مزایای چراغ ال ای دی خیابانی

در مقایسه با چراغ های خیابانی قدیمی که بوسیله لامپهای سدیم پرفشار روشن می شوند ، مزایای چراغ ال ای دی خیابانی بارز و بالقوه هستند. راندمان روشنایی بالا و مصرف انرژی کم از مزایای چراغ ال ای دی خیابانی است. در حال حاضر ، بازده درخشان لامپ ال ای دی سفید پرتوان از 100lm / W  فراتر رفته است و سطح آزمایشگاهی ال ای دی های سفید پرقدرت شرکت هایی مانند Cree و Osram از اوایل سال 2009 به 160lm / W  رسیده است.

مزایای چراغ ال ای دی خیابانی

اهمیت و مزایای چراغ ال ای دی خیابانی

با توجه به استانداردهای روشنایی جاده ها ، لامپهای سدیم پرفشار به دلیل کارایی و درخشندگی 120lm / W  کاملاً ب دیگر منابع روشنایی غالب هستند. با این حال ، با بهبود مستمر بهره وری و درخشندگی و توجه بیشتر به مزایای چراغ ال ای دی خیابانی ، موقعیت انحصاری لامپ بخار سدیم پرفشار جهت روشنایی معابر و خیابان ها در معرض خطر است. چراغ های خیابانی ال ای دی زیر 150 وات که در جاده های ثانویه استفاده می شود ، مزایای آشکار صرفه جویی در انرژی را ثابت کرده اند. منابع قدیمی نور و روشنایی خیابان به طور کلی کل فضا را روشن می کند ، اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که چراغ های خیابانی فقط جاده ها و محل عبور عابران پیاده را باید روشن کنند. بنابراین ، در طراحی چراغ های خیابانی ، به منظور پخش هرچه بیشتر روشنایی یکنواخت و متمرکز ، چراغ ها بر روی جاده و همچنین بازتابنده ها و رفلکتورهای منحنی برای تمرکز نور ، در جهت مورد نظر نیاز است که با توجه به مزایای چراغ ال ای دی خیابانی به راحتی می توان به این نور هدفدار و یکنواخت دست پیدا کرد. در روند انتشار نور ، به دلیل مسدود شدن منبع نور و جذب سطح بازتابنده ، بازده خروجی نور چراغ خیابان فقط 65٪ تا 70٪ است. در مقابل ، در چراغ خیابانی ال ای دی به دلیل جهت دهی مناسب ، هنگام استفاده از لنزهای نوری ثانویه ، بازده لامپ می تواند به حدود 80٪ برسد که همه این ها، مزایای چراغ ال ای دی خیابانی را بیشتر به ما اثبات می کند.

اهمیت و مزایای چراغ ال ای دی خیابانی

مزایای چراغ ال ای دی خیابانی نسبت به منابع قدیمی

حقایق ثابت کرده است که جایگزینی چراغ خیابانی لامپ سدیم پرفشار 250 وات که در جاده های ثانویه استفاده می شود با یک چراغ خیابانی ال ای دی 100 وات نه تنها می تواند به روشنایی متوسط مورد نیاز استاندارد روشنایی جاده برسد ، بلکه یکنواختی روشنایی را نیز بسیار بهبود می بخشد که از بهترین مزایای چراغ ال ای دی خیابانی بشمار می آید. میزان روشنایی متوسط لامپهای سدیم فشار قوی در مناطق محلی ممکن است بیشتر باشد ، اما یکنواختی روشنایی آنها ضعیف است. چراغ های خیابانی پرفشار به طور کلی فقط در شرایط خاصی می توانند کمی کم نور شوند ، در حالی که چراغ های ال ای دی خیابانی می توانند از 0٪ تا 100٪ کنترل نور را به دست آورند و می توانند نور انعطاف پذیری را با توجه به نور محیط و شرایط ترافیک تنظیم کنند. مشاهده می شود که برای روشنایی جاده ، که حدود 15٪ تا 20٪ کل مصرف برق شهری را تشکیل می دهد ، اجرا و توجه به مزایای چراغ ال ای دی خیابانی در ابعاد گسترده، برای صرفه جویی در انرژی و کاهش انتشار کربن، از اهمیت بالایی برخوردار است.

مزایای چراغ ال ای دی خیابانی نسبت به منابع قدیمی

طول عمر چراغ ال ای دی خیابانی

عمر طولانی از جمله مزایای چراغ ال ای دی خیابانی است. عمر چراغ های خیابانی به طور مستقیم بر هزینه نگهداری کل روشنایی شهری تأثیر می گذارد. در حال حاضر ، طول عمر لامپهای سدیم پرفشار عموماً حدود 20000 ساعت و طول عمر لامپهای سدیم پرفشار روشنایی جاده ها فقط حدود 5000 ساعت است ، اما طول عمر ال ای دی های پرقدرت به طور کلی به 50 تا 70 هزار ساعت می رسد. طول عمر متوسط لامپهای سدیم فشار قوی و ال ای دی ها متفاوت تعریف می شود و حتی طول عمرلامپ ال ای دی با طول عمر چراغ خیابانی ال ای دی یکسان نیست. عمر چراغ های خیابانی ال ای دی با توجه به عمر منبع نور ال ای دی و عمر درایور و ترانس آن تعیین می شود. عمر ال ای دی و مدار محرک آن به ظرفیت اتلاف حرارت لامپ ، توپولوژی مدار و انتخاب اجزای الکترونیکی بستگی دارد. با در نظر گرفتن سطح فنی فعلی موجود در بازار و مزایای چراغ ال ای دی خیابانی ، طول عمر این چراغ ها می تواند از لامپهای سدیم فشار قوی بسیار بیشتر باشد.

منبع

www.tachyonlight.com

مقالات مرتبط