چه رنگ نوری انتخاب کنیم

انتخاب نور مناسب برای خانه‌ی شما گامی تعیین کننده در جهت یافتن بهترین نوع نورپردازی است. امروزه لامپ های گوناگونی نظیر لامپ ال ای دی ، لامپ هالوژن و ... در بازار وجود دارد.در واقع، بسیاری از صاحبان خانه تمایل دارند که نور خانه‌های خود را نادیده بگیرند و فرصت تغییر فضای اتاق را از دست بدهند. اما با خواندن این مطلب در مسیر درستی قرار می‌گیرید؛ زیرا بهترین گزینه‌های نورپردازی برای خانه شما را بررسی خواهیم کرد. علاوه بر این، یاد خواهید گرفت که برای بهترین نورپردازی چه رنگ نوری انتخاب کنیم و به دکوراسیون خود برای درخشش بیشتر بهترین نور را بدهیم.

چه رنگ نوری انتخاب کنیم

چگونه و چه رنگ نوری انتخاب کنیم ؟

اغلب سوالی که افراد برای تعیین نورپردازی خانه‌ی خود می‌پرسند این است که چه رنگ نوری انتخاب کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید ابتدا با انواع نورها و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید تا بتوانید انتخاب کنید که هر یک را برای کدام قسمت خانه باید در نظر بگیرید.

تعریف رنگ سفید گرم

 «سفید گرم» تعریفی است که برای رنگ ناشی از لامپ به کار می‌رود. علاوه بر این، این یک دسته‌ی کامل است که چندین مدل مختلف را شامل می‌شود. چراغ‌های 2700K و 3000K تنها دو مورد از آن‌ها هستند که در این دسته قرار می‌گیرند؛ زیرا شبیه رنگ سفید گرم لامپ‌های رشته‌ای اصلی هستند. به عبارت دیگر، آن‌ها می‌توانند نور گرمی تولید کنند که به زرد نزدیک‌تر از آبی است.
2700K و 3000K : این‌ها دو نوع اصلی از رنگ سفید گرم هستند که می‌توانید برای خانه خود انتخاب کنید. با انتخاب هر یک متوجه خواهید شد که تاثیرات متفاوتی بر دکوراسیون خانه شما دارند و می‌توانند فضای هر محیطی را تغییر دهند. اگر می‌پرسید بین این دو رنگ سفید گرم چه رنگ نوری انتخاب کنیم، ابتدا باید بدانید که که هر چه نور به رنگ زرد نزدیک‌تر شود، بیشتر می‌توان آن را به عنوان یک آیتم تزئینی در نظر گرفت تا منبع نور. از سوی دیگر، هر چه نور به نور سفید و آبی نزدیک‌تر باشد، بیشتر کاربردی در نظر گرفته می‌شوند. به این معنا که آن‌ها باید بتوانند نور مورد نیاز برای افراد ساکن در خانه برای کارهای مختلف از جمله مطالعه و آشپزی را فراهم کنند.

چگونه و چه رنگ نوری انتخاب کنیم

دمای رنگ نور 3000K

اگر هنوز می‌پرسید بین این دو رنگ سفید گرم، چه رنگ نوری انتخاب کنیم، یک رستوران می‌تواند مثال خوبی برای این تفاوت باشد. آن‌ها می توانند از 3000K (یا بالاتر) در منطقه‌ی آشپزخانه برای کنترل کیفیت و جزئیات بیشتر استفاده کنند. اما همچنین می‌توان از 2700K در اتاق ناهارخوری استفاده کرد، جایی که مشتریان از غذای خود در زیر نور دلپذیر و آرام‌بخش لذت می‌برند.
2700K برای چیست؟
برای آن که به سوال شما در رابطه با این که چه رنگ نوری انتخاب کنیم پاسخ دهیم باید بدانید هر یک از نورهای ذکر شده چه رنگی ارائه می‌دهند. 2700 درجه‌ی کلوین دمایی است که در آن رشته‌ی درون لامپ سنتی شروع به انتشار نور می‌کند. این معیار برای لامپ‌های کمی زرد است که نور شمع را تقلید می‌کنند. بیایید نگاهی به بهترین سناریوهای ممکن برای روشنایی 2700K بیندازیم: برای اتاق‌هایی مانند اتاق مطالعه، اتاق بازی، اتاق خواب یا هر اتاق دیگری در خانه که می‌خواهید فضایی راحت ایجاد کنید، می‌توانید از این نورپردازی استفاده کنید.

داخل خانه‌هایی که با رنگ‌های گرم رنگ‌آمیزی شده‌اند از سایه‌ی نورهای 2700K بهره‌مند می‌شوند. اگر در خانه یا محل کار خود شومینه دارید، اطراف آن با نور 2700K می‌تواند فضا را بهتر کند. به غیر از این سه مثال و به عنوان یک قاعده‌ی کلی، به خاطر داشته باشید که 2700K بیشتر برای ایجاد یک فضای آرام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کجا باید 3000K را نصب کنیم ؟

نورهای 3000K هنوز در دسته‌ی نور سفید گرم قرار دارند. اگر روی دیوارها طراحی مدرن با رنگ‌های کم رنگ (یا سفید) داشته باشید، متوجه خواهید شد که بهترین نور برای شما 3000K خواهد بود. به عبارت دیگر، درخشش کمی کمتر زرد، اتاق را متفاوت روشن می‌کند و حال و هوای مدرن‌تری ایجاد می‌کند.
برخی از سناریوها برای این چراغ‌ها می‌تواند به شرح زیر باشد:  اگر می‌پرسید برای نورپردازی اتاق برای دقت مورد نیاز چه رنگ نوری انتخاب کنیم، 3000K بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. نور این اتاق‌ها باید 3000 یا بالاتر باشد. بنابراین، فضاهایی مانند آشپزخانه، اتاق‌های انبار و حتی یک استودیو می‌توانند تا حد زیادی از این نوع نورپردازی بهره‌مند شوند. برای ایجاد یک فضای سردتر می‌توانید از این چراغ‌ها استفاده کنید.

منبع

www.thelightbulb.co.uk

مقالات مرتبط