باز کردن چراغ مهتابی

چراغ های مهتابی یک انتخاب مناسب برای داشتن یک روشنایی با دوام و کم مصرف فلورسنت است، اما ممکن است تصمیم به باز کردن چراغ مهتابی بگیرید. چراغ مهتابی را فقط پس از قطع اتصال از مدار الکتریکی اتاق لمس کنید. سپس، در صورت لزوم، پوشش، لامپ ها و پایه ثابت را بردارید. 

 

باز کردن چراغ مهتابی

مراحل باز کردن چراغ مهتابی

برای باز کردن چراغ مهتابی کلید خاموش را بزنید تا برق دستگاه خاموش شود.اگر چراغ به دیوار متصل است، آن را از پریز برق جدا کنید تا از جریان برق اتاق جدا شود. پس از آن چراغ را تست کنید تا مطمئن شوید دوباره روشن نمی شود. اگر چراغ روشن بود، قبل از دست زدن به آن یک دقیقه فرصت دهید تا خنک شود.

هنگام باز کردن چراغ مهتابی برای برداشتن درپوش یا تعویض لامپ نیازی به استفاده از قطع کننده مدار نیست. در صورت داشتن درپوش چراغ مهتابی را بردارید. انتهای چراغ را از نظر اجزای فلزی که آن را در جای خود نگه داشته اند، بررسی کنید. با استفاده از انبردست، مهره قفل روی درپوش انتهایی را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا باز شود. 

هنگام باز کردن چراغ مهتابی درپوش چراغ مهتابی را در جای خود نگه دارید ، سپس سعی کنید زبانه آن را با دست آزاد خود بلغزانید. در پوش را به سمت بالا فشار داده و آن را از قسمت روشنایی خارج کنید. با انگشتان خود لبه بالایی پوشش ثابت را بگیرید. انگشتان شست را در لبه پایین قرار دهید. در حالی که اندکی آن را با انگشت شست فشار می دهید، سعی کنید آن را پایین را بکشید. 

 

مراحل باز کردن چراغ مهتابی

برای بهترین نتیجه هنگام باز کردن چراغ مهتابی ، از انتهای چراغ روشنایی شروع کنید. به این ترتیب، پوشش در انتهای دیگر متصل می ماند و به شما فرصت بیشتری می دهد تا آن را بگیرید و با خیال راحت آن را پایین بیاورید. هنگام باز کردن چراغ مهتابی اگر زبانه های فلزی درپوش را در جای خود نگه داشته اند، زبانه ها را با انبر به سمت بالا فشار دهید ، سپس درب را به سمت خود بکشید تا آن را جدا کنید.

حرحله باز کردن چراغ مهتابی

در صورت چرخش ثابت بودن لوازم جانبی ، درپوش را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. پیچاندن پوشش به سمت چپ باعث شل شدن آن می شود. آنرا ادامه دهید تا خاموش شود. به همان روشی که پوشش روی وسایل مستطیلی معمولی انجام می شود از پایه می لغزد. روکش های دایره ای حاوی لامپ های مدور هستند. برای باز کردن چراغ مهتابی به خاطر داشته باشید اگر قصد تغییر لامپ را دارید، جایگزین های مشابه را خریداری کنید.

باز کردن چراغ مهتابی مرحله 1

لامپ را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا در پریز شل شود. فلورسنت لوله های بلندی هستند که توسط جفت پین در جای خود نگه داشته می شوند. لامپ را حدود 90 درجه به سمت خود بچرخانید تا پایه های آن را به صورت عمودی در شکافها قرار دهید.  این کار را با هر لامپ تکرار کنید تا باز کردن چراغ مهتابی صورت بگیرد 

 

باز کردن چراغ مهتابی مرحله دو

در صورت عدم چرخش لامپ، لامپ را از کنار آن جدا کنید.. لامپ را از کنار جلد دور کنید. سنجاق های روی لامپ از سوراخ های درپوش خارج می شوند. این کار را با طرف دیگر تکرار کنید تا لامپ آزاد شود و عمل باز کردن چراغ مهتابی به راحتی صورت بگیرد

باز کردن چراغ مهتابی 2

تراز کردن پین ها در شکاف های، لامپ جدید را در صورت لزوم نصب کنید. لوله جدید را به بالا به سمت چراغ ثابت کنید. سنجاق های انتهای لوله را با شکاف های موجود در محل ثابت کنید. سنجاق ها را به صورت عمودی قرار دهید، سپس آنها را به داخل شکاف ها بکشید. لامپ را در خلاف جهت عقربه های ساعت حدود 90 درجه بچرخانید تا لامپ در جای خود قفل شود. 

باز کردن چراغ مهتابی 6

اگر برای باز کردن چراغ مهتابی محل اتصال شما شکاف ندارد، به دنبال سوراخ هایی برای سنجاق ها باشید. لامپ را طوری قرار دهید که بتوانید سنجاق ها را به داخل سوراخ ها بکشید. این کار را با طرف دیگر لامپ تکرار کنید تا در جای خود قفل شود.

 

باز کردن چراغ مهتابی 7

اگر لازم است کل وسایل را بردارید ، لامپ را تعویض نکنید.درپوش نور و لامپ ها را بردارید. برای دسترسی به اجزای داخلی چراغ، لامپ ها و پوشش نباید از بین بروند. درپوش را بلغزانید ، سپس لامپ ها را بچرخانید تا جایی که بتوانید آنها را از پایه آنها بیرون بیاورید.

 

باز کردن چراغ مهتابی 20

مطمئن شوید که چراغ برق از پریز برق جدا شده است یا مدار اتاقی که در آن هستید غیرفعال شده  است در پوش را نگه دارید که سیمها را در جای خود نگه داشته است. پوشش بین لامپ ها و سقف قرار می گیرد. به طور معمول از فلز ساخته می شود. برای برداشتن آن ، آن را بگیرید و آن را بکشید. 

باز کردن چراغ مهتابی 9

درپوش های سیم را که سیم ها را بهم نگه داشته است باز کنید. با برداشتن پوشش، دسته ای از سیم ها را مشاهده می کنید که توسط درپوش های پلاستیکی به هم چسبیده اند. کلاهک ها را در خلاف جهت عقربه های ساعت بپیچانید. آنها به راحتی از سیم خارج می شوند. سپس ، سیمهای اتصال دهنده نور را به مدار الکتریکی خانه خود گره بزنید. 

 

باز کردن چراغ مهتابی 10

در صورت نیاز از پیکربندی سیم عکس بگیرید تا بعداً دوباره آنها را وصل کنید. به طور معمول ، تنها کاری که شما باید انجام دهید اتصال سیم های همرنگ به یکدیگر است.

باز کردن چراغ مهتابی 11

پیچ نگهدارنده سیم زمین را در جای خود باز کنید. به دنبال یک پیچ فلزی ساده باشید که یک سیم را به پایه ثابت ثابت کند. سیم معمولاً سبز یا مسی رنگ است. شما به یک پیچ گوشتی یا انبر نیاز خواهید داشت. پیچ را در خلاف جهت عقربه های ساعت بپیچانید تا از بین برود. سیم زمین با توزیع برق در مدار، مانع از شوک الکتریکی هنگام لمس سیم ها می شود.

باز کردن چراغ مهتابی 12

پیچ و مهره هایی را که انتهای چراغ را تا سقف نگه داشته باز کنید. اکثر وسایل از طریق یک جفت پیچ و مهره متصل می شوند که برای از بین بردن آنها به یک پیچ گوشتی بی سیم نیاز دارید. پیچ ها را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا چراغ از سقف جدا شود. در حالی که به تدریج هر پیچ را شل می کنید، با یک دست خود را روی چراغ روشن نگه دارید. پس از شل شدن پیچ ها، وسایل را پایین آورده تا فرآیند برداشتن به پایان برسد.

منبع

www.wikihow.com

مقالات مرتبط