لامپ و چراغ هالوژن

لامپ و چراغ هالوژن اکنون از نظر کیفیت نور نزدیکترین لامپ به لامپ رشته ای با تکنولوژی قدیمی هستند. لامپ و چراغ هالوژن رشته ای محصور در گاز هالوژن دارند ، بنابراین می توانند گرمتر از فیلامن یک لامپ رشته ای بسوزند. اما با این حال نسبت به لامپ های رشته ای انرژی کمتری مصرف می کنند. هالوژن ها در حدود 20تا30درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ های رشته ای مصرف می کنند ، اما لامپ و چراغ هالوژن همچنان پرطرفدارترین نوع لامپ با مصرف کم در بازار هستند. 

لامپ و چراغ هالوژن

مشخصات لامپ و چراغ هالوژن

لامپ و چراغ هالوژن از نظر صرفه جویی در انرژی با انواع دیگر لامپ ها مقایسه خوبی ندارند. لامپهای LED 90٪ انرژی کمتری نسبت به لامپهای رشته ای قدیمی دارند و سی اف ال ها (لامپ کم مصرف فلورسنت - نوع استاندارد لامپ کم مصرف) 60تا80درصد انرژی کمتری مصرف می کنند. لامپ و چراغ هالوژن ارزان ترین نوع لامپ کم مصرف هستند و می توانید با هزینه ای کمتر از 1 پوند آن را خریداری کنید. آنها در حال حاضر متداول ترین نوع لامپ های خانگی و تزئینی بوده و کانون توجه مصرف کنندگان هستند و همچنین لامپ و چراغ هالوژن به اشکال کلاسیک مختلف لامپ ها ارائه می شوند. 

مشخصات لامپ و چراغ هالوژن

نکات مثبت و منفی لامپ و چراغ هالوژن

ما نکات مثبت و منفی لامپ و چراغ هالوژن را جمع آوری کرده ایم. هنگامی که تصمیم گرفتید نوع لامپ مناسب فضای خود را انتخاب کنید ، به ما مراجعه کنید تا لامپ هایی را که از تست های آزمایشگاه های مستقل توصیه می کنیم ، بیابید. به این نکته توجه میکنیم که لامپ و چراغ هالوژن در چه مواردی عالی است؟ لامپ و چراغ هالوژن نزدیکترین نوع لامپ برای جایگزینی مستقیم لامپ رشته ای است که می توانید به آسانی تهیه کنید. آنها یک نور گرم و جذاب مشابه لامپ رشته ای را فراهم می کنند و در وات های مشابه و مختلفی موجود هستند. لامپ و چراغ هالوژن همچنین ارزان ترین نوع لامپ کم مصرف هستند ، بنابراین برای چراغی که زیاد روشن میگذارید ، مانند گاراژ یا زیر شیروانی و سقف نما و لابی ، انتخاب خوبی است.

روشنایی لامپ و چراغ هالوژن

روشنایی لامپ و چراغ هالوژن

لحظه ای که کلید برق را روشن میکنید لامپ و چراغ هالوژن به روشنایی کامل خود می رسد. مانند برخی از لامپ های کم مصرف سی اف ال ، دیگر نگران انتظار برای گرم شدن گاز آنها و کامل شدن روشنایی به مرور زمان نباشید. هالوژن ها را می توان با استفاده از یک کلید دیمر ، دقیقاً مانند لامپ رشته ای قدیمی کم نور کرد - برخلاف برخی از سی اف ال ها و ال ای دی ها. شاخص سی آر آی یا شاخص رنگ و شاخص اندازه گیری میزان آشکارسازی دقیق رنگهای مختلف توسط یک منبع نور است. لامپ و چراغ هالوژن تقریباً کامل هستند و در دهه های بالای 90 نمره سی آر آی می گیرند. لامپهای ال ای دی و سی اف ال نمی توانند با این شرایط مطابقت داشته باشند ، اما هنوز هم از حد قابل قبولی برخوردار هستند. لامپ های هالوژن کم مصرف ترین لامپ در نوع جدید لامپ های کم مصرف هستند ، بنابراین متأسفانه تغییرات بزرگی در قبض های برق خود مشاهده نخواهید کرد. طول عمر آنها بسیار کمتر از ال ای دی یا سی اف ال است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که هنگام بررسی قیمت لامپ و چراغ هالوژن این موضوع را در نظر می گیرید. یک لامپ معمولی باید حدود 2000 ساعت (تقریباً دو سال) برای شما دوام بیاورد ، در حالی که برای ال ای دی ها 25000 ساعت (25 سال) و برای سی اف ال ها 10،000 (10 سال) است.

روشنایی لامپ و چراغ هالوژن

خرید لامپ هالوژن

 آیا باید لامپ هالوژن بخرم؟ هالوژن ها به اندازه ال ای دی ها یا سی اف ال ها از مصرف انرژی شما کم نمی کنند ، اما به سادگی پس از تعویض با لامپ های رشته ای قدیمی ، با وجود بکارگیری لامپ و چراغ هالوژن شاهد ظاهر و عملکرد یک لامپ رشته ای قدیمی هستید ، این ایمن ترین گزینه برای شماست. اگر نمی خواهید زیاد از روشنایی لامپ و چراغ خود استفاده کنید ، لامپ و چراغ هالوژن انتخاب خوبی است، زیرا تأثیر زیادی در صورتحساب برق شما نخواهد داشت. اگر می خواهید در قبض انرژی خود کمی پول پس انداز کنید ، لامپهای خانه را که کمترین استفاده را از آنها می کنید با هالوژن جایگزین کنید و برای صرفه جویی در انرژی، در چراغ هایی که بیشتر از همه از آنها استفاده می کنید ، از لامپ های سی اف ال یا ال ای دی استفاده کنید. اگر به کیفیت نور و درخشندگی و زیبایی نور علاقه خاصی دارید و به دنبال کاهش شدید در قبض های انرژی خود نیستید ، لامپ و چراغ هالوژن یک گزینه خوب ، ایمن و آشنا هستند. جوانب مثبت لامپ و چراغ هالوژن عبارت است از نور گرم و نرم تقریباً یکسان با نور لامپ رشته ای قدیمی، ارزان ترین نوع لامپ با مصرف کم برای خرید ، نور کامل و فوری ، قابلیت دیم شدن ،و از نکات منفی هم میتوان به طول عمر کوتاه در مقایسه با ال ای دی و سی اف ال ،مصرف بیشتر انرژی نسبت به سی اف ال یا ال ای دی ،و به همین دلیل است که به مرور زمان وات های بالای لامپ و چراغ هالوژن در حال از بین رفتن هستند.

منبع

www.which.co.uk

مقالات مرتبط