لامپ مادر مصنوعی چیست؟ راهنمای خرید و استفاده

در مورد لامپ مادر مصنوعی چه می دانید؟ لامپ مادر مصنوعی چیست؟ لامپ مادر مصنوعی یا لامپ مادون قرمز ، محصولی است که برای شبیه ‌سازی نور طبیعی تولید و به بازار عرضه می شوند. این لامپ‌ها معمولاً در دسته لامپ های حیوانات قرار می گیرند. و از قابلیت تنظیم رنگ و درجه حرارت را برخوردار هستند. در واقع شما با استفاده از این لامپ ها می‌توانید از روشنایی مشابه نور خورشید در طول روز و شب برخوردار گردید. 

لامپ مادر مصنوعی

در مورد لامپ مادر مصنوعی چه می دانید

تحقیقات نشان داده است که استفاده از نورهای مصنوعی با رنگ و درجه حرارت مناسب، می‌توانند به بهبود خواب و حفظ سلامت عمومی بدن کمک نمایند. لامپ مادر مصنوعی معمولاً در اتاق خواب، اتاق نشیمن، اتاق کار و دفاتر کاری مورد استفاده قرار می گیرد. از طرفی، این لامپ با عنوان لامپ حیوانات در بازار شناخته می شود. استفاده از این نوع لامپ های مادون قرمز جهت پرورش انواع طیور در مزارع و... بسیار کاربرد دارد. با توجه به اینکه این نوع لامپ ها با توجه به نیازهای مختلف در اندازه، شکل، رنگ و قیمت‌های مختلف در بازار موجود هستند، بهتر است قبل از خرید یک سری نکات مهم را رعایت نمایید. در این صورت می توانید محصولی را انتخاب کنید که به بهترین شکل با نیازهای شما هماهنگ باشد.

مزایای استفاده از لامپ مادر مصنوعی

در ادامه مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با مهمترین مزایای استفاده از این لامپ‌ها آشنا نماییم. یکی از پرکاربردترین لامپ های مادون قرمز لامپ مادر مصنوعی 100 وات است.

  •  شبیه ‌سازی نور طبیعی : لامپ مادر مصنوعی قابلیت تنظیم رنگ و درجه حرارت نور را دارد. این نوع لامپ قادر به شبیه سازی نور طبیعی در طول روز و شب می باشد. 
  •  بهبود کیفیت خواب : استفاده از این نوع لامپ می‌تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند. نور گرم این لامپ‌ها، معمولا در ساعات مختلف شبانه روز، باعث آرامش و رهایی شما از تنش و استرس می‌شود. این امر می تواند منجر به کاهش اضطراب و بهبود کیفیت خواب تان شود. 
  •  کمک به حفظ سلامت عمومی بدن : استفاده از لامپ های مادر مصنوعی می‌تواند به حفظ سلامت عمومی بدن تان کمک نماید. نور گرم این لامپ‌ها، معمولاً باعث آرامش و رهایی بدن از هرگونه تنش و استرس می‌شود. این امر می‌تواند به کاهش عوامل استرس زا و حفظ سلامت عمومی بدن کمک نماید.
  • صرفه ‌جویی در مصرف انرژی : این نوع لامپ های مادون قرمز از منابع نوری LED استفاده می‌کنند. لامپ مادر مصنوعی، مصرف انرژی کمی داشته و جهت استفاده بسیار کارآمد هستند. بنابراین، استفاده از این لامپ‌ها می تواند صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها را به همراه داشته باشد. 

مزایای استفاده از لامپ مادر مصنوعی

مهمترین ویژگی های لامپ مادر مصنوعی

لامپ مادر مصنوعی در واقع نوعی لامپ مادون قرمز است که به دلایل مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در زیر به برخی از مهمترین ویژگی‌های این نوع لامپ های هوشمند اشاره می‌کنیم:

  1.  تنظیم رنگ و درجه حرارت نور: لامپ مادر مصنوعی قابلیت تنظیم رنگ و درجه حرارت نور را دارد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که نور را به شکلی تنظیم کنید که بیشترین بهره را برای خودتان بردارید. برای مثال، در ساعات شبانه، تنظیم نور به رنگ گرم می‌تواند به بهبود خواب کمک کند.
  2.  قابلیت تنظیم شدت نور: این نوع لامپ ها قابلیت تنظیم شدت نور را دارد. شما می‌توانید شدت نور را به شکلی تنظیم کنید که برای فضای مورد نظر شما مناسب باشد. برای مثال در ساعات شبانه، تنظیم نور با درجه پایین می‌تواند به بهبود کیفیت خواب تان کمک کند.
  3.  دارای تایمر: بسیاری از لامپ‌های مادر مصنوعی دارای تایمر هستند. این ویژگی باعث می شود تا شما بتوانید زمان روشنایی و خاموشی لامپ را تنظیم کنید. 
  4. کنترل از راه دور: بسیاری از لامپ‌های مادر مصنوعی از قابلیت کنترل از راه دور برخوردار هستند. این ویژگی باعث تنظیم شدت نور از راه دور می شود. در واقع، شما می توانید این کار را بدون اینکه نیاز به بلند شدن از تخت یا صندلی خود داشته باشید، انجام دهید.
  5. قابلیت استفاده از آن در عملیات جوجه کشی
  6. یکی از کاربردهای این نوع لامپ در عملیات جوجه‌کشی می باشد. در این روش جوجه‌ها در دمای و رطوبت مناسب تحت نور لامپ مادر مصنوعی قرار می‌گیرند نور لامپ مادر مصنوعی معمولاً به رنگ نرمال بوده و درجه حرارت آن نیز برای جوجه‌ها مناسب می باشد. همچنین تنظیم شدت نور لامپ به گونه‌ای است که شبیه به نور طبیعی خورشید در طول روز باشد. با استفاده از این لامپ ها، طیور تحت شرایط مناسب پرورش داده می شوند.

نکته مهمی که باید در این زمینه بدانید، فاصله لامپ مادر مصنوعی تا زمین می باشد. به طور کلی، این فاصله در حدود 50 تا 60 سانتی‌متر برآورد شده است. اما باید توجه داشت که این فاصله به دلیل تفاوت در توان و شدت نور لامپ‌های مختلف ممکن است تغییر کند. 

نحوه استفاده از لامپ های مادر مصنوعی

لامپ مادر مصنوعی یکی از بهترین ابزارهای کاربردی در عملیات جوجه کشی و سایر موارد می باشد. جهت استفاده، می‌توانید لامپ را در نزدیکی محیطی که قصد استفاده از آن را دارید، قرار دهید. تنظیم شدت و درجه حرارت نور از جمله نکات مهمی بوده که باید مدنظر قرار گیرد. به خصوص که تنظیم درجه و حرارت لامپ جهت رشد و پرورش طیور از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. اگر لامپ مورد نظر از قابلیت تایمر برخوردار است، می‌توانید آن را به نحوی تنظیم کرده تا در زمان‌های مشخصی روشن یا خاموش شود. با رعایت این نکات، می‌توانید از لامپ های مادر مصنوعی به مدت طولانی تری استفاده نمایید. 

راهنمای خرید لامپ مادر مصنوعی

اگر شما جهت خرید لامپ مادر مصنوعی مصمم هستید، در نظر گرفتن یک سری موارد می تواند به شما جهت انتخاب بهتر این محصول کمک نماید. 

  1.  توان لامپ: توان لامپ باید با محیط مورد نظر مطابقت داشته باشد. برای یک اتاق کوچک، یک لامپ با توان کمتر می تواند کافی باشد. در حالی که برای محیط های بزرگ تر به لامپ مادر مصنوعی 100 وات نیاز دارید. 
  2. روشنایی: مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید، شدت روشنایی لامپ می باشد. اگر شما قصد دارید از این لامپ در عملیات جوجه کشی و پرورش سایر طیور استفاده کنید، بهتر است یک لامپ با روشنایی مناسب را برای این کار انتخاب نمایید. 
  3. رنگ نور: رنگ نور لامپ های مادر مصنوعی می تواند متفاوت باشد. قبل از خرید بهتر است که بهترین مدل را بر اساس نیازهای خود خریداری نمایید.
  4. قیمت: قیمت لامپ مادر مصنوعی در بازار متفاوت می باشد. بنابراین با توجه به بودجه خود، بهتر است یک لامپ با کیفیت را جهت خرید انتخاب نمایید. با مشخص کردن نیاز خود می توانید لامپ مادر مصنوعی ارزان قیمت را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.

پیشنهاد می کنیم که قبل از هر چیز، شرایط را در نظر گرفته و با توجه به یک سری نکات مهم جهت خرید این محصول اقدام نمایید.  

منبع

 

مقالات مرتبط