روشنایی آکواریوم

روشنایی آکواریوم برای صاحبان آبزیان اهمیت زیادی دارد. استفاده از لامپ ال ای دی جهت روشنایی آکواریوم برای افراد و حتی آبزیان مزایایی دارد که به آن خواهیم پرداخت. یکی از اصلی ترین مزایایی که برای روشنایی آکواریوم به دنبال لامپ ال ای دی هستند، مرقون به صرفه بودن آن است. هزینه اولیه تهیه لامپ های ال ای دی و استفاده و نگهداری از آنها به نسبت هزینه فلورسنت ها تفاوت زیادی نخواهد داشت، اما صرفه جویی که با استفاده از ال ای دی ها اتفاق می افتد بسیار چشمگیر است و به میزان زیادی هزینه برق را کاهش می دهد.

روشنایی آکواریوم

یکی دیگر از دلایلی که از لامپ های ال ای دی برای روشنایی آکواریوم استقبال می کنند، طول عمر و ماندگاری بالای لامپ های ال ای دی است، همانطور که در مقاله های دیگر به آن پرداختیم، ال ای دی ها به نسبت لامپ های هالوژن، فلورسنت و حتی لامپ کم مصرف، طول عمر بسیار بالاتری خواهند داشت. شما با استفاده از ال ای دی ها برای روشنایی آکواریوم می توانید انتظار داشته باشید که در معمولی ترین حالت بین 30 تا 50 هزار ساعت روشنایی شما دوام داشته باشد، که همین طول عمر بالا ال ای دی ها را تبدیل به گزینه اول انتخاب روشنایی آکواریوم می کند.

بهترین منبع روشنایی آکواریوم

بهترین منبع روشنایی آکواریوم

طرح های متنوع و ابعاد مناسب لامپ های ال ای دی برای روشنایی آکواریوم خیلی کارایی خوبی در اختیارمان خواهد گذاشت. در گذشته با استفاده از لامپ های فلورسنت با ابعاد بزرگ برای روشنایی آکواریوم استفاده می کردند که فضای خیلی زیادی را اشغال می کردند و در ظاهر کلی آکواریوم ها هم تاثیر زیادی می گذاشتند. همچنین بکارگیری چراغ های ال ای دی ضد آب برای روشنایی آکواریوم این امکان را در اخیارمان می گذارد تا در هر فضایی از آکواریوم که خواستیم از آنها استفاده کنیم و فضا و چیدمان آکواریوم را به هر شکلی که دوست داریم طراحی کنیم و حتی می توانیم آنها را بصورت نواری در لبه های آکواریوم مخفی کنیم به صورتی که منبع روشنایی آکواریوم دیده نشود. در کنار همه اینها سیستم های ال ای دی روشنایی آکواریوم به راحتی تنظیم می شوند و برخی از مدل های آن قابل ارتقاء هستند، یعنی شما می توانید درصورت نیاز به سیستم روشنایی آکواریوم خود منبع نوری اضافه کنید و همچنین رنگ های متنوعی از ال ای دی ها را استفاده کنید و حتی در برخی از مدل های آن می توانید با استفاده از یک ریموت کنترل تنوع رنگی در زمان دلخواه خود داشته باشید و این سیستم تعویض رنگ و میزان و مدت زمان روشنایی آکواریوم را با گوشی هوشمند خود با استفاده از یک نرم افزار مدیریت کنید. یکی دیگر از مزیت های استفاده از ال ای دی ها قابلیت دیم شدن آنهاست که شما میتوانید در هر لحظه ای می خواهید میزان روشنایی آکواریوم خود را با استفاده از یک دیمر یا ریموت تغییر دهید. و در آخر اینکه شما با استفاده از ال ای دی ها دیگر نگرانی گازهای موجود و مضر لامپ های فلورسنت را که در صورت شکسته شدن منتشر می شود را نخواهید داشت و اینکه هیچ گرمایی با استفاده از ال ای دی ها آکواریوم شما را تحت تاثیر نخواهد گذاشت.

ال ای دی روشنایی آکواریوم

ال ای دی روشنایی آکواریوم

سیستم های پیشرفته ال ای دی روشنایی آکواریوم ،با وجود پیشرفت تکنولوژی و عرضه گسترده آنها ،همچنان قیمت بالایی دارد و شما برای تهیه سیستم روسنایی ال ای دی باید هزینه اولیه زیادی را به نسبت سیستم های روشنایی دیگر در نظر بگیرید. البته بسیاری از سیستم های ال ای دی روشنایی آکواریوم با قیمت پایین هم ارائه میشود مخصوصاً در سایت های فروش لوازم روشنایی آنلاین، باید حتما مطمئن شوید اجناسی که انتخاب می کنید از کیفیت بالایی برخوردار هستند  و یا حتی قیمت پایین محصول ارائه شده به چه علت است و کارایی لامپ ال ای دی به نسبت کارایی مورد نیاز شما به چه صورت است. سیستم های روشنایی ال ای دی با قیمت بالاتر همانطور که در بالا ذکر کردیم مزایای زیادی در اختیار شما قرار می دهند که لامپ های فلورسنت و متال هالید آن مزیت ها را نخواهند داشت.

مزایای ال ای دی آکواریوم

مزایای ال ای دی آکواریوم

سیستم های ال ای دی روشنایی آکواریوم با در نظر گرفتن قیمت بالاتر نسبت به دیگر منابع روشنایی قابل استفاده در آکواریوم، مزیت هایی دارند که بصورت مختصر برخی از این مزیت ها را بیان خواهیم کرد. اولین مزیتی که در استفاده از ال ای دی ها برای روشنایی آکواریوم با آن روبرو می شویم حرارت منابع نوری دیگر است. روشنایی لامپ های فلورسنت و متال هالید با تولید حرارت همراه است که در ال ای دی ها حرارتی تولید نمی شود و کاربری آنها در آکواریوم را خیلی ساده تر می کند. دیگر مزیتی که طرفداران ال ای دی ها را بیشتر از دیگر منابع روشنایی کرده، مصرف انرژی و برق بسیار کمتر از دیگر منابع و طول عمر بسیار بالای آنها است. در کنار همه این موارد در ساخت ال ای دی ها شیشه و جیوه ای بکار نرفته و هیچوقت شما با خطر شکستن و برخورد با گاز جیوه روبرو نخواهید شد. و در آخر هم میتوان به کوچک بودن و قابل طراحی بودن ال ای دی ها برای روشنایی آکواریوم اشاره کرد، که کاربری بسیار ساده تر از منابع روشنایی دیگر در اختیارمان قرار می دهد.

منبع

www.thesprucepets.com

مقالات مرتبط