پنل ال ای دی چیست؟ بررسی کاربردها و ویژگی های پنل LED

در پاسخ به این سوال که پنل ال ای دی چیست باید عنوان شود که این نوع پنل ها نوعی چراغ سقفی با ساختار و طراحی نوین هستند. از آنها برای تامین نور در فضاهای باز و بسته استفاده می شود. پنل ال ای دی دارای کاربرد های متنوعی است. مهمترین کاربرد پنل ال ای دی جایگزین نمودن این نوع چراغ سقفی به جای چراغ های فلورسنت است. این محصول ویژگی های بسیاری دارد. از اصلی ترین ویژگی های پنل ال ای دی باید به انعطاف پذیری بالایی آن اشاره داشت. این محصول به دلیل انعطاف پذیری بالا، سبب طراحی های خاص و منحصر به فرد می گردد. پنل ال ای دی طول عمر بسیار بالایی دارد و با انواع نرم افزارهای مختلف نیز سازگاری داشته و قابل استفاده است.

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح می‌ شود که کاربرد پنل ال ای دی چیست ؟ باید بدانید که کاربرد پنل ال ای دی بسیار گسترده است. از پنل ال ای دی در طیف های گسترده برای کاربری مسکونی و تجاری استفاده می شود. به طور مثال در اداره جات برای زیباتر نمودن محیط از پنل ال ای دی استفاده می کنند. این محصولات سبب ایجاد روشنایی بیشتر در محیط می شوند. در برخی اتاق های کنفرانس و سمینار هم برخی از پنل های LED مورد استفاده قرار می گیرند. مراکز تحصیلی و آموزشی، بیمارستان ها، مراکز تجاری و مغازه ها نیز از انواع پنل ال ای دی استفاده می کنند. این نوع پنل ها انرژی کمتری مصرف نموده و طول عمر بیشتری دارند. انواع پنل های ال ای دی دارای دو نوع سقفی توکار و سقفی روکار هستند که به شکل های مختلف طراحی و تولید می شوند

 

پنل ال ای دی چیست

ویژگی های پنل ال ای دی چیست ؟

اگر برای شما نیز این سوال پیش آمده که ویژگی‌ های پنل ال ای دی چیست و تفاوت آن با لامپ ال ای دی در چیست با ادامه این مطلب همراه ما باشید. یکی از ویژگی های پنل ال ای دی، شرایط نوری بهتر آن است. جنس این نوع پنل از بهترین متریال بوده و برای شرایط محیطی متفاوت قابل استفاده می باشد. قاب قرار گرفته در دور پنل ال ای دی از جنس آلومینیوم سبک است. این قاب سه لایه متفاوت دارد که مهمترین مزیت استفاده از آن در پنل های ال ای دی کاهش هدر رفتن نور است. کیفیت نور در پنل های LED کاملاً متفاوت با چراغ های قدیمی می باشد. این نوع پنل ها صفحات هدایت کننده دارند که به هنگام متصل شدن به منبع تغذیه، نوری همگن را ارائه می‌ دهند. صفحات قرار گرفته در این پنل ها شامل دیفیوزر و هدایت کننده است. 

تکنولوژی متفاوت پنل های ال ای دی سبب شده تا تابش نور بدون لرزش انجام شود. مواد و رنگی که برای تولید این پنل ها و قسمت قاب آن ها استفاده می‌ شود نیز بسیار مرغوب می باشد. مصرف انرژی در پنل های ال ای دی بسیار کمتر بوده و از انرژی بهره وری می‌ نمایند. در میان انواع کالاهای روشنایی، پنل LED از کالاهایی با طول عمر بالا شناخته می شود. از دیگر ویژگی های پنل ال ای دی باید به دوستدار محیط زیست بودن آنها اشاره کرد. این نوع پنل ها فاقد آلودگی هستند. موادی که برای تولید آنها مورد استفاده قرار می گیرد نیز بازیافت می شوند، به همین سبب هم به توسعه اقتصادی و اجتماعی کمک می‌ کنند.

ویژگی های پنل ال ای دی چیست ؟

کاربرد پنل LED 

پنل ال ای دی که با تکنولوژی های به روز و جدید ساخته می شود کاربرد گسترده ای دارد. از مهمترین کاربرد پنل LED باید به راحتی بصری در فضاهای اداری، تجاری و مراکز درمانی اشاره داشت. این نوع پنل ها دارای انواع مختلف شامل پنل سه حالته دو رنگ، پنل های مستطیلی و دایره ای و پنل های بلک لایت هستند. از نمونه های متعدد آنها می توان در فضاهای مشخص استفاده نمود. نصب پنل های ال ای دی در سه مدل روکار، معلق و توکار انجام می شود. 

بیشترین میزان کاربرد پنل LED استفاده از آن در مراکز تحصیلی و یا اداره جات و بیمارستانها است. با استفاده از این مدل چراغ ها می توان نوری لذت‌ بخش و محیطی آرام را به وجود آورد. وجود نور ملایم در محیط،  به افزایش تمرکز کمک می نماید و سبب کاهش استرس می شود. علاوه بر این مراکز در منازل هم پنل های ال ای دی کاربرد دارند. با تحول عظیم در طراحی دکوراسیون داخلی، بسیاری از طراحان برای طراحی نمودن فضاها با روشنایی یکنواخت این پنل ها را مورد استفاده قرار می دهند

عوامل تاثیرگذار بر قیمت خرید پنل ال ای دی چیست ؟

انواع پنل ال ای دی جایگزین چراغ های قدیمی در نورپردازی شده اند. این نوع محصولات دارای تنوع بسیار زیادی هستند. عوامل مختلفی مثل طراحی پنل ها، نوع پخش نور آن ها و توان نوری پنل ها بر قیمت فروش این محصولات تاثیر می گذارند. ویژگی های پنل ال ای دی برای استفاده بسیار بیشتر از چراغ های قدیمی است، به همین خاطر نیز افراد زیادی خواهان خرید این مدل پنل ها هستند. قیمت پنل ال ای دی با توجه به نوع مواد اولیه و وضعیت بازار متفاوت است. اما شما عزیزان به هنگام خرید این محصولات می توانید با مشاهده نمودن انواع آنها و مقایسه کیفیت پنل ال ای دی را انتخاب کنید.

لازم است بدانید که هر چه توان پنل های LED افزایش پیدا نمایند، قطعاً طول عمر این محصولات نیز بیشتر می‌ شود. شما نیز باید برای خرید پنل های ال ای دی سقفی بهای بیشتری را بپردازید. ابعاد هم از دیگر موارد موثر در تعیین قیمت پنل های ال ای دی است. چراغ های سقفی دارای ابعاد متنوع بوده و طراحی آنها در قیمت فروش این محصولات تاثیر می گذارد. کیفیت درایور پنل، گارانتی پنل و کیفیت نور پنل های ال ای دی سبب می شود تا این محصولات با قیمت بیشتری به فروش برسند.

پرسش های متداول

در تولید پنل ال ای دی از هیچ ماده خطر آفرین استفاده نمی شود. این نوع پنل ها کاملاً سازگار با محیط زیست هستند و قابلیت بازیافت دارند.
یکی از ویژگی های پنل ال ای دی تنوع در رنگ بندی آن ها است. این محصولات از نوع مهتابی، آفتابی و چند رنگ نیز تولید می شوند.
عمر پنل LED با توجه به کاربرد آن مشخص می شود. کاربرد پنل LED سبب افزایش و کاهش طول عمر پنل ها می شود.

مقالات مرتبط