نصب چراغ

با استفاده از چند ابزار و کمی تمرین، می توانید وسایل و چراغ روشنایی را در خانه خود به سرعت و با خیال راحت باز کنید و نصب چراغ را انجام دهید.  

 

نصب چراغ

مراحل نصب چراغ

قبل از شروع کار برای نصب چراغ ، همیشه ابتدا برق را خاموش کنید. لایه روی چراغ را بردارید، لامپ ها را باز کنید و صفحه چراغ را بیرون بیاورید تا سیم ها در معرض دید قرار بگیرند. سیم های لخت خطرناک هستند، بنابراین همیشه از یک ردیاب ولتاژ برای آزمایش هر سیم استفاده کنید اولین کار برای نصب چراغ این است که برق جعبه فیوز را خاموش کنید.  جعبه فیوز را باز کرده و محل قطع کننده متناظر با مدار تغذیه کننده چراغ برق را پیدا کنید. مدارهای موجود در جعبه فیوز اغلب بر اساس اتاق مشخص می شوند. اگر مدارها برچسب گذاری نشده اند یا اگر سوئیچ مدار را که روی آن کار می کنید نمی دانید، برای نصب چراغ برق کل خانه را در سمت امن خاموش کنید. 

مراحل نصب چراغ

قبل از نصب چراغ کلید سوئیچ را امتحان کنید تا مطمئن شوید خاموش است. کلید روشنایی را چندین بار در حالت روشن و خاموش فشار دهید. اطمینان حاصل کنید که چراغ روشن نمی شود و برای تمام مدت خاموش است. اگر برق روشن است هرگز روی وسایل روشنایی کار نکنید. 

نصب چراغ 1

برای نصب چراغ ابتدا لامپ ها را باز کنید. نردبان را مستقیماً در زیر یا کنار چراغ روی یک سطح صاف و ثابت قرار دهید. هر لامپ را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا از لوسترها و وسایل روشنایی خارج شود. یعنی هر لامپ را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا شل شود و از جای خود بلند شود. 

مراحل نصب چراغ 2

پیچ و مهره ها را بردارید تا پوشش چراغ خارج شود. برای چراغ های نصب شده، دستگیره را به آرامی در وسط درپوش ثابت خلاف جهت عقربه ساعت بچرخانید تا آن را باز کنید. برای چراغ ها و لوسترهای دیگر، از پیچ گوشتی یا مته برای برداشتن پیچ های پایه ثابت استفاده کنید. برای چراغ های پیچ دار، هر پیچ را در حالی که از پوشش پشتیبانی می کنید ، باز کنید تا از سقف بلند شود.

نصب چراغ 5

سر خود را طوری حرکت دهید که هنگام برداشتن آن مستقیماً زیر  چراغ نور قرار نگیرد، زیرا گاهی ممکن است گرد و غبار یا اشکالات مرده بریزد. لامپ ها را از صفحه چراغ برای وسایل نصب شده جدا کنید. هر لامپ را به خلاف جهت عقربه های ساعت بپیچانید تا آن را باز کنید. لامپ ها را به یک طرف تنظیم کنید زیرا ممکن است بتوانید از این وسایل برای چراغ روشنایی جدید خود استفاده کنید. 

نصب چراغ 6

تراکت نصب را باز کنید تا صفحه چراغ خارج شود. با استفاده از یک پیچ گوشتی پیچ هایی را که براکت نصب را به صفحه ثابت نگه می دارد بردارید. صفحه لولا را در حالی که پیچ های داخل براکت را باز می کنید نگه دارید تا از سقوط آن از سقف جلوگیری کند. از آنجا که وسایل روشنایی اکنون کاملاً برداشته شده است .براکت نصب یک قطعه فلزی باریک و بلند است که از طریق صفحه ثابت عبور می کند تا آن را بر روی سقف سوار کند. با برداشتن صفحه چراغ سیم های زیادی را در معرض دید خواهید دید. سیم ها را قبل از امتحان لمس نکنید

نصب چراغ 7

برای آزمایش ولتاژ هر سیم از یک ردیاب ولتاژ غیر تماسی استفاده کنید. [13] نوک آشکارساز ولتاژ بدون تماس را روی عایق هر سیم که می بینید قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که آشکارساز ولتاژ بدون تماس روشن نمی شود زیرا به این معنی است که ادامه کار بی خطر است. آشکارساز ولتاژ غیر تماسی هر زمان که به سیم فاز نزدیک شود، روشن شده یا صدای جیرجیر می دهد. 

نصب چراغ 8

اگر مدتی است که از ردیاب ولتاژ غیر تماسی استفاده نکرده اید، ابتدا آزمایش کنید که درست کار می کند. آن را نزدیک یک لامپ روشن نگه دارید و بررسی کنید که ولتاژ را نشان می دهد. در صورت لزوم باتری ها را در ردیاب ولتاژ غیر تماسی جایگزین کنید. همیشه دستورالعمل های همراه با ردیاب ولتاژ غیر تماسی خود را دنبال کنید. به عنوان مرجع سیم سفید خنثی است، سیم سیاه داغ است و سیم مسی یا سبز نیز آسیاب شده است. 

نصب چراغ 9

سیم ها را با از بین بردن هر نوع نوار برق یا مهره های سیم جدا کنید. لازم است سیم ها را جدا کنید تا بتوانید به راحتی یک چراغ روشنایی جدید نصب کنید. اگر مهره مفتولی سیم ها را در کنار هم نگه داشته است آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا با دست باز شود. هر سیم را باز کنید و مطمئن شوید که گره خورده نیستند. گاهی اوقات سیم ها بهمراه نوار برق بهم پیوسته اند ، بنابراین در صورت لزوم این مورد را جدا کنید تا سیمها جدا شوند. اگر مشکلی دارید از انبردست سوزنی برای جدا کردن سیم ها استفاده کنید.پس از اتمام کار، مهره های سیم را دوباره بر روی سیم ها قرار دهید. به این ترتیب هیچ راهی برای برق گرفتگی وجود ندارد

نصب چراغ 20

چراغ روشنایی جدیدی نصب کنید. دستورالعمل های همراه با چراغ روشن جدید را از نزدیک دنبال کنید. مطابق دستورالعمل ها ، سیم های موجود در سقف را به اتصالات جدید وصل کنید و مراقب باشید که سیم های مناسب را مطابقت دهید. سیم های مناسب را با استفاده از یک مهره سیم بسته بندی کنید و سپس مهره سیم را در نوار برق بپوشانید. صفحه راهنما ، لامپ ها و سایه روشن را طبق دستورالعمل سازنده روی سقف پیچ کنید. [19]مهره سیم را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا محکم شود. سپس برق را دوباره روشن کنید تا آزمایش شود.

منبع

www.wikihow.com

مقالات مرتبط