کاربرد لامپ ال ای دی در رشد گیاه

کاربرد لامپ ال ای دی در رشد گیاه بسیار زیاد و قابل توجه است. شاید  برایتان جالب باشد که گیاهان به کمک لامپ ال ای دی رشد می کنند.  با توجه به قیمت لامپ رشد گیاه استفاده از لامپ های ال ای دی رایج است. گیاهان برای رشد کردن به فاکتورهای مختلفی نیاز دارند. در صورت  وجود این فاکتور ها گیاهان می توانند به خوبی رشد کنند. انجام عمل فتوسنتز توسط گیاه به کمک نور می باشد. در گذشته که لامپ اختراع نشده بود؛ تنها گیاهان با نور خورشید رشد می کردند. اما پس از اختراع الکتریسیته از نوری که توسط این نیرو ایجاد می شد؛ استفاده‌ های فراوانی شد. بعد از مدت ها دانشمندان توانستند به این حقیقت پی ببرند که گیاهان به کمک نور مصنوعی، که توسط لامپ ها ایجاد می شود نیز، می توانند رشد کنند. قبل از این، تصور می‌ شد که گیاهان فقط به کمک نور طبیعی قادر به رشد کردن هستند.  اما امروز با کاربرد لامپ ال ای دی در رشد گیاه آشنا هستیم. باید به نکاتی در خصوص کاربرد لامپ ال ای دی در رشد گیاه توجه کنید .

کاربرد لامپ ال ای دی در رشد گیاه

نکاتی در خصوص کاربرد لامپ  های ال ای دی در رشد گیاه

همان طور که گفته شد گیاهان می‌ توانند به کمک نور مصنوعی نیز رشد کنند. البته تصور نکنید که هر نور مصنوعی که توسط لامپ های مختلف، ایجاد می شود می تواند برای رشد گیاه مناسب و مفید باشد. به طور مثال اگر گیاهان آپارتمانی خود را زیر مهتابی قرار دهید نباید انتظار داشته باشید رشد فوق العاده خوبی کنند. بلکه رشد گیاهان توسط نور مصنوعی شرایط ویژه ای دارد. یکی از این شرایط ویژه، استفاده کردن از لامپ های مخصوص می باشد. لامپ های ال ای دی  برترین ابزار هایی هستند که برای تولید نور مصنوعی مناسب برای رشد گیاه، مورد استفاده قرار می گیرند. 

نکاتی در خصوص کاربرد لامپ  های ال ای دی در رشد گیاه

چگونگی کاربرد لامپ ال ای دی در رشد گیاه 

کاربرد لامپ ال ای دی در رشد گیاه بر هیچ کس پوشیده نیست. در این قسمت در خصوص چگونگی کاربرد لامپ ال ای دی در رشد گیاه توضیح می دهیم. منظور از لامپ led دیودهای ساطع کننده نور می باشد. این دیود ها نیمه رسانا می باشند. لامپ های ال ای دی در گذشت فقط می توانستند  سه رنگ را تولید کنند. تولید این نور فقط با این سه رنگ، کاربرد لامپ های ال ای دی را محدود می کرد. امروز لامپ های ال ای دی می توانند کاربرد های بسیار زیادی داشته باشند؛  یکی از آن ها، کاربرد لامپ ال ای دی در رشد گیاه است.  کاربرد لامپ ال ای دی در رشد گیاه مربوط به ال ای دی هایی می باشد که برخلاف نسل قدیمی، نور سفید با هاله ای از رنگ آبی تولید می کنند. کاربرد لامپ ال ای دی در رشد گیاه آپارتمانی، بسیار زیاد می باشد. در ادامه در خصوص کاربرد لامپ ال ای دی در رشد گیاه آپارتمانی توضیح می دهیم.

لامپ ال ای دی و گیاه آپارتمانی

کاربرد لامپ ال ای دی در رشد گیاه آپارتمانی بسیار زیاد است. گیاهان آپارتمانی معمولا از نور طبیعی کافی برای رشد کردن برخوردار نیستند. در چنین شرایطی می توان با استفاده از لامپ های ال ای دی فضایی را فراهم کرد تا در آپارتمان، گیاه به خوبی رشد کند. همچنین می توان از ترکیب  نور طبیعی و نور مصنوعی برای رشد گیاهان در آپارتمان ها استفاده کرد. ممکن است جهت پنجره آپارتمان به سمتی باشد که نور مناسب و کافی به گیاهان نرسد. در نتیجه می توان از لامپ های ال ای دی استفاده نمود؛ این گونه گیاهان رشد بهتری خواهند داشت. وجود گیاه در آپارتمان احساس خوبی را ایجاد می کند و سبب زیبایی فضا و ایجاد حس نشاط و شادی می شود. در ادامه بیشتر در خصوص کاربرد لامپ ال ای دی در رشد گیاه توضیح می دهیم.

 استفاده از لامپ ال ای دی در گلخانه

استفاده از  لامپ ال ای دی در رشد گیاه محدود به گیاهان ‌آپارتمانی نیست. بلکه در بسیاری از گلخانه ها نیز از لامپ های ال ای دی برای روشنایی فضا و رشد گیاه استفاده می ‌شود. در گلخانه ها شرایط مصنوعی برای رشد گیاهان گوناگون فراهم می شود. به نحوی که گیاهان  بتوانند بهترین رشد و بیشترین محصول دهی را داشته باشند. به عنوان مثال یکی از شرایط مورد نیاز برای فتوسنتز گیاهان وجود نور کافی و مناسب می باشد. البته بسته به نوع گیاهی که در گلخانه وجود دارد؛ باید از لامپ های مختلف استفاد نمود. بعضی از گیاهان به شدت نور بیشتری برای رشد کردن نیاز دارند.  در نتیجه باید از لامپ های ال ای دی بیشتری برای رشد این گیاهان استفاده نمود. در نقطه مقابل بعضی از گیاهان نور کمتری احتیاج دارند. در نتیجه می توان از لامپ های ال ای دی کمتری برای ایجاد نور مصنوعی در گلخانه استفاده نمود.

منبع

growealth.com

مقالات مرتبط