وال واشر چیست ؟ بررسی کاربرد و ویژگی های Wall Washer

نورپردازی داخل و خارج سازه ها یکی از مهمترین بخش های ایجاد محیط مطلوب و  دلنشین در بناها می باشد. در نتیجه برای دستیابی به این هدف محصولات با کیفیتی تولید و در اختیار کاربران قرار می گیرد. یکی از این محصولات موثر در بحث نورپردازی وال واشر می باشد. وال واشرها در واقع قطعات می باشند که حاصل تجمع تعداد زیادی لامپ کوچک است که در چیدمان های مختلف در کنار یکدیگر قرار می گیرند. البته باید به این نکته اشاره نمود که عموما در طراحی این ابزار تفاوت های عمده ای در ساختار و نوع لامپ های تعبیه شده در آن مشاهده می شود. عموما در بحث کاربرد وال واشر ما شاهد استفاده از این نوارهای باریک در بخش هایی از سازه چه در نمای داخلی و چه در نمای خارجی می باشیم. در نتیجه کاربرد چراغ وال واشر در داخل سازه ها به افزایش شکوه و زیبایی آنها کمک شایانی را می نماید.

معرفی اجزاء تشکیل دهنده ی این محصول

انسان تمایل فراوانی دارد تا با استفاده از المان های متفاوتی مانند نور سطح زندگی خود را زیباتر نماید. در نتیجه او همواره سعی می نماید تا با استفاده ی مداوم از نورهای مصنوعی زندگی روزانه خود را تغییر دهد. برای این منظور ما شاهد وجود انواع ابزارهای کاربردی می باشیم. در نهایت لامپ های ال ای دی از مهمترین محصولاتی می باشد که برای این منظور طراحی و تولید شده است. به طور عمده از لامپ های ال ای دی در صنایع متعددی استفاده می شود. اما یکی از مهمترین کاربردی های این ابزارهای کاربردی در صنعت معماری مدرن و دکوراسیون داخلی بناها می باشد. تنوع رنگ بالای لامپ های ال ای دی سبب شده تا کاربران به راحتی قادر به استفاده از آنها باشند. همین امر به علاوه ی کیفیت و کارایی بالای محصول سبب شده است تا در تولید وال واشر از لامپ های ال ای دی استفاده شود. 

وال واشر چیست ؟

وال واشر ها  از اجتماع قطعات کوچک لامپ های ال ای دی و یا سی او بی در کنار یکدیگر تشکیل می شود. ویژگی های ساختاری وال واشرها کاملا با یکدیگر متفاوت می باشد. برای مثال میزان نوردهی و نوع رنگ تولید شده در وال واشر کاملا به ساختار آن وابسته است. و این امر نسبت به نمونه های دیگر وال واشر کاملا متفاوت می باشد. تنوع بالای کاربرد وال واشر سبب شده تا طراحان از آنها در بسیاری از فرایندهای طراحی استفاده نمایند. همچنین گاهی حتی از این محصولات به عنوان پروژکتورهای خطی نیز در سازه ها استفاده می شود. 

یکی از مهمترین امکاناتی که وال واشرها می توانند برای کاربران ایجاد نمایند نور خطی و پایدار در عرض بسیار زیاد می باشد. بیشترین کاربرد وال واشرها در فضاهای داخلی سازه ها می باشد که به دلیل عدم وجود پنجره از نور کافی بهره مند نمی باشد. در اینگونه فضاها وال واشرها به عنوان یک منبع نور مصنوعی فضای مناسبی را برای کاربران خود فراهم می نمایند. با شناخت نسبی که از وال واشر پیدا نمودیم اکنون راحتتر می توانیم به این پرسش که وال واشر چیست پاسخ دهیم.

ویژگی های وال واشر

برای کاربرد مداوم یک چراغ وجود ویژگی های متمایز در آن ابزار الزامی می باشد. این امر سبب می شود تا کاربران رغبت بیشتری برای استفاده از آن ابزار پیدا نمایند. در رابطه با وال واشرها نیز این امر کاملا صدق می نماید. در نتیجه با بیان برخی از ویژگی های بارز این ابزار قصد داریم تا کاربران را با کاربرد وال واشر بیشتر آشنا نماییم. از مهمترین ویژگی هایی که می توان برای این محصول نام برد نصب آسان و سریع آن نسبت به سایر المان های مربوط به بخش نورپردازی می باشد. همچنین این محصول دارای کیفیت بالایی در ساختار کلی خود می باشد. همچنین طراحی کلی وال واشرها به گونه ای است که آن را در برابر بسیاری از عوامل جوی مقاوم و پایدار نموده است.  

امکان تنظیم نور و داشتن طیف وسیعی از رنگ ها نیز از دیگر ویژگی های قابل ذکر در وال واشرها می باشد. اما در کل باید به این نکته نیز اشاره نمود که استفاده از این محصول و کاربرد وال واشر به میزان قابل توجهی از هزینه های مربوط به بخش طراحی سازه و نورپردازی می کاهد. مقاومت بالای وال واشر در برابر آسیب های فیزیکی نیز از دیگر ویژگی های بارز این محصول کاربردی می باشد. شناخت ویژگی های متمایز محصول به کاربران در امر کاربرد وال واشر کمک فراوانی خواهد نمود. 

ویژگی های وال واشر

کاربرد چراغ وال واشر

در بحث کاربرد وال واشر باید به این نکته اشاره نمود که وجود ویژگی های بارز این ابزار کاربردی سبب شده تا کاربران از آن در فرایندهای متفاوتی استفاده نمایند. در ابتدا برای بررسی کاربرد وال واشر نیاز می دانم تا به شما انواع مدل های وال واشر از نظر مکان نصب و قالب را معرفی نمایم. این دو عامل از مهمترین عوامل تعیین کننده در رابطه با کاربرد این محصول در فضاهای گوناگون می باشد. 

وال واشرها از نظر مکان نصب به دو نوع متری و تکه ای و همچنین از نظر قاب نیز به دو صورت باریک و پهن دسته بندی می شوند. به طور عمده معمولا کاربران از وال واشرهای پهن در صنایع، نورپردازی های محیطی و معابر شهری استفاده می نمایند. این در حالی است که غالبا از مدل های باریک و متری این ابزار برای نورپردازی داخلی و حتی نمای خارجی سازه ها استفاده می شود. کاربران از وال واشرها در نورپردازی موزه ها برای زیباتر دیده شدن آثار تاریخی، نورپردازی پل ها، ستون ها و همچنین دیوارها نیز به طور عمده استفاده می نمایند. 

بررسی برخی از مزیت های کاربرد این محصول

کاربرد وال واشر در سازه ها و فرایندهای صنعتی برای کاربران مزایای متعددی را ایجاد می نماید. به طور عمده استفاده از این محصول می تواند تا حد زیادی سبب کاهش مصرف برق شود. این امر خود در بلند مدت می تواند به کاهش هزینه های جاری کمک نماید. کاربرد این محصول برای انسان و محیط زیست بی خطر می باشد و در نهایت با استفاده از آن سلامتی انسان ها دچار مشکل نمی گردد. 

 

پرسش های متداول

ر پاسخ به این سوال باید اینگونه بیان نمود که در بحث کاربرد وال واشر تا به اکنون عیب قابل ذکری بیان نشده است. همین امر نیز به افزایش تمایل کاربران برای استفاده از وال واشر کمک نموده است.
معمولا از وال واشرها در فضاهای متعددی مانند رستوران ها، دکوراسیون داخلی بناها، موزه ها و ابنیه ی تاریخی، سالن های برگزاری جشن و مجالس، ستون ها و گذرگاه های شهری، تابلوهای تبلیغاتی و همچنین نورپردازی آکواریوم ها و جشن ها و مهمانی ها استفاده می شود.
به طور معمول وال واشرها دامنه ی نوری متغیری را برای کاربران فراهم می نمایند. همچنین وال واشرها معمولا نورهای آفتابی، مهتابی و فول کالر را می توانند به صورت همزمان نیز برای کاربران خود فراهم نمایند

مقالات مرتبط