استفاده از لامپ کم مصرف برای رشد گیاه

استفاده از لامپ کم مصرف برای رشد گیاه چگونه است ؟ برای هر گیاه به چه تعداد لامپ کم مصرف نیاز داریم ؟ کدام وات لامپ کم مصرف برای رشد گیاه انتخاب مناسبی است ؟ آیا حتما باید از لامپ رشد گیاه استفاده کنیم ؟ در این مقاله قصد داریم نحوه  استفاده از لامپ کم مصرف برای رشد گیاه را بررسی کنیم.

استفاده از لامپ کم مصرف برای رشد گیاه

نحوه استفاده از لامپ کم مصرف برای رشد گیاه

در مورد استفاده از لامپ کم مصرف برای رشد گیاه اندازه گیاهان بسیار متفاوت است. به همین دلیل، ما نیاز به اندازه گیری استاندارد برای تعیین نیازهای روشنایی داریم. ساده ترین استفاده فوت مربع است. هنگام استفاده از لامپ های کم مصرف برای رشد گیاه با نیاز به نور زیاد، حداقل 60 وات در هر فوت مربع نور لازم داریم.

در حالت ایده آل، شما 100 وات در هر فوت مربع لازم خواهید داشت. این عدد برای مرحله گلدهی است. برای مرحله رشد و برگدهی (یا برای نهال یا کلون) ، می توانید آن را به نصف کاهش دهید. هر چند حدود 60 وات حالت ایده آل آن است. استفاده از لامپ کم مصرف برای رشد گیاه با توجه به این استاندارد بیان می شود

نحوه استفاده از لامپ کم مصرف برای رشد گیاه

وات واقعی یا معادل وات لامپ کم مصرف

لامپهای کم مصرف فلورسنت معمولاً دارای دو وات ذکر شده روی بسته بندی هستند: یکی وات واقعی که لامپ مصرف می کند و دیگری معادل رشته ای است. استفاده از لامپ کم مصرف برای رشد گیاه وات واقعی را مدنظر قرار می دهیمبه عنوان مثال، معادل یک لامپ رشته ای 100 وات در واقع حدود 23 تا 28 وات نیرو مصرف خواهد کرد. وقتی می گویم شما می خواهید 100 وات در فوت مربع را هدف بگیرید در واقع همان وات واقعی مدنظر است. اگر دو گیاه بزرگ دارید که هر کدام 3 فوت مربع فضا اشغال می کنند ، 300 وات در هر بوته یا 600 وات در کل می خواهید

توجه: اگر بیش از یک یا دو گیاه داشته باشید ، تهیه یک دستگاه یا یک چراغ LED ارزان قیمت منطقی تر است. برای رشد گیاهان کوچک استفاده از لامپ کم مصرف بسیار مناسب است، اما به محض اینکه به 10 لامپ برسید، به دلیل رشد سریع گیاه ، کار بیش از حد برای تنظیم مجدد چراغ ها زیاد می شود. استفاده از لامپ کم مصرف برای رشد گیاه به تعداد کم مناسب است

استفاده از لامپ کم مصرف برای رشد گیاه در وات های مختلف

لامپهای کم مصرف فلورسنت را کجا قرار دهیم؟

در حالت ایده آل برای استفاده از لامپ کم مصرف برای رشد گیاه ،شما می خواهید گیاهان خود را با لامپ های کم مصرف احاطه کنید، به طوری که آنها از هر طرف نور بگیرند. ابتدا مطمئن شوید که گیاه به روش صحیح رشد می کند. شما می توانید نحوه رشد گیاه خود را انتخاب کنید. برخی  گیاهان همانند علف های هرز به طور طبیعی به سمت بالا به شکل درخت کریسمس رشد می کنند، اما این برای ما خوب نیست. این منجر به یک جوانه بزرگ در بالا و چندین جوانه کوچکتر در زیر می شود.

شما می خواهید گیاه خود را مجبور کنید که کوتاه و چاق شود. به این ترتیب آنها از بالا صاف ترند و می توانند چندین جوانه بزرگ رشد کنند. با خم و بستن ساقه های مختلف می توانید رشد آنها را به این شکل انجام دهید تا رشد آنها به سمت بیرون باشد. اگر ساقه اصلی را از ابتدا مجبور به رشد افقی کنید ، ساقه های دیگر از آن به سمت بالا رشد می کنند و به طور طبیعی گیاه کوتاه و پری ایجاد می کنند. استفاده از لامپ کم مصرف برای رشد گیاه به نوع گیاه بستگی دارد

استفاده از لامپ کم مصرف برای رشد گیاه در چه مکانی

نحوه چیدمان لامپ کم مصرف

اگر گیاه کوتاه و پربرگی دارید، نیازی به آویزان کردن پیازها در زیر سایبان نیست. همه را در بالا آویزان کنید، بعضی از آنها کنار و کمی پایین تر، به طوری که در کنار بالای گیاه قرار بگیرند. استفاده از لامپ کم مصرف برای رشد گیاه هر کجا منطقه سایه دیدید ، یک لامپ را آنجا قرار دهید. اگر لامپ کافی برای پر کردن سایه ها ندارید ، به این معنی است که لامپ های بیشتری نیاز دارید.

لامپ های کم مصرف به طور کلی می توانند تقریباً نزدیک گیاهان شما آویزان شوند، اما این به قدرت آنها بستگی دارد. لامپ 20 تا 30 واتی می تواند در چند اینچ آویزان شود. همیشه می توانید از "آزمایش پشت دست" برای دیدن نزدیک بودن لامپ خود استفاده کنید. شما را در جایی که گیاه قرار دارد ، در حالی که پشت دستتان به سمت پیاز است، نگه دارید. آن را به مدت 30 ثانیه نگه دارید. اگر دست شما خیلی گرم شود ، پس برای گیاه نیز بسیار گرم خواهد شد. لامپ را کمی خاموش کنید.

گیاهان به سرعت رشد می کنند ، بنابراین مراقب باشید که آنها در پیاز رشد نکنند و سوزانده نشوند. آنها می توانند در روز چندین اینچ رشد کنند ، بنابراین اگر مراقب آنها نخواهید بود ، لامپ ها را کمی دورتر قرار دهید. اگر گیاهی دارید که در حال رشد است، ممکن است بخواهید از زیر آن یا حداقل از کناره ها کمی نور بگیرید. این به گیاه بستگی دارد. اگر در حال پرورش هستید، با عدم رشد گیاهان بلند، عملکرد بهتری خواهید داشت ، بنابراین من توصیه می کنم آنها را کوتاه و چاق نگه دارید.

استفاده از لامپ کم مصرف برای رشد گیاه نحوه چیدمان

آیا به لامپ های مخصوص رشد احتیاج داریم؟

لامپ های مخصوص رشد گیاه به طور کلی بسیار قدرتمندتر هستند، لامپهای فلورسنت نفوذ زیادی ندارند. به همین دلیل می توانید آنها را بسیار نزدیک آویزان می کنید. در مورد لامپ های قدرتمند ، باید آنها را دورتر آویزان کنید و به احتمال زیاد سایه می گیرند. لامپ های بیشتر که قدرت کمتری دارند به شما امکان می دهند آنها را نزدیک آویزان کنید و گیاه خود را کاملاً در معرض نور قرار دهید. علاوه بر این، لامپ هایی که به طور خاص به عنوان چراغ رشد برچسب گذاری می شوند ، تقریباً همیشه بیش از حد قیمت دارند. لامپ های فلورسنت قدیمی معمولاً خوب هستند و دقیقاً همان کار را انجام می دهند، اما هزینه آنها بسیار کمتر است.

نکته اصلی که باید به آن توجه کنید دمای رنگ است. لامپ های سفید و خنک وجود دارد که دمای رنگ آنها در حدود 6000 تا 7000 کلوین است. لامپ های سفید گرم با دمای رنگ حدود 2000 تا 3000 کلوین و لامپ های خنثی با دمای رنگ در وسط این طیف حدود 3500 تا 5500را شامل می شوند. لامپ های خنک (با دمای رنگ بالاتر) برای گیاهان بهتر هستند، زیرا در طیف خود نور آبی بیشتری دارند و لامپ های گرم نیز برای گلدهی بهتر هستند، زیرا قرمز بیشتری دارند.

آنها بسیار انعطاف پذیر هستند و به شما امکان می دهند لامپ ها را در هر مکانی که دوست دارید و در هر موقعیتی که دوست دارید نصب کنید. روش دیگر ، شما می توانید آنها را در یک بازتابنده قرار دهید (یا فقط خودتان را تنظیم کنید) تا نور بیشتری را به جهتی که می خواهید ، یعنی گیاهان هدایت کند.

منبع

growlightinfo.com

مقالات مرتبط