ذخیره انرژی لامپ ال ای

 ذخیره انرژی لامپ ال ای دی اهمیت ذخیره انرژی لامپ ال ای دی اینجاست که تجهیزات روشنایی سهم زیادی از انرژی الکتریکی مصرفی را دارا هستند. در کاربردهای وسیع تر مانند کارخانه ها و شرکت ها، هزینه روزانه روشنایی بسیار زیاد است و نمیتوان از آن چشم پوشی کرد. ذخیره انرژی لامپ ال ای دی باعث شده است تا جایگزین مناسبی برای HID ها باشد. هزینه بکارگیری و تعمیرات لامپ های ال ای دی بسیار کمتر از همتایان دیگرشان است. از آنجا که استفاده از تجهیزات روشنایی امری ضروری است، یافتن لامپی که ذخیره انرژی بیشتری دارد و راندمان کاری بالاتری دارد امری مقرون به صرفه به نظر می رسد. در میان لامپ های موجود در بازار ذخیره انرژی لامپ ال ای دی بیش از بقیه انواع می باشد.

ذخیره انرژی لامپ ال ای دی پروسه ای بسیار حیاتی است که به سرعت تاثیرش را به محیط زیست برمیگرداند. مردم پیوسته به دنبال یافتن منابعی با مصرف انرژی بهتر هستند که نه تنها با محیط زیست سازگارتر باشد بلکه، برای مشتری ارزان تر و با راندمان بالاتر هم باشد. در این مقاله قصد داریم به شما راهی را نشان دهیم تا قبض برق شما کمتر شود بدون اینکه مصرفتان را کاهش دهید. در ادامه با ذخیره انرژی لامپ ال ای دی بیشتر آشنا خواهیم شد.

 ذخیره انرژی لامپ ال ای دی

ذخیره انرژی لامپ ال ای دی باعث کاهش هزینه ها خواهد شد

ذخیره انرژی لامپ ال ای دی در دهه اخیر باعث محبوب شدن آن شده است. این لامپ ها روزانه همه گیر تر شده و این روند تا سال های آینده هم به شدت ادامه می یابد. اما دلیل این محبوبیت چیست؟ به طور خلاصه، کم کردن هزینه ها. یک مصرف کننده معمولی همواره به دنبال کیفیت و قیمت خوب است که لامپ های ال ای دی این ویژگی را دارا هستند.

ذخیره انرژی لامپ ال ای دی و طول عمر بالا

طول عمر این لامپ ها از بقیه انواع بیشتر است. طول عمر لامپ های ال ای دی بیش از 80000 ساعت تخمین زده می شود.  این در حالی است که عمر لامپ های کم مصرف 8000 ساعت است و طول عمر لامپ های رشته ای کمتر از 1000 ساعت است. ذخیره انرژی لامپ ال ای دی باعث می شود این لامپ بیش از 27 سال کار کند یعنی دقیقا به اندازه 80 لامپ رشته ای.

ذخیره انرژی لامپ ال ای دی و طول عمر بالا

 قیمت مناسب

هزینه راه اندازی همه لامپ ها از ال ای دی بیشتر است. بنابرین با توجه به ذخیره انرژی لامپ ال ای دی ها و قیمت مناسب تر شکی برای استفاده از آن ها باقی نمی ماند. زیرا آن ها موثرتر و مقرون به صرفه تر هستند. مفهوم دیگری که اهمیت زیادی دارد، توان مصرفی است. توان مصرفی لامپ ال ای دی نسبت به لامپ رشته ای در زمان مشابه 96 درصد کمتر است. که این ذخیره انرژی لامپ ال ای دی مستقیما در قبض برق شما نمود پیدا می کند. و دقت کنید که ما تنها یک لامپ را مثال زدیم ولی اگر کل سیستم روشنایی منزل یا ساختمان را از لامپ های دیگر به لامپ ال ای دی تبدیل کنید، میزانی برق که صرف روشنایی شده است تا 96 درصد کاهش می یابد. پس این ذخیره انرژی لامپ ال ای دی تفاوت بزرگی را رقم می زند. هرچه تولید این لامپ های ال ای دی بیشتر شود و بتوانند به نیاز بازار پاسخ دهند باعث کاهش قیمتش می شود. به جز ذخیره انرژی لامپ ال ای دی چه دلایل دیگری برای خرید این لامپ ها وجود دارد.

خاموش و روشن شدن لحظه ای ال ای دی ها

به جز ذخیره انرژی لامپ ال ای دی ، این لامپ ها مزایای دیگری نسبت به سایر انواع لامپ مثل متال هالیدها و لامپ های رشته ای و فلوروسنت دارند. این لامپ ها بلافاصله شروع به کار می کنند و مثل مهتابی ها نیازی به گرم شدن ندارند. همچنین روشن و خاموش کردن های متعدد باعث خرابی شان نمی شود و بر روی طول عمر آن نیز اثری ندارد. همچنین مانند لامپ های کم مصرف و رشته ای شکننده نیستند. زیرا موادی که از آن برای ساخت ال ای دی ها استفاده می شود، شکننده نیست. پس علاوه بر ذخیره انرژی لامپ ال ای دی، طول عمر بالا و شکننده نبودن را نیز باید اضافه کنیم.

ذخیره انرژی لامپ ال ای دی خاموش و روشن شدن لحظه ای ال ای دی ها

تولید حرارت کمتر توسط ال ای دی ها

بیشتر لامپ های قدیمی، بخش زیادی از انرژی شان را به شکل حرارت هدر می دهند. اما ال ای دی ها حرارت کمتری تولید می کنند و هیچ اشعه فرابنفشی نیز تولید نمی کنند که این ذخیره انرژی ال ای دی ها و ایمن بودنشان آن ها را به انتخابی مناسب تبدیل کرده است. دمای هوا نیز در راه اندازی ال ای دی ها اثری ندارد، چه این دما 55 درجه باشد و چه صفر درجه. در همه حالات ال ای دی ها به یک شکل و در زمان کوتاه شروع به کار می کنند. بنابرین از آن جایی که این لامپ ها در همه دماها کار می کنند از این لحاظ نکته قابل توجهی باقی نمی ماند.ال ای دی ها کوچک هستند و می توان آن ها را برای هر هدفی طراحی کرد. ذخیره انرژی لامپ ال ای دی به همراه شکننده نبودن و کار کردن در تمام دماها و راه اندازی سریع به خوبی توضیح می دهد که چرا این لامپ ها به سرعت در حال محبوب شدن هستند.

چرا ذخیره انرژی لامپ ال ای دی بیشتر از سایر لامپ ها است؟

با استفاده از ال ای دی ها به راحتی می توان مکان دلخواه را روشن کرد در حالی که در بقیه انواع لامپ این طور نیست. برای روشن کردن مکان دلخواه کافی است لامپ ال ای دی را به سمت آن بگیرید. اگر می خواهید سطح میز را روشن کنید کافی است لامپ را به سمت میز بگیرید. در حالی که برای مثال اگر از یک لامپ فلوروسنت به این منظور استفاده نمایید، دیوارها و کف زمین هم روشن می شود. و نور آن لامپ ها نیز ممکن است به اندازه دلخواه قوی نباشد در حالی که با استفاده از LED تنها نقطه مورد نظر را روشن می کنید. و به این شکل با ذخیره انرژی لامپ ال ای دی از هدر رفتنش جلوگیری می کنید.

لامپ های ال ای دی تنها 2 الی 15 وات برق مصرف می کنند که در مقایسه با لامپ های رشته ای و فلوروسنت بسیار ناچیز است. این مقدار 3 الی 30 مرتبه کمتر از سایر لامپ های غیر ال ای دی تخمین زده می شود. که این ذخیره انرژی می تواند به شکل ویژه ای میزان پول برق شما را کاهش دهد. حرارت ساطع شده از لامپ های ال ای دی بسیار کم است و بنابرین مطمئن هستیم انرژی وارد شده به لامپ ال ای دی تنها به یک چیز تبدیل می شود: نور، و به شکل های دیگر تلف نمی شود. به همه این دلایل، لامپ های ال ای دی را دوستدار محیط زیست می دانند. آن ها مواد سمی و جذب کننده حشرات ساطع نمی کنند. همچنین با آلودگی نوری یا حرارتی نمی شوند. و همین موضوع که انرژی کمتری مصرف می کنند به خوبی نشان دهنده این موضوع است که این لامپ های ال ای دی با طبیعت سازگار هستند. سیاره ما رفتار حریصانه دوران مدرن را برای مدت طولانی تحمل نمی کند. بنابرین ذخیره انرژی لامپ ال ای دی می تواند ادای دین کوچکی به مادر طبیعت باشد.

نتیجتا، اگر به دنبال صرفه جویی در مصرف برق هستید لامپ های ال ای دی چیزی است که دنبالش هستید. شما در ابتدا چند هزار تومان بیشتر خرج کنید، اما مطابق با آمار کاملا ارزشش را خواهد داشت. از ال ای دی ها می توان به راحتی در هر مکانی استفاده کرد. از این لامپ ها به راحتی در تمام تجهیزات روشنایی می توان استفاده کرد بدون اینکه نیاز به تغییر خاصی در آن ها باشد. ذخیره انرژی لامپ ال ای دی و سایر چیزهایی که گفته شد، در حال حاضر آن ها را نسبت به تمامی کالاهای دیگر متمایز می کند.آیا هنوز برای خرید لامپ دو به شک هستید؟

منبع:

ledsmaster.com

 

مقالات مرتبط