و پهنای باند بیشتری را پشتیبانی می کند. rg59 نازک بوده و پهنای باند کم و فرکانس های پایین را پشتیبانی می کند و برای سیستم دوربین های مدار بسته و سیگنال های آنالوگ بیشترین کاربرد را دارد. برای سیستم هایی با پهنای باند وسیع و مسافت های طولانی بهترین انتخاب استفاده از کابل های rg6 است. 

تفاوت کابل RG59 با  کابل RG6 در محافظ کابل: کابل های کواکسیال با دو محافظ از جنس های فویل و بافتنی ساخته می شوند. محافظ کابل از اختلال و نویزهای موجود در سیگنال جلوگیری می کند. محافظ فویلی یک ورق آلومینیوم دارد که در زیر آن یک پارچه فلزی به دی الکتریک متصل بوده و از نویزهای موجود در سیگنال جلوگیری می کند. محافظ فویل از یک ورق آلومینیومی تشکیل شده و در قسمت زیر آن یکپارچه فلزی به دی الکتریک متصل شده است و  اختلالات موجود در سیگنال را کاهش می دهد. 

محافظ کابل ها عملکرد بسیار موثری در برابر تداخل های الکترومغناطیسی با فرکانس های بالا دارند. محافظ های بافتنی از رشته های کوچک سیم به هم پیچیده شده تشکیل شده اند و اطراف آنها فویل یا دی الکتریک قرار می گیرد. محافظ های بافتنی در برابر فرکانس های پایین و تداخل های الکترومغناطیسی به درستی عمل می کند. 

بیشتر کابل های کواکسیال هر دو مدل محافظ را دارند و وجود محافظ های بیشتر در یک کابل نشان دهنده عملکرد و کیفیت بهتر آن است. کابل های RG6 محافظ های بهتری دارند به همین دلیل برای فرکانس 300 گیگاهرتز بسیار موثر هستند. بعضی از کابل های RG59 تنها یک محافظ دارند و برای فرکانس های زیر 50 مگاهرتز بهترین عملکرد را دارد و برای استفاده در فرکانس های بالا مناسب نمی باشد. 

بررسی تفاوت های کابل rg59 با rg6

بررسی تفاوت کابل RG59 با RG6

تفاوت کابل RG59 با RG6 در کاربرد: با توجه به متریال و ویژگی های هر کابل از آنها در موارد به خصوصی استفاده می شود. همان طور که گفته شد کابل های RG6 دارای ویژگی هایی مانند، رسانای ضخیم تر، عایق مقاوم و قیمت بیشتر است و برای سیگنال های قوی ماهواره ای بهترین عملکرد را دارد. از کابل های RG6 برای سیم های ماهواره و آنتن های تلویزیونی استفاده می شود. کابل RG59 به دلیل ضخامت کمتر، محافظ تک لایه و پشتیبانی از سیگنال های محدود تر برای استفاده در دوربین های مداربسته و سیگنال های ویدئویی آنالوگ کاربرد دارد. 

 

پرسش های متداول

کابل RG6 برای سیستم آنتن مرکزی و سیگنال های قوی ماهواره ای کاربرد دارد
کابل های RG59 با RG6 در مواردی مانند، کاربرد، اندازه، نوع محافظ و قیمت با یکدیگر متفاوت هستند.
این نماد برای تفکیک مشخصات و ویژگی های کابل های کواکسیال از یکدیگر استفاده می شود.

مقالات مرتبط