روشنایی گیاهان آکواریوم

هر مالک آکواریومی می داند که حفظ آکواریوم سالم همیشه کار ساده ای نیست. از تمیز کردن مخزن تا تغذیه ماهی ها ، و حتی روشنایی گیاهان آکواریوم بوسیله لامپ ال ای دی یا حتی فلورسنت را باید کنترل کنید. با این حال ، چیزی که بسیاری از علاقه مندان غالباً از آن چشم پوشی می کنند ، نظارت بر ساعت و میزان روشنایی گیاهان آکواریوم است. چراغ های آکواریوم کارهایی فراتر از اینکه ماهی شما را بیشتر در معرض دید و تحسین قرار دهند ، انجام می دهند. در حقیقت ، اشتباه نخواهد بود که بگوییم روشنایی گیاهان آکواریوم یکی از اصلی ترین عواملی است که در تعیین سلامت کلی آکواریوم نقش اساسی دارد.

روشنایی گیاهان آکواریوم

میزان روشنایی گیاهان آکواریوم که هر روز دریافت می کنند ، از سلامتی و راحتی ماهی ها و گیاهان شما و رشد باکتری ها و جلبک ها گرفته تا سلامتی و رشد آبزیان تاثیر مستقیم دارد و در هر چیزی که در آکواریوم وجود دارد تأثیر گذار است. در بحث روشنایی گیاهان آکواریوم ، باید بگوییم که احتمالاً قبلاً می دانستید که گیاهان چه روی زمین باشند و چه در آب و آکواریوم برای شکوفایی به نور و روشنایی احتیاج دارند. روشنایی گیاهان آکواریوم ، زیاد یا خیلی کم باشد می تواند به راحتی به گیاهان شما آسیب برساند و حتی با گذشت زمان آنها را از بین ببرد. این امر خصوصاً در مورد روشنایی گیاهان آکواریومی که عموماً به روشنایی مصنوعی وابسته هستند ، صادق است.

کیفیت روشنایی گیاهان آکواریوم

کیفیت روشنایی گیاهان آکواریوم

مهم است که بدانید چه مدت باید روشنایی گیاهان آکواریوم خود را فعال نگه دارید و ساعات روشنایی آن مطابق برنامه روشنایی مورد نیاز گیاهان کاشته شده در آکواریوم شما باشد، و روشنایی گیاهان آکواریوم را با توجه به نیاز گیاهان آکواریوم خود تنظیم کنید. متأسفانه ، گاهی اوقات، تنظیم میزان مناسب ساعات روشنایی برای یک آکواریوم می تواند مشکل باشد. این امر به ویژه اگر تازه شروع به ساخت آکواریوم گیاهی کرده باشید ، بسیار دشوار است. جای نگرانی نیست اگر در درک زمان ایده آل روشنایی گیاهان آکواریوم خود با مشکل روبرو هستید ، به مقاله مناسب این موضوع رسیده اید. تا پایان مقاله همراه ما باشید تا در مورد روشنایی گیاهان آکواریوم و مدت زمان روشن نگه داشتن روشنایی آنها اطلاعات مورد نیازیتان را کسب کنید.

عوامل موثر در روشنایی گیاهان آکواریوم

عوامل موثر در روشنایی گیاهان آکواریوم

فاکتورهای مختلفی وجود دارد، که هنگام تعیین میزان روشنایی گیاهان آکواریوم و روشنایی مورد نیاز روزانه ای که دارند ، نقش آفرینی می کند. یکی از این عوامل نوع گیاهان داخل آکواریوم است. این شاید یکی از مهمترین عواملی باشد که باید در نظر بگیرید. گیاهان برای فتوسنتز به نور احتیاج دارند که فرآیندی است که از طریق آن تغذیه می کنند. برای انجام فرآیند فتوسنتز، گیاهان به نور مناسبی نیاز دارند. بعضی از گیاهان ممکن است هر روز به دوازده ساعت روشنایی نیاز داشته باشند تا در آکواریوم سالم بمانند و شکوفا شوند به همین علت باید روشنایی گیاهان آکواریوم به شکل اصولی انجام شود. با این حال ، به یاد داشته باشید که هر گیاه نیازهای مشخصی دارد. میزان دقیق روشنایی گیاهان آکواریوم و نور مورد نیاز گیاهان در یک روز به نوع و حتی اندازه آن بستگی دارد.

انواع گیاهان آکواریوم

انواع گیاهان آکواریوم

 وقتی صحبت از روشنایی گیاهان آکواریوم می شود ، سه نوع گیاه وجود دارد که هر دارنده آکواریومی باید آنها را بشناسد. یکی از آنها گیاه کف آکواریوم است. همانطور که از نام آن پیداست ، گیاهان کف در پایین آکواریوم یافت می شوند. به طور کلی ، این گیاهان مانند یک فرش، کف آکواریوم را می پوشانند. این گیاهان به طور کلی برای زنده ماندن در پایین به نور متوسط و تقریباً زیادی نیاز دارند. آنها بسیار خسته کننده هستند و ممکن است مجبور باشید دوازده تا چهارده ساعت چراغ را روشن نگه دارید تا اطمینان حاصل شود که از سلامت خوبی برخوردار هستند. یکی دیگر از نوع گیاهان آکواریوم که نیاز به روشنایی گیاهان آکواریوم دارند گیاهان زمینی هستند، گیاهان میانی زمین معمولاً کمتر در آکواریوم نگهداری می شوند. به طور کلی ، آنها به مقدار کم تا متوسط نور نیاز دارند و هر روز هشت ساعت نور کافی باید داشته باشند، تا در آکواریوم رشد کنند و شکوفا شوند. گیاه دیگری که در بحث روشنایی گیاهان آکواریوم به آن می پردازیم گیاهان پس زمینه هستند. گیاهان پس زمینه جدا از اینکه به جذابیت آکواریوم شما کمک می کنند ، برای اهداف دیگری مانند مخفی کردن تجهیزات مخزن ، تهیه مکان مناسب برای پنهان کردن ماهی ها و حتی افزودن عمق به آکواریوم مورد استفاده قرار می گیرند.گیاهان پس زمینه آسان پرورش و مراقبت می شوند  اما نیازهای خاصی به روشنایی گیاهان آکواریوم دارند.

منبع

www.aquariumsphere.com

مقالات مرتبط