بهترین برند لامپ مهتابی ( مقایسه برندهای ایرانی و خارجی )

در مورد اینکه لامپ مهتابی چیست ؟ باید گفت برای شناخت بهترین برند لامپ مهتابی، لازم است با نحوه کار این نوع لامپ آشنا شویم. لامپ مهتابی از انواع لامپ های فلورسنت است که در دو گروه عرضه می شوند:

  • • فلورسنت با الکترود: در زمان اتصال لامپ به برق، جریان الکتریسیته از استارتر می گذرد. استارتر از دو فلز تشکیل شده که فاصله آنها از گاز نئون پر شده است. با عبور گاز نئون از این مسیر تخلیه الکتریکی اتفاق افتاده و دو فلز داغ و منبسط می شوند. سپس فلزها به یکدیگر چسبیده و تخلیه الکتریکی متوقف می شود، در نتیجه گاز داخل لوله سرد شده و در پی آن استارتر هم سرد می شود و به حالت اول باز می¬گردد. در اینجا جریان الکتریکی متوقف شده و ولتاژ بالایی در درون لامپ تولید می¬شود. با تکرار فرایند تخلیه الکتریکی و بالا رفتن دمای گاز داخلی، لامپ روشن می¬شود.
  • فلورسنت بدون الکترود: این مدل یک فضای محصور دارد و دو فلز در طرفین آن جاسازی شده است که ایجاد میدان مغناطیسی می کند. به دلیل تاثیر این میدان، الکترون از آخرین لایه به تراز بالا حرکت رفت و برگشتی پیدا کرده و نور فرابنفش ایجاد میگردد.

لامپ مهتابی چیست

بهترین برندهای ایرانی لامپ مهتابی

در ایران شرکت های زیادی به عنوان بهترین برند لامپ مهتابی هستند. از جمله نمانور آسیا، مهستان، AQ، مکس لایت، پایانور و شاهچراغ در زمینه تولید و عرضه لامپ مهتابی فعالیت دارند. شرح چند نمونه از آنها در زیر آمده است:

  • شرکت نمانور آسیا به عنوان بهترین برند لامپ مهتابی در کشور معروف است. لامپ های مهتابی این برند از کیفیت بالا و قیمت مناسب برخوردار است. این برند با سابقه 17 ساله در سال 1385 تاسیس شده و محصولات زیادی در زمینه وسایل روشنایی و لامپ مهتابی تولید می کند. نمانور محصولات خود را با گارانتی 24 ماه عرضه می کند. در هنگام تهیه این لامپ جهت اطمینان از اصل بودن محصولات باید به نمایندگی های معتبر فروش مراجعه کنید.
  • شرکت الماس درخشان گیتی گوهر نیز لامپ های مهتابی را با برند مکس لایت تولید می کند. کیفیت محصولات تولیدی زیاد و گارانتی محصولات آن 18 ماه است. این برند در سال 1394 در شهرک صنعتی شکوهیه قم با هدف تولید محصولات نوین و با کیفیت تاسیس شد.

بهترین برندهای خارجی لامپ مهتابی

بهترین برندهای خارجی تولید محصولات روشنایی عبارتند از:

  • جنرال الکتریک یا GE برند بزرگ ایالات متحده و یکی از شرکت های ارائه دهنده بهترین برند لامپ مهتابی می باشد. جنرال الکتریک طیف وسیعی از تیوب های فلورسنت خطی را تولید می کند که برای انواع کاربردها مناسب هستند. این شرکت تولید کننده لامپ های LED و فلورسنت است که در زیرگذرها، تونل ها، مراکز صنعتی، خرده فروشی، سالن های مجالس و مهمانی، ادارات و خانه ها استفاده می شود. لامپ های GE در دسته های T5 و T8  لامپ هایی با طول عمر بالا و نور رنگی با کیفیت بسیار خوب در دماهای مختلف هستند. لامپ های Watt-Miser T5 در مقایسه با T5 و  T8  معمولی با همان سطح خروجی نور 5 تا 10 درصد انرژی کمتری مصرف می کنند. این لامپ ها سازگار با محیط زیست بوده و سالانه تا 5.0 کیلوگرم دی اکسید کربن کمتری تولید می کنند.
  • شرکت اسرام به عنوان بهترین برند لامپ مهتابی، لوله های فلورسنت Osram را در هفت رنگ عرضه می کند. این رنگها شامل سفید آسمانی، نور روز سرد، نور روز، سفید سرد، سفید، سفید گرم و یخی می باشند. تیوبهای ویژه T5 Osram در رنگ‌های سبز، قرمز و آبی موجود است. این تیوب¬ها در پروژه‌هایی که نیاز به طراحی روشنایی و نورپردازی رنگی دارند از جمله هتل‌ها، کلوپ‌های شبانه، خرده فروشی ها، فروشگاه های بزرگ و نمایشگرهای تبلیغاتی استفاده می‌شوند
  • فیلیپس نیز به عنوان بهترین مارک لامپ مهتابی تیوب های فلورسنت رنگ طبیعی را در رنگهای سفید و نور روز ارائه می کند. این رنگ¬ها ظاهر نور طبیعی روز را شبیه سازی می کنند. رنگ های دیگر فیلیپس شامل سفید بسیار گرم، سفید گرم، سفید استاندارد و سفید سرد می باشند. تیوب¬های فلورسنت فیلیپس با طیف کامل رنگی برای استفاده در هنگام انجام کارهای بصری و کمک به افرادی که از اختلال عاطفی فصلی رنج می برند، ایده آل است.

بهترین برند لامپ مهتابی

مقایسه لامپ های بهترین برند لامپ مهتابی

 برند Sylvania یکی دیگر از برند های مطرح در تولید لامپ فلورسنت است. لامپ های بزرگ فلورسنت سیلوانیا جزو بهترین برند لامپ مهتابی می باشند که در توان های مختلف از 18 وات تا 58 وات موجود است. این لامپ ها برای افزایش رشد گیاهان مناسب هستند و می توان از آنها در آکواریوم های آب شیرین نیز استفاده کرد. 

نوع

برند لامپ مهتابی

توان مصرفی

سایز

رنگ

شکل ظاهری

رنگ دما

نور خروجی

طول عمر

فلورسنت T8

برند خارجی اسرام

18 وات

تیوب با قطر 13 اینچ

سفید سرد

فلورسنت خطی

K4000

1350 لومن

20000 ساعت

فلورسنت T8

برند خارجی فیلیپس

32 وات

تیوب با قطر 8.8 اینچ

سفید گرم

فلورسنت خطی

K3000

2800 لومن

20000 ساعت

فلورسنت T10

برند ایرانی پارس

40 وات

سرپیچ g13

سبز

تیوبی

-

103 لومن

10000 ساعت

مزایای استفاده از بهترین برند لامپ مهتابی چیست؟

  • دارای انواع مختلف جهت کاربرد در مصارف گوناگون خانگی و صنعتی
  • نور طبیعی و استاندارد
  • کم مصرف همراه با راندمان بسیار زیاد
  • نور دهی زیاد بدون تولید گرما
  • استفاده از تکنولوژی روز به منظور بالا بردن مصارف استفاده در مقایسه با انواع دیگر لامپ ها
  • طول عمر یا lifespan زیاد نسبت به لامپ های قدیمی
  • قیمت مناسب
  • دوستدار محیط زیست

 

پرسش های متداول

در هنگام تهیه لامپ مهتابی با کیفیت و قیمت مناسب لازم است از بهترین برند لامپ مهتابی خرید کنید. پارامترهای مهم برای انتخاب بستگی به نوع نیاز مصرف کننده دارد که شامل موارد زیر است: توان مصرفی و مصرف انرژی کمتر، میزان روشنایی و بهره وری بیشتر، گاز موجود در لامپ، تنوع زیاد در کاربرد های لامپ و طول عمر بیشتر. البته نوع گاز مصرفی در لامپ مهتابی در تغییر میزان روشنایی و طول عمر لامپ تاثیر دارد.
ایمن‌ترین راه برای دور انداختن هر لوله فلورسنت این است که آن را به نزدیک‌ترین محل دریافت بازیافت خود ببرید. توجه داشته باشید که لوله های فلورسنت را با دقت دور بیندازید زیرا حاوی گازهای مضر از جمله جیوه هستند که می تواند خطرناک باشد. بهتر است برای حفظ محیط زیست لوله های فلورسنت بازیافت شوند زیرا بیشتر قطعات آن قابل استفاده مجدد هستند.

مقالات مرتبط