چگونگی نصب پروژکتور ال ای دی

چگونگی نصب پروژکتور ال ای دی شاید در وهله اول آسان به نظر نرسد، اما با کمی فنی نگاه کردن مسئله به راحتی می توان پروژکتور های ال ای دی را نصب نمود. از پروژکتورها به منظور نورپردازی نقاط خاص استفاده می شود، که از این جمله می توان به نورپردازی مسابقات ورزشی، روشن کردن بزرگ راه ها و .... اشاره کرد.  در ادامه چگونگی نصب پروژکتور ال ای دی را با هم یاد می گیریم. برای اینکار بهتر است با اجزای سازنده آن آشنا شویم. شکل زیر نقشه انفجاری قطعات یک پروژکتور ال ای دی استاندارد را نمایش می دهد. نقشه انفجاری، تصویری است که قطعات سازنده یک دستگاه را به طور جداگانه نمایش می دهند. زمانی که کارایی هر کدام از قطعات را به طور جداگانه بدانیم چگونگی نصب پروژکتور ال ای دی بسیار ساده می شود.

چگونگی نصب پروژکتور ال ای دی

آموزش چگونگی نصب پروژکتور ال ای دی

نکته اول در چگونگی نصب پروژکتور ال ای دی پیدا کردن مکان مناسب برای نصب است. پروژکتورها معمولا در ارتفاع نصب می شوند، بنابرین برای نصب پروژکتورها به یک عدد نردبان نیاز خواهید داشت. ابزار مورد نیاز شما هم، یک دریل  و یک پیچ گوشتی است. در ابتدا دسته انعطاف پذیر را بر روی دیوار قرار دهید و آن را تراز کنید تا صاف شود. سیم ها را وسیله لوله خرطومی فلکسی  یا لوله فلزی و یا به هر شکل دیگری به نزدیکی پروژکتور برسانید. در ادامه آشنایی با چگونگی نصب پروژکتور ال ای دی، باید پروژکتور را بر روی پایه اش قرار دهید و با استفاده از پیچ تا جایی که می توانید آن را سفت به دیوار بچسبانید. در نهایت، اتصالات الکتریکی باید با دقت و ظرافت متصل شوند و در یک پوشش عایق مثل لوله، یا خرطومی قرار گیرند تا از گزند باران و سایر آسیب های محیطی در امان باشند. اگر تمام مراحل مطابق با متن به درستی انجام داده باشید، باید پروژکتور روشن شود. حالا شما توانستید با چگونگی نصب پروژکتور ال ای دی آشنا شوید.

آموزش چگونگی نصب پروژکتور ال ای دی

قطعات پروژکتور ال ای دی

برای آشنایی با چگونگی نصب پروژکتور ال ای دی در ادامه متن با ما همراه باشید. تولیدکنندگان مختلف از قطعات مختلفی استفاده می کنند که آشنایی با آن ها از این جهت در چگونگی نصب پروژکتور ال ای دی به ما کمک می کند که معمولا این قطعات در همه پروژکتورهای ال ای دی ثابت هستند. قاب سیلیکونی به منظور جلوگیری از ورود حشرات، باران و کثیفی در بیرون از بدنه ال ای دی قرار می گیرد. بعد از قاب سیلیکونی، یک کاور شیشه ای قرار دارد که آن قدر محکم ساخته شده است تا در مقابل تغییرات دما، بادهای شدید و ضربه های نه چندان محکم مقاومت کند. بعد از آن یک قطعه براق بازتابنده قرار گرفته است که در همه جای آن تراشه های ال ای دی یا PCB آلومینیوم وجود دارد تا هیچ پرتوی نوری از داخل پروژکتور به بیرون درز نکند و همه نور بر نقطه مورد نظر تابیده شود. بازتابنده با کمک چهار پیچ به بدنه متصل می شود. در ابتدا تراشه ال ای دی یا PCB آلومینیوم با چهار پیچ به بدنه متصل می گردد و سپس پوسته PCB که نقش کوپلینگ بین بازتابنده و تراشه ال ای دی را دارد وصل می شود. پوسته PCB هم به بدنه پیچ می شود و بازتابنده و شیشه و قابل سیلیکونی در بالای آن قرار می گیرند.

 چگونگی نصب پروژکتور ال ای دی و قطعات

در ادامه آشنایی با چگونگی نصب پروژکتور ال ای دی، چند عدد فلز C شکل نیز به بدنه وصل می شوند. این قطعات در اطراف بدنه پروژکتور قرار گرفته و با پیچ محکم می شوند تا مطمئن شویم غبار وارد بدنه پروژکتور نمی شود. معمولا در پروژکتورها از 6 الی 8 عدد قلاب c شکل استفاده می شود. در پشت بدنه لامپ یک سینک حرارتی قرار دارد. با وجود اینکه ال ای دی ها حرارت چندانی تولید نمی کنند اما برای احتیاط یک سینک حرارتی پشت آن نصب می شود تا از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری کند. تا به حال با اکثر قطعات این پروژکتور آشنا شده ایم که در چگونگی نصب پروژکتور ال ای دی به ما کمک می کند. یک منبع توان نیز ممکن است در برخی انواع لامپ های ال ای دی وجود داشته باشد ولی برخی نیز به آن نیاز ندارند. این منبع توان را در صورت وجود با پیچ به بدنه وصل می کنند.

یک نگه دارنده انعطاف پذیر هم به بدنه متصل می شود که به قسمت سخت بدنه چسبانده می شود. پشت این هولدر سوراخ دارد که با استفاده از پیچ آن را به دیوار فیکس می کنند. در انتها یک سیم برق سه رشته از پروژکتور بیرون می آید که یکی فاز، یکی نول و دیگری ارت است. معمولا سیم فاز قهوه ای و سیم نول آبی است ولی ممکن است تولید کنندگان از رنگ های دیگری هم استفاده کنند. چگونگی نصب پروژکتور ال ای دی در همه موارد کم و بیش به یک شکل است و تفاوت در جزئیات است.

منبع:

Ledsmaster.com

 

مقالات مرتبط