نور مناسب مطالعه

شاید هنگام مواجهه به قیمت لامپ ال ای دی و تنوع آن ندانید که کدام گزینه برای مطالع شما مناسب است. خوب است بدانید که شدت و تابش نور در میزان یادگیری افراد تاثیر زیادی دارد بنابراین شما باید نور مناسب را در طول شب برای مطالعه خود داشته باشید زیرا اگر نور مطالعه شما مناسب نباشد ممکن است یادگیری شما کاهش یابد و اثرات منفی از جمله آسیب دیدن چشم و... را بر روی شما به جای بگذارد.

نور مناسب مطالعه

نور مناسب مطالعه در شب :

خوب است بدانید که شدت و تابش نور در میزان یادگیری افراد تاثیر زیادی دارد بنابراین شما باید نور مناسبی را در طول شب برای مطالعه خود داشته باشید زیرا اگر نور مطالعه شما مناسب نباشد ممکن است یادگیری شما کاهش یابد و اثرات منفی از جمله آسیب دیدن چشم و... را بر روی شما به جای بگذارد.

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که نور مناسب مطالعه سفید است یا زرد ما در ادامه ی این مقاله شما را با بهترین نور مناسب برای مطالعه آشنا خواهیم کرد تا شما هنگام مطالعه کردن اذیت نشوید.

نمی توانیم بگوییم که نور زرد بهتر است یا نور سفید زیرا بهتر بودن رنگ نور به عادت و سلیقه ی هر کسی بستگی دارد و با توجه به آن متفاوت می باشد. برخی از افراد هستند که هنگام مطالعه نور سفید را ترجیح می دهند و برخی از افراد با نور سفید اذیت می شوند و از نور زرد برای مطالعه استفاده می کنند. خوب است بدانید که برخی از افراد نیز هر دو نور را باهم ترکیب می کنند و اینگونه بهتر و راحت تر می توانند مطالعه کنند.

نور مناسب مطالعه در شب :

آیا نور مطالعه بر یادگیری افراد اثر ی گذارد؟

خوب است بدانید که میزان و شدت تابش نور نیز همانند رنگ نور در افراد متفاوت می باشد برخی از افراد دوست دارند که با نور کم مطالعه کنند و برخی دیگر دوست دارند نور مطالعه زیاد باشد بنابراین میزان نور مطالعه در افراد با توجه به سلیقه ی آن ها متفاوت می باشد. اما خوب است این نکته را بدانید که نور مناسب مطالعه بر روی تمرکز، انجام محاسبات و یادگیری اثر زیادی دارد بنابراین باید بهترین نور را هنگام مطالعه داشته باشید تا آسیبی به چشم های شما وارد نشود و تمرکز و یادگیری شما نیز بالا برود. مناسب نبودن نور مطالعه در کاهش میزان تمرکز و یادگیری اثر گذار می باشد.

جهت تابش نور یکی از موارد مهمی است که شما هنگام مطالعه باید به اندازه کافی به آن دقت کنید. خوب است بدانید که بهترین جهت تابش نور برای مطالعه کردن این است که نور از بالا به پایین و از کنار بر روی کتاب بتابد. زمانی که نور به طور مستقیم بر روی صفحه ی کتاب تابیده می شود  و از سطح کاغذ انعکاس دارد  باعث آسیب دیدن و اذیت شدن چشم فرد می شود. به این نکته توجه داشته باشید که در شدت نور پردازی به هیچ عنوان زیاده روی نکنید زیرا نور زیاد باعث آسیب دیدن چشم می شود.  نور زیاد باعث می شود که شما بر روی اجسام دقت و تمرکز زیادی داشته باشید و به آن ها خیره شوید و در نتیجه چشم هایتان صدمه می بیند.

استفاده از چراغ مطالعه برای داشتن نور مناسب در شب:

زمانی که نور طبیعی وجود نداشته باشد و خورشید در آسمان نباشد ما می توانیم از چراغ های مطالعه استفاده کنیم چراغ های مطالعه به آسانی نور مناسب را برای افراد فراهم می کنند و نور آن ها به صورت مایل و از سمت بالا به پایین به صفحه کتاب تابیده می شود. ما در ادامه ی مطلب شما را با چند نوع چراغ مناسب دیگر برای مطالعه آشنا می کنیم.

استفاده از چراغ مطالعه

خوب است بدانید که شدت و تابش نور در میزان یادگیری افراد تاثیر زیادی دارد بنابراین شما باید نور مناسبی را در طول شب برای مطالعه خود داشته باشید زیرا اگر نور مطالعه شما مناسب نباشد ممکن است یادگیری شما کاهش یابد و اثرات منفی از جمله آسیب دیدن چشم و... را بر روی شما به جای بگذارد. این چراغ ها عبارتند از:

چراغ های کنار تختی و دیواری:

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که قبل از خوابیدن عادت به مطالعه کردن دارید ما به شما چراغ های کنار تختی و دیواری را پیشنهاد می کنیم زیرا این چراغ ها برای این افراد بسیار مناسب می باشند و افراد می توانند هنگامی که به تخت خواب خود می روند با روشن کردن این چراغ ها بدون اینکه به چشمشان آسیبی وارد شود مطالعه کنند.

لوسترها و چراغ های هالوژن:

بسیاری از افراد تا بحال به این موضوع فکر نکردند که می توانند از نور لوستر ها برای مطالعه در شب استفاده کنند. اما باید به آن ها بگوییم که نور لوستر ها برای مطالعه در شب بسیار مناسب می باشند سعی کنید برای اتاق خود یک لوستر بخرید و اتاق خود را به وسیله ی آن نور پردازی کنید با انجام این کار به یک نور زیبا و ملایم برای مطالعه دسترسی پیدا می کنید. پس استفاده از چراغ هالوژن و لوستر ها نیز برای مطالعه مفید می باشند و شما می توانید از آن ها نیز هنگام مطالعه استفاده کنید.

 منبع

blog.1000bulbs.com

مقالات مرتبط