کدام لامپ ها به بالاست نیاز دارند

کدام لامپ ها به بالاست نیاز دارند ؟ در زمینه روشنایی مفهوم بالاست می تواند مفهومی جدید در زمینه انواع تجهیزات برقی باشد. فناوری روشنایی وابسته به بالاست می تواند کمی گیج کننده باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که کدام لامپ ها به بالاست نیاز دارند ؟

کدام لامپ ها به بالاست نیاز دارند

بالاست چیست وکدام لامپ ها به بالاست نیاز دارند ؟ 

بالاست قلب عملکردی یک لامپ فلورسنت یا گازی است. همانطور که قلب جریان خون را به بدن شما تنظیم می کند، بالاست با مدیریت توزیع انرژی باعث می شود که یک لامپ روشن بماند. قلب برای توزیع خون از کانال ها یا عروق در بدن استفاده می کند تا بدن را فعال و زنده نگه دارد. بالاست ها برای لامپهای فلورسنت و گازی در ساختمان های شما همین کار را می کنند. بنابراین کدام لامپ ها به بالاست نیاز دارند ؟ جدول زیر را بررسی کنید.

 

بالاست چیست وکدام لامپ ها به بالاست نیاز دارند ؟

کدام لامپ ها به بالاست نیاز دارند و انواع مختلف بالاست چیست ؟

لامپ های رشته ای و هالوژن نیازی به بالاست ندارند. همانطور که ذکر کردیم، شما فقط آنها را به پریز پیچ کنید و کار شما تمام است. لامپهای فلورسنت و لامپهای گازی (تخلیه با شدت زیاد) به بالاست نیاز دارند. هر دو خانواده لامپ از دو نوع بالاست مختلف استفاده می کنند: مغناطیسی و الکترونیکی. بالاست های مغناطیسی از فناوری قدیمی استفاده می کنند اما هنوز با بعضی از لامپ ها استفاده می شوند. بالاست های الکترونیکی به طور کلی از نظر مصرف انرژی بیشتر هستند. 

کدام لامپ ها بالاست سرخود هستند؟

اما کدام لامپ ها به بالاست نیاز دارند و کدام لامپ ها بالاست سرخود هستند ؟ برخی از لامپ ها نیز وجود دارند که دارای یک بالاست درون لامپ هستند. فناوری فلورسنت در دهه 1990 تغییر کرد و شامل لامپهای کم فشار فلورسنت (CFL) بود. آنها از نظر مصرف انرژی بهینه هستند و برای جایگزینی لامپهای رشته ای ایجاد شده اند. درست مثل لامپ های رشته ای ، آنها به سوکت پیچ می شوند و نور ساطع می کنند. کدام لامپ ها به بالاست نیاز دارند ؟

 

کدام لامپ ها به بالاست نیاز دارند و بالاست سرخود

ایجاد بالاست کوچکتر و جمع و جورتر (که در تصویر بالا مشاهده می شود) چالش واقعی هنگام طرح CFL بود. اکثر لامپ های CFL که شبیه یک فنر یا مارپیچ هستند شامل بالاست یکپارچه هستند. لامپ های CFL با پایه پین شامل بالاست نیستند. اما آیا همه لامپ ها با بالاست کار می کنند و کدام لامپ ها به بالاست نیاز دارند 

آیا چراغ های LED به بالاست نیاز دارند؟

کدام لامپ ها به بالاست نیاز دارند ؟ ال ای دی ها از یک فناوری شبیه به بالاست به نام درایور استفاده می کنند. مانند یک بالاست، یک درایور برق را در یک وسیله روشنایی تنظیم می کند تا جریان را ثابت نگه دارد. هر لامپ ال ای دی به یک درایور برای کار نیاز دارد. ممکن است فکر کنید من فقط از LED استفاده کردم و درایور را نصب نکردم. به این دلیل که مانند CFL ، می توان یک درایور را درون لامپ ساخت (که به آن درایور داخلی گفته می شود). این در تنظیمات مسکونی یا وسایل کوچکتر معمول است. اگر از چراغ ال ای دی قدیمی استفاده می کنید، ممکن است از یک درایور LED خارجی استفاده کنید. این مورد در تنظیمات تجاری و لوله های LED معمول است.

آیا برای استفاده از لامپ LED باید بالاست را بردارم؟

وقتی صحبت از LED های کار با بالاست می شود، ممکن است سردرگمی زیادی ایجاد شود. LED ها از یک درایور برای کار استفاده می کنند ، اما ممکن است شما در وسایلی که قبلاً دارای بالاست هستند از LED ها استفاده کنید. سریعترین و ساده ترین راه برای به روزرسانی آن وسیله به LED خرید لامپ پلاگین و بازی و ادامه کار آن از بالاست است. یک LED پلاگین و بازی که با بالاست موجود کار می کند به این معنی است که شما هیچ تغییری در وسایل ایجاد نمی کنید ، در نتیجه هزینه های نصب پایین تر و زمان بالقوه آسان تری برای مقابله با کدهای ساختمانی دقیق مانند عنوان 24 در کالیفرنیا وجود دارد.

منبع

insights.regencylighting.com

مقالات مرتبط