خصوصیات چراغ ال ای دی خیابانی

خصوصیات چراغ ال ای دی خیابانی این حقیقت را ثابت کرده است که جایگزینی چراغ خیابانی گازی و پرفشار باوجود لامپ بخار سدیم و لامپ متال هالید با چراغ خیابانی ال ای دی نه تنها می تواند روشنایی مورد نیاز جاده را فراهم کند ، بلکه یکنواختی و یکدستی روشنایی فضای شهری را نیز بسیار بهبود می بخشد، همچنین در بررسی خصوصیات چراغ ال ای دی خیابانی ،یکنواختی روشنایی چراغ ال ای دی خیابانی، از بهترین مزایای این چراغ ها بشمار می آید. میزان روشنایی متوسط لامپهای گازی و سدیم فشار قوی در مناطق شهری ممکن است بیشتر باشد ، اما یکنواختی روشنایی آنها بسیار ضعیف است، به گونه ای که در نمای جاده می توان نقاط محدود روشن شده با چراغ خیابانی گازی را به راحتی تشخیص داد. 

خصوصیات چراغ ال ای دی خیابانی

کلیت خصوصیات چراغ ال ای دی خیابانی

موارد دیگری از خصوصیات چراغ ال ای دی خیابانی که حائز اهمیت است ، قابلیت تنظیم و طراحی نور آنهاست، نور چراغ های ال ای دی خیابانی را از 0 تا 100 درصد میزان روشنایی می توان تنظیم کرد و به نور و روشنایی مورد نیاز رسید، و این انعطاف پذیری و خصوصیات چراغ ال ای دی خیابانی است که این امکان را فراهم می کند تا با توجه به نور محیط و شرایط ترافیک روشنایی شهری مورد نیاز را تنظیم کنیم. در مناطق شهری حدود 15٪ تا 20٪ کل مصرف برق شهری را روشنایی چراغ های خیابانی تشکیل می دهد ، به همین علت ، توجه به مزایا و خصوصیات چراغ ال ای دی خیابانی در ابعاد گسترده، جهت صرفه جویی در انرژی و کاهش انتشار کربن، برای دولت ها و شهرداری ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه دیگر خصوصیات چراغ ال ای دی خیابانی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

کلیت خصوصیات چراغ ال ای دی خیابانی

تشریح خصوصیات چراغ ال ای دی خیابانی

اگرچه لامپ سدیم فشار بالا دارای بالاترین بازدهی نور در بین منابع نوری خیابانی قدیمی است ، اما رنگ نور ساطع شده توسط آن در بین چراغ های خیابانی بدترین و ضعیف ترین نوع آن است و شاخص رندر رنگ آن در حدود 20Ra است. چنین تابش رنگ نور ضعیفی فقط می تواند به رانندگان در درک شرایط جاده کمک کند ، اما نمی تواند به عابران پیاده کمک کند تا در تاریکی به وضوح جاده، خیابان و پیاده رو را از هم تمیز دهند. شاخص ارائه رنگ ال ای دی ها می تواند به حدود 80 برسد ، که در واقع نزدیک به نور طبیعی است ، با توجه به خصوصیات چراغ ال ای دی خیابانی  باید به این نکته توجه داشته باشیم که این چراغ ها رنگ ها را به صورت واقعی تری نشان می دهند و می توانند رنگ متعلق به اشیاء را بهتر منعکس کند. رندر بالای رنگ که از خصوصیات چراغ ال ای دی خیابانی بشمار می رود، بدون شک به رانندگان و عابران پیاده کمک می کند تا اهداف را شناسایی کرده و شرایط ترافیکی بهتری را در همان روشنایی جاده تجربه کنند.

تشریح خصوصیات چراغ ال ای دی خیابانی

مقایسه و خصوصیات چراغ ال ای دی خیابانی

لامپ رشته ای یک نقطه مشخص را روشن می کند ، و زمان شروع واقعی حدود 0.1 تا 0.2 ثانیه است. در لامپهای تخلیه گازی مانند لامپهای سدیم پرفشار و لامپ متال هالید هم از زمان شروع تا خروجی پایدار نور ، ده ها ثانیه یا حتی ده دقیقه طول می کشد.اما یکی از دیگر خصوصیات چراغ ال ای دی خیابانیزمان راه اندازی آنهاست که  فقط ده ها نانو ثانیه (ns) است ، و هیچ زمان انتظاری برای شروع مجدد وجود ندارد و چراغ ال ای دی می تواند به طور معمول در حالت روشن و خاموش مداوم کار کند و در جریان باشد. طراحی نور یکی دیگر از خصوصیات چراغ ال ای دی خیابانی است که به آن خواهیم پرداخت. اندازه ال ای دی ها کوچک است و حتی می تواند نور را در جهت نیم صفحه ساطع کند. می توان آن را به عنوان یک منبع نور نقطه ای در طراحی لامپ در نظر گرفت. این حجم کم و طراحی پذیری، در ساخت چراغ های خیابانی و استفاده از لنزها یا بازتابنده های نوری بسیار مناسب است تا در نتیجه توزیع نور ایده آل تری بدست آید و بازده لامپ بالاتری حاصل شود.

مقایسه و خصوصیات چراغ ال ای دی خیابانی

دیگر مزایای چراغ ال ای دی خیابانی

انعطاف پذیری قوی و ساختار محکم، انتشار کم کربن و محافظت از محیط زیست، قابلیت استفاده از پنل های خورشیدی و ذخیره و بهینه سازی مصرف انرژی شهری،  هزینه نهایی بسیار کمتر و سهولت نصب و راه اندازی به نصبت چراغ های خیابانی دیگر، طول عمر بسیار بالا، قابلیت تنظیم ،طراحی و برنامه ریزی نور، بهره وری بالا تولید و دفع کمتر حرارت و گرما، وزن نهایی بسیار سبکتر نسبت به چراغ های خیابانی دیگر از جمله دیگر خصوصیات چراغ ال ای دی خیابانی بشمار می روند.

منبع

www.tachyonlight.com

مقالات مرتبط