نصب چراغ هالوژن

 از ویژگی های چراغ هالوژن این است که بدون ایجاد روشنایی بیش از حد، منطقه بزرگی را روشن می کنند. اگر می خواهید نصب چراغ هالوژن را انجام دهید، می توانید با استفاده از چند ابزار به راحتی این کار را انجام دهید. کار نصب چراغ هالوژن با پیدا کردن منطقه ای در سقف خود که می خواهید چراغ را در آن قرار دهید، شروع کنید و مطمئن شوید که هیچ لوله یا سیمی در آن وجود ندارد. پس از آن، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک سوراخ را برش بزنید و قبل از قرار دادن چراغ هالوژن، آن را به برق متصل کنید.

نحوه نصب چراغ هالوژن

برای پیدا کردن مکان مناسب برای نصب چراغ هالوژن می توانید به سقف ضربه بزنید تا ببینید آیا صدایی توخالی می شنوید. اگر صدایی توخالی و پژواکی می شنوید، پس در آن ناحیه تیرآهنی وجود ندارد. اگر صدای ضربان محکمی را می شنوید، ممکن است در آنجا یک تیر آهن وجود داشته باشد.

نحوه نصب چراغ هالوژن

مکان نصب چراغ هالوژن را با مداد مشخص کنید. نقطه ای را بین تیرچه های سقف خود انتخاب کنید و نقطه ای را برای مشخص کردن مرکز نور بکشید. اطمینان حاصل کنید که این منطقه حاوی لوله یا سیم نیست، در غیر این صورت هنگام نصب چراغ هالوژن می توانید به آنها آسیب برسانید. حدود 3/4 اینچ (7.6–10.2 سانتی متر) را در دو طرف نقطه بگذارید تا بتوانید نصب چراغ هالوژن را در سقف خود اجرا کنید

 

مراحل نصب چراغ هالوژن

نصب چراغ هالوژن دیگر را در فاصله 4/5 فوت (1.2–1.5 متر) انجام دهید. اگر می خواهید چندین نور در اتاق خود داشته باشید، نقاطی را که می خواهید در سقف خود نصب کنید مشخص کنید. آنها را در فاصله 4–5 فوت (1.2–1.5 متر) از یکدیگر قرار دهید. در صورت نیاز می توانید چراغ ها را از هم دور یا نزدیک کنید.

 

مراحل نصب چراغ هالوژن یک

برای نصب چراغ هالوژن چراغی را انتخاب کنید که به اندازه کافی کوتاه باشد تا در سقف شما قرار بگیرد. چراغ هالوژن معمولاً استوانه ای بلندی دارد بنابراین لامپ در سقف شما فرو می رود. معمولاً فضای پشت سقف شما 6 اینچ (15 سانتی متر) خواهد بود، اما ممکن است بسته به سن خانه شما متفاوت باشد. معمولاً می توانید اندازه برش خورده را در جایی از بسته بندی چراغ هالوژن مشاهده کنید.

 

مراحل نصب چراغ هالوژن مرحله دو

برای نصب چراغ هالوژن یک مقوا روی مته خود قرار دهید که به همان اندازه برش خورده باشد. برای برش سقف از اره استفاده کنید. تیغه اره را نگه دارید تا عمود بر سقف باشد و مته میانی روی علامت گذاری شده قرار می گیرد. ماشه را روی مته بکشید تا اره سوراخ دار شروع شود و فشار کمی وارد کنید تا ذره میانی به سقف برود. مطمئن شوید که تیغ اره صاف بماند تا سوراخ خود را کج نکنید. دکمه دریل را چند بار بسیار کم بفشارید کوتاه بکشید تا زمانی که احساس کنید اره از طرف دیگر بیرون می آید. از عینک ایمنی و ماسک گرد و غبار استفاده کنید تا دیوار گچ یا گچ روی شما نیفتد.

 

مراحل نصب چراغ هالوژن سه

مراحل نصب چراغ هالوژن مرحله چهار

 

سیم ها را از طریق دیوارهای خود به نقطه ای که چراغ را نصب می کنید، عبور دهید. می توانید چراغ ها را به یک سوئیچ موجود متصل کنید یا می توانید یک سوئیچ جدید را روی مدار خود اضافه کنید. با استفاده از نوار سیم یک کابل 14/2 را از طریق دیوار تغذیه کنید تا با ناحیه ای که چراغ را قرار می دهید، قرار گیرد. کابل 14/2 شامل 1 سیم گرم، 1 خنثی و 1 زمین است. 1 سیم سیاه ، 1 سیم سفید و یک سیم عایق بندی نشده از کابل 14/2 خارج می شود.

 

مراحل نصب چراغ هالوژن مرحله پنج

سیم های منطبق را با درپوش سیم بچسبانید. 2 سر سیمهای سیاه را به هم نزدیک کنید تا مستقیم به سمت بالا قرار گیرند. از یک انبردست استفاده کنید تا انتهای آن را بچرخانید تا اتصال خوبی ایجاد شود. درپوش سیم را در جهت عقربه های ساعت به اتصال بچرخانید تا انتهای آن را بپوشانید. این کار را با سیمهای سفید و عایق بندی نشده تکرار کنید

مراحل نصب چراغ هالوژن 10

در بعضی از نورهای خاموش جعبه های اتصال به آنها متصل است. اگر نور پس زمینه شما دارای جعبه اتصال است ، سیمها را از کابل 14/2 مرتب کنید تا مستقیماً از سیم های منطبق داخل جعبه عبور کنند. پیچ های سیم ها را محکم کنید تا در جای خود محکم شوند.

مراحل نصب چراغ هالوژن 20

 پایه نور پس زمینه شما دارای گیره های فلزی فنری است که هنگام آزاد شدن باز می شوند. گیره های فنر را از زیر بگیرید و آنها را به سمت بالا فشار دهید تا در کنار پایه قرار بگیرند. آنها را پایین نگه دارید تا وقتی می خواهید چراغ را نصب کنید باز نشوند. 

مراحل نصب چراغ هالوژن 30

چراغ را به داخل سوراخ فشار دهید تا جایی که صدای ضربه محکم و ناگهانی کلیپ ها را در محل خود شنیدید. قبل از اینکه هالوژن شما وارد شود مطمئن شوید که همه سیم ها به داخل سوراخ می روند.  پایین هالوژن را به آرامی فشار دهید و به صدای کلیک یا صدای قفل گوش دهید. برای اطمینان از اینکه گیره های فنر از آن پشتیبانی می کنند، هالوژن را به آرامی به پایین کاهش دهید. 

منبع

www.wikihow.com

مقالات مرتبط