بهترین لامپ برای چراغ مطالعه

بهترین لامپ برای چراغ مطالعه چه نوع چراغی است ؟ این سوال را بسیاری از افراد  و مشتریان ما  از طُرق گوناگون از ما پرسیده اند و ما در این مقاله قصد آن را داریم که پاسخی جامع به این سوالات بدهیم. امیدواریم که بعد از مطالعه این متن شما بتوانید بهترین لامپ برای چراغ مطالعه را به راحتی انتخاب کنید و به این صورت در زمان، انرژی و هزینه خود صرفه جویی کنید. برای شما در هنگام خرید لامپ گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد و بی اغراق می‌توان گفت که ازمیان صدها لامپ شما باید یکی را به عنوان بهترین لامپ برای چراغ مطالعه خود انتخاب کنید . در این جا فارغ از نوع برند و شرکت‌های سازنده در ابتدا با هم معیارهایی در مورد این که یک لامپ برای مطالعه باید چه ویژگی‌هایی را داشته باشد را مرور می‌کنیم. با استفاده از این لیست شما توان آن را خواهید داشت که خودتان نسبت به بررسی و انتخاب بهترین لامپ برای چراغ مطالعه اقدام کنید و چراغ منتخب خود را بخرید. قطعا به جز موارد زیر فاکتورهای دیگری مانند قیمت، نوع طراحی و... در مورد بهترین لامپ برای چراغ مطالعه نیز وجود دارد که به آن‌ها پرداخته نشده است، اما در نهایت شما خودتان با توجه به شرایط خودتان میتوانید در مورد موارد ذکر نشده تصمیم گیری کنید و به شاخص‌های اصلی و کلی پرداخته و در مورد آن کفایت می‌کنیم. لامپ کم مصرف 9 وات Dulux-s-zp/n و لامپ کم مصرف 11 وات Dulux-s-zp/n از جمله لامپ های مناسب برای چراغ مطالعه هستند

جهت خرید بهترین لامپ برای چراغ مطالعه  با شماره 02166346106 تماس بگیرید.

 

بهترین لامپ برای چراغ مطالعه

بهترین لامپ برای چراغ مطالعه از نظر رنگ نور

 در مورد انتخاب رنگ نور و این که بهترین لامپ برای چراغ مطالعه از نظر رنگ چه نوع چراغی است بهتر است اول در مورد نور سفید اطلاعات اولیه ای داشته باشیم. نور سفید  خود در طیف‌های مختلفی تولید می‌شود. شما حتما در بازار با اسم‌هایی مانند " گرم" و یا "سفید یخی" مواجه شده اید. در واقع نور سفید می‌تواند در یک طیف نزدیک به آبی و یا نزدیک نور زرد جای داد. بر همین اساس نور سفید را بر اساس درجه ای با نام کلوین که همین تمایل نور سفید به آبی یا زرد بودن را رتبه بندی می‌کند، نام گذاری کرده اند. نورهای سفید با درجه کلوین بالا آبی تر و با درجه کلوین پایین زردتر هستند. 

بهترین لامپ برای چراغ مطالعه نوری از نظر رنگ باید نوری مشابه نور خورشید داشته باشد. در مورد انتخاب رنگ سفید بسیاری از افراد این طور فکر می‌کنند که نور خورشید زرد رنگ و در واقع به رنگ " سفید گرم" نزدیک تر است درصورتی که این موضوع اصلا درست نیست و نور خورشید بیشتر از آن که زرد رنگ باشد به سر آبی رنگ در طیف نور سفید نزدیک تر است. شما به سادگی می‌توانید اطلاعات مربوط به این فاکتور را از روی جعبه لامپی که خریداری می‌کنید به دست آورید و با استفاده از آن بهترین لامپ برای چراغ مطالعه را انتخاب کنید . لامپ مناسب برای مطالع باید درجه کلوین معادل با 4000 تا 4500 کلوین داشته باشد. 

بهترین لامپ برای چراغ مطالعه از نظر شدت نور 

علاوه بر رنگ شدت نور نیز در انتخاب بهترین لامپ برای چراغ مطالعه اثر گذار است. هر منبع نوری دارای فاکتوری است که میزان درخشندگی آن را مشخص می‌کند و آن را لومن می‌نامند. این مقدار بسته به کیفیت و تکنولوژی لامپ‌ها متغیر است و ممکن است یک لامپ ال ای دی با این که تکنولوژی بالایی دارد به دلیل کیفیت پایین لومن پایین تری نسبت به یک لامپ فلورسنت داشته باشد. البته لومن به خودی خود در انتخاب بهترین لامپ برای چراغ مطالعه اثر گذار نیست چرا که این معیار مربوط به لامپ بوده و نوری که به چشم ما می‌رسد، تحت اثر عوامل دیگر  مانند فاصله و مساحت جایی که قرار است به آن نور برسد، نیز قرار می‌گیرد. برای استاندارد کردن واحد شدت نور و استفاده از آن در مواردی مانند همین موضوع مورد بررسی ما، یعنی بهترین لامپ برای چراغ مطالعه، دانشمندان مقدار  نوری که از یک منبع با شدت نور یک لومن در فاصله یم متری از منبع نور دریافت می‌شود را یک لوکس نامیدند. به طور مثال یک لامپ با صد لومن نور در فاصله یک متری از یک صفحه مربعی یک در یک صد لوکس نور به ما می‌دهد. با توجه به این تعریف و در نظر گرفتن این که بهترین لامپ برای چراغ مطالعه باید به ما 500 لوکس نور در محل مطالعه برساند به راحتی می‌توانید بهترین لامپ برای چراغ مطالعه را تعیین کنید. یعنی یک لامپ با 500 لومن نور در فاصله یک متری از کتاب یا صفحه کیبرد شما برای مطالعه گزینه ایده آل است. در صورت کم و یا زیاد شدن میزان نوردهی لامپ می‌توانید فاصله آن را برای رسیدن به عدد ایدآل تغییر دهید. 

بهترین لامپ برای چراغ مطالعه ازنظر مدل لامپ

با توجه به موارد بالا و بررسی‌های صورت گرفته شما باید به سراغ بازار رفته و بهترین لامپ برای چراغ مطالعه را از میان مدل‌های مختلف لامپ انتخاب کنید . در مقاله‌های پیشین در همین سایت ما در مورد این که تفاوت میان انواع لامپ‌ها در بازار  چیست، صحبت کرده ایم و این مقالات نیز می‌تواند راهنمای خوبی برای شما در انتخاب بهترین لامپ برای چراغ مطالعه باشد. اما به نظر می‌رسد که نکات کلی دیگری وجود دارد که در اینجا می‌توان به آنها اشاره کرد. مورد اول این که در انتخاب لامپ باید به بهروری لامپ توجه ویژه داشته باشید. در مورد بهروری اولین مساله‌ای که احتمالا به ذهن شما می‌آید، استفاده از لامپ‌های بهرور در جهت کاهش  مصرف انرژی و هزینه‌های مربوط به برق مصرفی است . هر چند این نکته نیز،  هم به دلایل اقتصادی و هم به دلایل زیست محیطی مورد توجه است اما نکته ظریف‌تری نیز وجود دارد که در انتخاب بهترین لامپ برای چراغ مطالعه اثر گذار است. بهروری یک لامپ به صورت ساده از میزان نسبت تبدیل انرژی الکتریکی به نور سنجیده می‌شود. یک لامپ بهرور بیشتر انرژی را به نور تبدیل می‌کند و یک لامپ با بهروری پاین به جای تولید نور انرژی گرمایی تولید می‌کند. همین جا یکی از ایراداتی عمده در مورد مدل لامپ ایجاد می‌شود و آن هم این که در مورد لامپ مطالعه با توجه به این که در نزدیکی شما و معمولا نزدیکی صورت شما قرار دارد استفاده از نمونه‌های لامپ با بهروری کم که بیشتر انرژی را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کنند می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. نکته دیگر در انتخاب بهترین لامپ برای چراغ مطالعه توجه به پایه‌های لامپ است. در هنگام خرید لامپ برای چراغ مطالعه باید توجه داشته باشید که این لامپ از نظر شکل پایه و اندازه با چراغ مطالعه شما همخوان باشد.  

بهترین لامپ برای چراغ مطالعه از نظر قیمت

بهترین لامپ برای چراغ مطالعه می‌تواند با توجه به نوع لامپ و همین طور نیازی که شما دارید در رنج مختلفی از قیمت قرار بگیرد. البته به صورت کلی معمولا لامپ‌های مربوط به چراغ مطالعه قیمت بالایی ندارند و با یک هزینه معقول . کم می‌توانید بهترین لامپ برای چراغ مطالعه را تهیه کنید. اما در صورتی که شما از نمونه‌های خاص چراغ مطالعه استفاده می‌کنید این امر برای شما دشوارتر خواهد بود. خرید بهترین لامپ برای چراغ مطالعه از آنجایی که بر روی سلامتی شما و آن هم سلامتی چشم شما اثر گذار است دارای اهمیت زیادی است. در این راستا سایت نورکومارت تلاش کرده است تا انواع مختلفی از لامپ را که همگی بهترین لامپ برای چراغ مطالعه هستند را جهت خرید به شما عرضه کند . شما به راحتی می‎توانید با استفاده از این معیارهای ارائه شده در این مقاله بهترین لامپ برای چراغ مطالعه را در میان انواع آن‌ها انتخاب کنید و به سادگی و با کمترین هزینه خریدی موفقی را تجربه کنید.

 

مقالات مرتبط