دیمرشوندگی

دیمر یکی از تجهیزات برقی است. چگونه می توانیم از مطابقت دیمرشوندگی با لامپ هالوژن و سایر لامپ ها مطمئن شویم. اگر یک لامپ رشته ای یا هالوژن دارید، به راحتی می توانید برای آن از دیمر استفاده کنید. معمولا همه کلیدهای دیمربا لامپهای رشته ای یا هالوژن سازگار هستند. در این مقاله نحوه مطابقت دیمرشوندگی با لامپ را بررسی می کنیم

دیمرشوندگی

مطابقت دیمرشوندگی

 از دیمرهای استاندارد روی ولتاژ 120 ولت و دیمرهای ولتاژ پایین برای مصارف 12 ولت و 24 ولت استفاده کنید. وات کل لامپ ها کمتر یا برابر حداکثر درجه وات سوئیچ دیمرشوندگی است.اگر از یک لامپ برای دیمر استفاده کنید، معمولا مشکلی ایجاد نمی شود. اما برای مواردی که همزمان بیش از یک لامپ کنترل می شود ، باید کل وات همه چراغ ها را جمع کنید. به عنوان مثال ، یک دیمر رشته ای 600 وات می تواند تا هشت لامپ 75 واتی را تحمل کند.

مطابقت دیمرشوندگی

مطابقت لامپ با دیمرشوندگی

ساده ترین راه برای اطمینان از سازگاری لامپ و دیمرشوندگی ، بررسی مشخصات سازنده لامپ با دیمر است. اگر از قبل کلید دیمر دارید و به دنبال لامپ جدید هستید، روی کالا را بررسی کنید که کلمه دیمرشوندگی ذکر شده باشد. اگر از قبل لامپ دارید و به دنبال کلید دیمر هستید مشخصات بر روی دیمر را مشاهده کنید تا بدانید برای چه لامپ هایی مناسب است اطلاعات مربوط به سازگاری دیمرشوندگی معمولا روی لامپ است تا دیمر.

مطابقت لامپ با دیمرشوندگی

علائم ناسازگاری بین دیمرشوندگی و لامپ ها

چه بخواهید برای نور زیر کابینت خود در آشپزخانه از دیمر استفاده کنید و چه نور بالای یک ساختمان، علائم جفت شدن دستگاه های ناسازگار مشابه است. شایع ترین شکایات مربوط به کم نور شدن لامپ توسط دیمر، چشمک زدن یا سوسو زدن در آستانه های خاص ، زمزمه یا وزوز است. سایر موارد سازگاری دیمرشوندگی عبارتند از:

رها کردن: قبل از رسیدن به پایین محدوده نور، نور ناگهان قطع می شود

روشن شدن: چراغها در یک نقطه خاص هنگام تاریک شدن به سمت روشنایی کامل ، ناگهان از حد انتظار روشن می شوند

بی پاسخ: چراغ ها برای بعضی یا کل مقیاس دیمر در یک روشنایی ثابت باقی می مانند و به تنظیمات انجام شده در دیمر پاسخ نمی دهند

اگر هرکدام از این علائم را تجربه کردید ، چراغ ها را خاموش کرده و عیب یابی کنید زیرا احتمال این وجود دارد که دیمر یا چراغ مشکلی نداشته باشد ، این دو قرار نیست همیشه سازگار باشند

عیب یابی دیمر

ابتدا اطمینان حاصل کنید که چراغ شما قابلیت دیمرشوندگی داشته باشند. تلاش برای کم نور کردن لامپی که قابلیت دیمرشوندگی ندارد عاقلانه نیست سپس سازگاری بین لامپ ها و دیمر را دوباره بررسی کنید. اگر شما به تازگی چراغ های فلورسنت را جایگزین کرده اید و چراغ های جدید نیز با مشکل روبرو هستند و مطمئن هستید که چراغ ها و دیمر با هم سازگار هستند ممکن است که بالاست به پایان عمر خود نزدیک شده باشد. علائم بالاست بد همچنین شامل سوسو زدن و زمزمه کردن است.

دیمر ولتاژ مغناطیسی و ولتاژ پایین الکترونیکی

نورپردازی با ولتاژ پایین در روشنایی هایی نظیر روشنایی صفحه نمایش، نور مسیر و روشنایی منظره و... استفاده می شود. ولتاژهای پایین عمر لامپ را افزایش می دهد و باعث افزایش ایمنی می شود ، به خصوص برای روشنایی منظره که سیم ضعیف در معرض خطر ماشین های چمن زنی قرار دارد.

 هنگام کم نور شدن لامپهای ولتاژ پایین ، برای پایین آمدن ولتاژ به یک ترانس مغناطیسی یا الکترونیکی نیاز است. ترانسفورماتور تعیین می کند که به چه دیمری نیاز دارید. از دیمرهای ولتاژ پایین مغناطیسی با ترانسفورماتورهای مغناطیسی و دیمرهای ولتاژ پایین الکترونیکی با ترانسفورماتورهای الکترونیکی استفاده کنید. از دیمر با چراغ های مغناطیسی ولتاژ پایین استفاده نکنید. دیمرهای رشته ای 120 ولتی می توانند حاوی مقدار کمی ولتاژ DC باشند که می تواند به ترانسفورماتورهای مغناطیسی آسیب برساند.

دیمرهای 0-10 ولت

یک روش که در ابتدا برای CFL ها طراحی شده است و اکنون برای کم نور کردن لامپ های LED نیز استفاده می شود ، کم نور شدن 0-10 ولت است. تنظیمات تجهیزات برای کم نور شدن 0-10 ولت دارای سیم سوم است که ولتاژ جریان مستقیم (DC) را بین 0 تا 10 ولت اعمال می کند تا شدت نور را تغییر دهد. برای اینکه یک وسیله با دیمر 0-10 ولت سازگار باشد ، باید یک چراغ LED 0-10V  داشته باشد. در بسیاری از موارد ، اگر چراغ با دیمر 0-10 ولت سازگار باشد، از آنجا که دیمرهای 0-10 ولت همه به یک شکل کار می کنند ، برخی از محصولات با همه دیمرهای 0-10 ولت سازگار هستند.

منبع

blog.1000bulbs.com

مقالات مرتبط