کاربرد لامپ بلک لایت

احتمالا در پارک ها و یا اماکن تفریحی مختلف چراغ های سیاه را مشاهده کرده باشید. قیمت لامپ بلک لایت قیمت بالایی نیست. این چراغ ها می توانند نور های مخصوص را پخش کنند. کاربرد لامپ بلک لایت را می توان در موارد گوناگونی مورد بررسی قرار داد. ظاهر این لامپ ها شبیه به لامپ های فلورسنت معمولی یا لامپ های رشته ای باشد. کارکرد و کاربرد لامپ بلک لایت کاملا متفاوت از لامپ های معمولی می باشد. می توان از این محصولات در موارد مختلف برای ایجاد نور های خاص و ویژه ای استفاده کرد. در زیر نور این لامپ ها لباس های سفید، دندان ها و دیگر موارد در تاریکی به خوبی می درخشند. نحوه کارکرد این محصولات کاملا خاص بوده و از یک پروسه ویژه برای کار خود بهره می برند. برای آشنایی بیشتر با کاربرد لامپ بلک لایت، در ادامه به معرفی عملکرد و نحوه کارکرد این محصولات خواهیم پرداخت. 

کاربرد لامپ بلک لایت

کاربرد لامپ بلک لایت در عملکرد های مختلف

لامپ های بلک لایت درحقیقت ظاهر خود را از رنگ شیشه به دست می آورند. رنگ آبی را که در این شیشه ها استفاده شده است مخصوص می باشد. این رنگ به جز طیف خاصی بقیه طیف های نوری را به خود جذب کرده و اجازه عبور را به آن ها نمی دهد. این روند باعث به وجود آمدن کاربرد لامپ بلک لایت در موارد مختلف می شود. با استفاده از این روند می توان یک نور آبی و بنفش را مشاهده نمود. ظاهر این لامپ ها نیز خاص بوده و شکل منحصر به فردی را دارا می باشند. چیزی که باعث درخشش در موارد مختلف زیر نور این لامپ ها می شود فسفر است. با توجه به خاصیت فسفر در زیر این نور می توان مشاهده کرد که درخشندگی قابل توجهی در متریال های مختلف قابل مشاهده می باشد. فسفر در هر ماده ای می تواند ساطع کننده طیف خاصی از نور ها را بازتاب کند.

 فسفر می تواند به خوبی انرژی موجود در پرتوی اشعه ماورا بنفش را از یک نور سیاه درون یک لامپ به نور مرئی تبدیل کند. کاربرد لامپ بلک وایت در ایجاد زیبایی خلاصه نشده و می توان کاربرد های بسیار زیادی را برای این محصولات در نظر گرفت. با توجه به اینکه در موارد مختلف می توان از این محصولات استفاده کرد می توان سایز بندی و توان های زیادی را در این محصولات مورد استفاده قرار داد. کاربرد لامپ بلک لایت بسیار گسترده بوده و می توان در موارد بسیار زیادی از این محصول بهره برد. در ادامه کاربرد لامپ بلک لایت را در موارد مختلف و برای مصارف گوناگون برای شما شرح خواهیم داد. 

کاربرد لامپ بلک لایت در عملکرد های مختلف

کاربرد لامپ بلک لایت در موارد مختلف

از این لامپ ها می توان برای شناسایی و یا موارد بسیار زیاد دیگر استفاده های گوناگونی کرد. راه اندازی این لامپ ها و استفاده از آن ها بسیار ساده بوده و می توان بدون تخصص خاصی از آن ها استفاده کرد. کاربرد لامپ بلک لایت بسیار متنوع بوده و همین تنوع باعث استقبال افراد مختلف از این محصولات شده است. برای کشف جعل عتیقه های مختلف با قدمت های گوناگون از کاربرد لامپ بلک لایت می توان بهره برد.

بسیاری از نقاشی های موجود دارای مقادیری فسفر می باشند. در زیر نور سیاه این لامپ ها این فسفر به درخشش در می آید. بسیاری از نقاشی های قدیمی فاقد فسفر بوده و به راحتی ارزیابی های مختلفی را برای اصل بودن انجام داد. در مجموعه های تعمیراتی می توان از کاربرد لامپ بلک لایت برای یافتن نشتی های مختلف استفاده کرد. با اضافه کردن کمی رنگ فلورسنت به منبع سوخت می توان به راحتی نشتی های مختلف را در زیر نور سیاه مشاهده کرد. 

قبض های مختلف دارای شناسه های گوناگون می باشند. می توان برای شناسایی قبض های تقلبی از این نور ها به صورت گسترده استفاده نمود. در موارد مختلف کاربرد لامپ بلک لایت می توان برای تشخیص اسکناس های تقلبی استفاده کرد. پزشکان و مامورین پزشکی قانونی برای شناسایی اثر انگشت و تحلیل و بررسی صحنه های جرم مختلف از این لامپ ها استفاده می کنند. ادرار انسان و حیوانات مختلف در زیر این نور به خوبی می درخشد. به واسطه این ویژگی می توان برای شناسایی حیوانات و ردیابی آن ها در جنگل استفاده نمود. برای تمیز کردن ملحفه ها در هتل ها و همچنین تمیز کاری فش ها می توان کاربرد لامپ بلک لایت برای شناسایی استفاده کرد. 

شکل های مختلف لامپ بلک لایت

در یک جمع بندی کلی می توان بیان کرد که کاربرد لامپ بلک لایت برای موارد گوناگون بسیار زیاد می باشد. در استفاده های مختلف می توان از این لامپ برای شناسایی های مختلف استفاده نمود. بسیاری از کاربرد های موجود در این محصول را می توان به عنصر فسفر مربوط دانست. کاربرد لامپ بلک لایت بر پایه فسفر تعریف شده است. برای موارد گوناگون که دارای فسفر می باشند می توان از این محصولات و لامپ ها استفاده کرد. برای اینکه تشخیص به وسیله این لامپ ها با دقت بالاتری انجام گیرد می توان به راحتی با اضافه کردن فسفر این امکان را فراهم کرد. ترکیبات فسفر دار بسیار زیادی را می توان برای تشخیص به وسیله این لامپ ها ایجاد کرد. 

منبع

science.howstuffworks.com

مقالات مرتبط