چراغ های زیر کابینتی

  • بدون قیمت
4.3
موجود شد به من اطلاع بده
  • بدون قیمت
4.3
موجود شد به من اطلاع بده

چراغ های زیر کابینتی را که بسیاری از ما در آشپزخانه‌های خانه و یا محل کار دیده‌ایم را می‌توان در زیر دسته چراغ قرار داد. چراغ زیر کابینتی معمولا از ال ای دی های خطی ساخته شده است. در این نوع از ال ای دی ها، مجموعه ای از ال ای دی های پرنور اما کم مصرف بر روی مداری به صورت یک صرف تک ردیفه و یا دو ردیفه مونتاژ شده اند. در چراغ زیر کابینتی این مجموعه ال ای دی در داخل غلافی از جنس آلمینیوم قرار می‌گیرد. غلاف آلمینیومی ‌چراغ زیر کابینتی علاوه بر این که نصب و مونتاژ آن را ساده تر می‌کند باعث می‌شود که ال ای دی های مورد استفاده تبادل گرمایی بهتری با محیط داشته باشند و عمر چراغ زیر کابینتی را افزایش می‌دهند. بر روی این مجموعه نیز غلاف یا پوششی شفاف و پلاستیکی قرار می‌گیرد و ال ای دی ها را از آسیب های بیرونی در امان نگه می‌دارد. 

چراغ زیر کابینتی

کاربرد چراغ زیر کابینتی

چراغ زیر کابینتی به صورت رایج در نورپردازی آشپزخانه‌ها و علاوه بر آن در نورپردازی هر جای دیگری که نیاز به نور بک لایت باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع می‌توان گفت که چراغ زیر کابینتی با استفاده از ال ای دی های خطی توانسته اند که مانند یک وال واشر کوچک هر کجا که نیاز به نور خطی باشد وارد میدان شده و نیاز های نورپردازی را تامین کنند. 

چراغ زیر کابینتی در رنگ‌های مختلف از جمله طیف های مختلف نور سفید عرضه شده می‌شوند و دست طراحان در انتخاب نور مناسب باز است. علاوه بر این شدت نور این لامپ نیز متناسب با افزایش توان آن تغییر می‌کند و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود نمونه های کم نور و یا پرنور چراغ زیر کابینتی را انتخاب کرده و استفاده کنید. نوراکومارت یک تجربه خرید فوق العاده در این زمینه را به شما وعده می‌دهد.

کاربرد چراغ زیر کابینتی

چراغ زیر کابینی چیست؟

اگر در حال بازسازی یا تعمیر آشپزخانه خود هستید، احتمالاً فکر کرده اید که زیر کابینت ها چراغ زیر کابینتی نصب کنید. این نوع نورپردازی می تواند برای استفاده روزمره بسیار مفید باشد  چراغ زیر کابینی همانطورکه از نام آن پیداست نوعی چراغ روشنایی است که مستقیماً زیر کابینت شما نصب می شود. این بدان معناست که اگر چراغ زیر کابینی دارید، هنگام استفاده از میزهای پیشخوان محیطی نگران مسدود کردن چراغ ها نخواهید بود. نور زیر کابینت نه تنها باعث افزایش کارایی در کارهای آشپزخانه می شود بلکه به آشپزخانه شما عمق می بخشد. نور زیر کابینت افزودنی مفیدی برای هر آشپزخانه است و خوشبختانه گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

چراغ زیر کابینی چیست؟

انواع روشنایی زیر کابینت

همانطور که قصد نصب چراغ زیر کابینی را دارید، باید انواع مختلفی را که وجود دارد بررسی کنید. انواع مختلفی از گزینه های الکتریکی ، قالب ها و انواع نور در بازار وجود دارد. در هنگام تصمیم گیری در مورد روشنایی زیر کابینت خود، چند گزینه مختلف وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. می توانید روشنایی زیر کابینت سیم کشی ، پلاگین یا باتری را نصب کنید 

شما همچنین باید بین نوع نوری که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید. این گزینه ها شامل لامپ های LED ، نور رشته ای و هالوژن است. هر سه نوع لامپ دارای مزایای خاص خود هستند. با این حال، اختلاف زیادی وجود ندارد که LED بیشترین مزایا را دارد. صرف نظر از این ، تصمیم گیری در این مورد به  آشپزخانه شما بستگی دارد. از آنجا که چند گزینه مختلف وجود دارد ، شما می توانید سبک نور چراغ زیر کابینی را انتخاب کنید که برای اتاق و بودجه شما مناسب است. 

مزایای نورپردازی زیر کابینت

اگر هنوز نگران این هستید که آیا وقت و هزینه خود را صرف این نوع از روشنایی خانه می کنید ، در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا باید آن را در نظر بگیرید.

قبض انرژی خود را کاهش دهید

در زیر روشنایی کابینت در واقع می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید و این امر به ویژه در صورت انتخاب چراغ روشنایی LED بسیار مناسب است. امکان صرفه جویی در هزینه با استفاده از این چراغ ها وجود دارد زیرا شما مجبور نیستید کل اتاق را روشن کنید تا کمی روی میزها زیر نور بگیرد

نصب آسان

یکی دیگر از مزایای انکارناپذیر چراغ های زیر کابینت این واقعیت است که تنظیم و نصب آنها بسیار آسان است. حتی اگر در وسط بازسازی آشپزخانه نباشید ، نصب این نوع نورپردازی کار خیلی سختی نیست. برخلاف آویز یا نور فرو رفتگی که ممکن است به نصب حرفه ای نیاز داشته باشد، بعضی از گزینه های کابینت فقط شما را ملزم می کند که یک نوار نور را در زیر کابینت های خود پیچ یا میخ بزنید و آنها را به برق وصل کنید.

سایه های کمتر

از آنجا که بین نور و پیشخوان ایستاده اید، سایه های بسیار کمی وجود دارد که مجبور به کنار آمدن با آنها هستید. سایه ها ممکن است توانایی شما در پخت و پز و آماده سازی غذا را مختل کنند ، بنابراین داشتن نور کافی می تواند بسیار مفید باشد.

سبک منحصر به فرد را اضافه می کند

چراغ زیر کابینی  به دلیل لایه لایه بودن چراغ ها ، قادر است سبک منحصر به فردی را به آشپزخانه شما اضافه کند. داشتن یک سبک منحصر به فرد و مدرن در آشپزخانه شما می تواند به خانه شما ارزش افزوده دهد.

مقرون به صرفه 

چراغ های روشنایی زیر کابینت نیز می توانند از نظر بودجه مقرون به صرفه هستند زیرا خودتان می توانید آنها را نصب کنید و انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد. به طور معمول ، مقرون به صرفه ترین گزینه باتری خور ان است.