مهتابی ال ای دی و فلورسنت

مهتابی ال ای دی و فلورسنت چیست و چه تفاوتهایی با هم دارند؟ احتمالا شما در گذشته قصد خرید لامپ فلورسنت داشته اید.شاید ظاهر نسبتا مشابه آنها برای شما این سوال را پیش آورده باشد. احتمالا برای شما هم پیش آمده که لامپهای مهتابی بطور همزمان نمی سوزند و شما مجبور شده اید به خاطر نور کافی، لامپی که هنوز کار می کند را تعویض کنید. این موضوع در مورد لامپ های مهتابی فلورسنت بارها پیش آمده است که باعث ایجاد هزینه های اضافی می شود. در این مقاله در مورد لامپ مهتابی ال ای دی و فلورسنت توضیح خواهیم داد که چطور می توان آنها را به راحتی جایگزین لامپ مهتابی فلورسنت کرد. 

مهتابی ال ای دی و فلورسنت

بررسی مهتابی ال ای دی و فلورسنت 

مهمترین اطلاعات درباره مهتابی ال ای دی و فلورسنت در یک نگاه: تنها یک نوع لامپ (LED یا فلورسنت) در هر بالاست می تواند قرار گیرد. صرفه جویی در هزینه: LED مصرف انرژی کمتری دارد. افزایش زمان: افزایش طول عمر در ال ای دی ها. لامپ های فلورسنت نیاز به زمانی برای راه اندازی هستند در حالی که لامپ های ال ای دی به این زمان نیاز ندارند و به سرعت روشن می شوند. لامپ های ال ای دی بدون جیوه هستند و بدون سوسو کردن کار می کنند.

بررسی مهتابی ال ای دی و فلورسنت

مهتابی ال ای دی و فلورسنت در یک لامپ

آیا امکانش هست که مهتابی ال ای دی و فلورسنت در کنار هم در یک لامپ قرار گیرند؟ ترکیب لامپ های مختلف تنها در نمونه های محدودی امکان پذیر است. مهم ترین و اولین شرط این است که سوکتها یکی باشند، در غیر این صورت لامپ ها درون پایه قرار نمی گیرند. دقت کنید که انواع مختلف لامپ بر روی یک بالاست کار نمی کند. بنابراین استفاده از یک لامپ ترکیبی در اینجا امکان پذیر نیست. قانون این است: تنها یک نوع لامپ برای هر بالاست؛ ال ای دی یا فلورسنت.

اگر شما منبع روشنایی با چند لامپ دارید که هر کدام از لامپ ها با بالاست مخصوص خود کار می کنند؛ یک تکنولوژی روشنایی ترکیبی ممکن است. فرض کنید یک منبع روشنایی با 4 لامپ و دو بالاست دارید. شما در این حالت نمی توانید یک تک لامپ ال ای دی را جایگزین آن کنید. ولی می¬توانید دو لامپ ال ای دی را به جای هر چهار لامپ جایگزین کنید و از همان دو استفاده کنید.

ترکیب لامپ های مهتابی ال ای دی و فلورسنت

مهتابی ال ای دی و فلورسنت در یک منبع روشنایی قابل نصب هستند. ترکیب این دو نوع لامپ در شرایطی امکان پذیر است که سوکت های نگه دارنده آن¬ها در منبع روشنایی یکسان باشد. در غیر این صورت نمی توان لامپ هایی با سوکت های مختلف را جایگزین هم کردمهتابی ال ای دی و فلورسنت در یک دستگاه: 5 دلیل مخالف آن

هزینه

جایگذاری محصولی که هنوز کار می¬کند شاید در نگاه اول احمقانه به نظر برسد و تصور کنید که هزینه اضافی را مجبور شده اید، بپردازید. اما اگر محصول را به یک لامپ ال ای دی می¬خواهید تغییر دهید، این هزینه ها به صرفه و منطقی است. ال ای دی ها برق بسیار کمی مصرف می کند و مدتی پس از خرید با صرفه جویی در برق مصرفی هزینه ابتدایی خرید را باز می¬گرداند. همچنین به طور کلی شما برق کمتری را مصرف خواهید کرد که علاوه بر کاهش هزینه برق مصرفی ماهانه، این موضوع به نفع محیط زیست است. این بدین معناست که اگر شما زودتر منابع روشنایی خود را به لامپ های ال ای دی تغییر دهید، از محیط زیست بهتر محافظت می کنید. 

زمان و طول عمر

طول عمر ال ای دی ها از فلورسنت چندین برابر بیشتر است. اگر شما تنها بخشی از لامپ را جایگزین کنید، مجبور می شود بعد از مدت کوتاهی دوباره لامپ مهتابی فلورسنت را عوض کنید. چرا یک تغییر عمده ایجاد نمی کنید و سال¬ها از تعمیر و هزینه های نگه¬داری آسوده باشید.

LED binning 

یک الگوی یکنواخت نوری برای روشنایی خوب بسیار مهم است. در تولیدات صنعتی منابع روشنایی، گاهی اوقات انحراف نوری رخ می¬دهد. هرچند که این ویژگی برای مصرف کننده قابل رویت نیست. ال ای دی ها به گروه Bins مثل کانتینر تقسیم بندی می شوند. همه محصولات در یک گروه ویژگی های مشابه ایی دارند. مهم¬ترین ویژگی آن¬ها مثل رنگ دمایی و درخشندگی است. اگر از مهتابی ال ای دی و فلورسنت در یک لامپ استفاده می¬کنید، آن¬ها می تواند نورهای متفاوتی از خود ساطع کنند که نه تنها غیر جذاب است بلکه باعث تحریک چشم می شود. 

زمان روشن شدن و سوسو کردن

لامپ های فلورسنت زمانی که کلید روشن زدن را فشار می دهید و تا زمانی که لامپ روشن شود، مقداری زمان صرف روشن شدن خواهد کرد و گاهی با سوسو همراه است که هر دو مشکل در مهتابی ال ای دی به طور کامل حل می شود. اگر هر دو لامپ را با هم ترکیب کنید. ابتدا فقط ال ای دی بلافاصله روشن می شود و مهتابی فلورسنت زمانی طول می کشد تا روشن شود. در این حالت به صورت خودکار نور سوسو زن و غیر سوسو در کنار هم خواهیم داشت.

سلامتی

لامپ های فلورسنت برای بدن مضر هستند و برای سلامتی به دلیل وجود جیوه خطرناک هستند. اگر این لامپ بشکنند و جیوه آزاد شود، می تواند دستگاه تنفسی و غشاهای مخاطی را تحریک کند. همچنین سوسو کردن این نوع لامپ نه تنها جذاب نیست باعث آسیب به افراد می¬شود و ممکن است باعث ایجاد سردرد و میگرن شود. در حالی که این مشکل در لامپ ال ای دی وجود ندارد. بنابراین توصیه می شود این مهتابی ال ای دی جایگزین مهتابی فلورسنت های قدیمی شوند

منبع

www.any-lamp.com

مقالات مرتبط