نوردهی پرورش گیاه

ما دوست داریم همه چیز را ساده نگه داریم. واین به معنای پایبندی به روشهای امتحان شده و درست نوردهی پرورش گیاه است. علف های هرز که در فضای باز در حال رشد هستند ، طول مدت نوردهی پرورش گیاه ، در طول گلدهی بوسیله لامپ رشد گیاه ،حدود 12 ساعت از نور روز و 12 ساعت از تاریکی برخوردار هستند. به همین دلیل است که تولید کنندگان گلخانه های سرپوشیده میزان نوردهی پرورش گیاه را  18 ساعت از روز در نظر میگیرند و سپس به 12 ساعت تغییر می دهند تا باعث گلدهی شوند. بنابراین بدیهی است که با برنامه کاملاً متفاوت 6/2 نور تردید داریم. اما ما همیشه مایل هستیم ذهنیت آزادانه داشته باشیم ، بنابراین بیایید نگاهی دقیق تر بیندازیم.

نوردهی پرورش گیاه

برنامه نوردهی پرورش گیاه

برنامه نوری 6/2 در نوردهی پرورش گیاه به این معنی است که چراغ های خود را به طور همزمان 6 ساعت روشن نگه دارید و سپس آنها را به مدت 2 ساعت خاموش کنید. شما این کار را سه بار در روز انجام می دهید. این برنامه برای گیاه خواری (یا نهال) است ، و بدیهی است که برای گلدهی نیست ، قطعاً نوردهی پرورش گیاه در زمان گلدهی به 12 ساعت تاریکی مداوم نیاز دارد. از نظر مقدار کل نور در بحث نوردهی پرورش گیاه ، همان برنامه استاندارد 18/6 گیاهی است (18 ساعت نور و به دنبال آن 6 ساعت تاریکی). دوره های تاریکی به سه قسمت کوچکتر تقسیم می شوند. شکستن دوره های روشنایی و تاریکی در میزان نوردهی پرورش گیاه به همین ترتیب چندین مزیت دارد ، گرچه به نظر می رسد بیشتر این ها فقط تجربی هستند. اما این تغیر زمان و میزان نوردهی پرورش گیاه همچنین دارای برخی از معایب بالقوه است. در زیر سه مزیت معمولاً ذکر شده از یک برنامه روشنایی 6/2 آورده شده است.

برنامه نوردهی پرورش گیاه

مزیت های برنامه نوردهی پرورش گیاه

مزیتی که معمولاً برای برنامه 6-2 نوردهی پرورش گیاه ذکر شده مربوط به مقدار گیاهان سبک است که می توانند در روز پردازش کنند. وقتی گیاه به حد روزانه خود رسید ، دیگر نمی تواند هیچ نوری را جذب کند و ادامه دادن تابیدن نور به آن پس از آن نقطه صرفاً اتلاف منابع انرژی است. در برنامه نوردهی پرورش گیاه تأمین 2 ساعت تاریکی پس از 6 ساعت روشنایی مداوم به گیاه فرصت استراحت و پردازش نوری را که در طی این شش ساعت دریافت کرده است می دهد. با شروع 6 ساعت نور بعدی ، گیاه آماده پردازش نور بیشتر است. به این ترتیب ، رشد را در طول روز به حداکثر می رسانید. به نظر می رسد این یک استدلال قانع کننده است و به خوبی هم ممکن است باشد ، اما ما هیچ مدرکی در این مورد پیدا نکردیم. در واقع ، ما هیچ گزارشی از مشكلات تولیدكنندگان مبنی بر بیش از حد طولانی بودن 18 ساعت روشنایی در نوردهی پرورش گیاه مشاهده نكرده ایم. حتی بسیاری از آنها در هنگام جوانه زدن و سبز شدن با برنامه 24/7 نور را تأمین می کنند و به نظر نمی رسد که هیچ اثر منفی داشته باشد.

مزیت های برنامه نوردهی پرورش گیاه

مزیت های دیگر نوردهی پرورش گیاه

این در نوردهی پرورش گیاه یک مزیت اثبات نشده دیگر است. پس از 18 ساعت (یا بیشتر) از قرار گرفتن در معرض نور ، گیاهان می توانند علائم استرس را نشان دهند. اینها شامل برگهای افتاده یا برگهایی است که به سمت بالا حلقه می شوند و معمولاً در اواخر چرخه نور ظاهر می شود. اگر فقط 6 ساعت چراغ رشد را همزمان داشته باشید ، این علائم استرس ظاهر نمی شوند. دلیل این امر این است که مدت زمان کمتری از نور مداوم برای گیاهان فشار کمتری ایجاد می کند. همچنین اگر در خنک نگه داشتن گلخانه پرورش خود مشکلی دارید ، یک برنامه نوردهی پرورش گیاه 6/2 ممکن است مفید باشد. با شکستن 18 ساعت روشن کردن چراغ های خود ، و هر 6 ساعت 2 ساعت وقفه به آنها ، 2 ساعت به گلخانه خود فرصت می دهید تا خنک شود.

مزیت های دیگر نوردهی پرورش گیاه

معایب برنامه نوردهی

طبق برنامه 6/2 نوردهی پرورش گیاه روشن و خاموش شدن چراغهای گلخانه در روز 6 بار انجام میشود. در حقیقت ، بسیاری از تایمرها فقط یکبار در روز می توانند آنها را روشن و خاموش کنند. آنها حتی قادر به انجام یک برنامه 6/2 نیستند. این بدان معناست که شما باید تایمر تهیه کنید که بتواند در طول یک روز چندین بار چراغ را خاموش و روشن کند. همچنین باید همه چیز را به درستی تنظیم کنید تا چراغ ها روشن و خاموش شوند. و قطعاً به تایمر نیاز خواهید داشت.

منبع

www.growlightinfo.com

مقالات مرتبط