نور پردازی مکان تجاری

ما در این مقاله می خواهیم شما را با مهم ترین اصول نورپردازی مکان های تجاری آشنا کنیم. امروز قیمت لامپ ال ای دی رو به افزایش است و خوب است بدانید که نورپردازی مکان های تجاری دارای اصول و روش هایی می باشد که شما با رعایت این اصول می توانید بهترین نورپردازی را برای مکان های تجاری خود انجام دهید. ما در این مقاله می خواهیم شما را با مهم ترین اصول نورپردازی مکان های تجاری آشنا کنیم. خوب است بدانید که نورپردازی مکان های تجاری دارای اصول و روش هایی می باشد که شما با رعایت این اصول می توانید بهترین نورپردازی را برای مکان های تجاری خود انجام دهید. ما در ادامه ی این مطلب شما را با مهم ترین اصول و روش های نورپردازی مکان های تجاری آشنا خواهیم کرد.

نور پردازی مکان تجاری

اصول نورپردازی مکان های تجاری 

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین عامل جذب مشتری نورپردازی صحیح و اصولی می باشد. در نورپردازی مکان های تجاری باید خلاقیت زیادی داشته باشید تا بتوانید مشتری های زیادی را جذب کنید نورپردازی اصولی باعث می شود تا مشتری ها متفاوت بودن و خاص بودن مرکز تجاری شما را درک کنند. نورپردازی مکان های های تجاری دارای اهمیت زیادی می باشد و جدیدا یک شاخه نورپردازی را به آن اختصاص داده اند.

در گذشته افراد زیاد به نورپردازی و طراحی ویترین و ... اهمیت نمی دادند اما امروزه موضوع نورپردازی بسیار مهم شده است و مشتریان به نورپردازی بسیار اهمیت می دهند. با پیشرفت تکنولوژی  و تولید شدن چراغ های تخصصی نورپردازی مکان های تجاری متفاوت و مدرن شده است  و همچنین دارای زیبایی منحصر به فردی می باشند و دیگر این مراکز رنگ و بوی قدیم را ندارند.

اصول نورپردازی مکان های تجاری

نورپردازی مکان تجاری باید چگونه انجام شود؟

قبل از هرچیزی باید بدانید که نورپردازی مکان های تجاری  اگر به صورت کاملا حرفه ای انجام شود بی شک سرمایه اولیه شما بعد از مدتی به خودتان باز می گردد و این نورپردازی برای شما تا همیشه جنبه تبلیغاتی خواهد داشت. نورپردازی مجتمع های تجاری باعث دلچسب تر شدن و زیبا تر شدن آن مکان می شود و علاوه بر آن بر روی ذهن مشتری و همینطور جذب مشتری نیز اثرات زیادی می گذارد. هنگامی  که شما یک نورپردازی اصولی را برای مکان تجاری خود انجام می دهید علاوه بر تاثیرات مثبتی که در ذهن مخاطب ایجاد می کنید به آن مکان تجاری نیز هویت می بخشید.

بخش بندی های متفاوت نورپردازی مکان های تجاری :

نورپردازی و روشنایی محوطه ی باز یا محوطه ی عمومی مراکز تجاری ، نورپردازی نمای ساختمان مکان تجاری ، نورپردازی رستوران و کافه، نورپردازی راهرو ها ، نورپردازی پارکینگ و طبقه های مخصوص اتومبیل ، طراحی و تزئین ویترین مغازه و نورپردازی آن ، روشنایی سوله ها، انبار و... . نکات مهم در نورپردازی مراکز تجاری عبارتند از:

کاربرد گرایی و خلاقیت دو نکته ی بسیار مهم در نورپردازی مکان های تجاری می باشند. همانطور که می دانید همه ی مراکز تجاری دارای مشاغل و اصناف متفاوتی می باشند که هر کدام از این مشاغل نورپردازی مخصوص به شغل خود را دارند.اما این نکته بسیار اهمیت دارد که همه ی مشاغل با نورپردازی کل مجموعه هماهنگ باشند. برخی از مکان های تجاری دارای زمین بازی برای کودکان، تئاتر، سینما ، باشگاه ورزشی و ... می باشند و این مراکز باید دقت کنند که با نورپردازی کل مجتمع تجاری هماهنگ باشند.

پر اهمیت ترین قسمت نورپردازی مکان های تجاری کجا می باشد؟

خوب است این نکته را بدانید که در نورپردازی مکان های تجاری اولین و مهم ترین قسمتی که مشتری را به خود جذب می کند نمای آن مجتمع می باشد. شما زمانی که یک خانه و یا ویلای کوچکی را در محله ای می بینید که با خلاقیت زیادی نورپردازی شده است به آن جذب می شوید حالا تصور کنید که یک مرکز تجاری خیلی بزرگ با یک نورپردازی حرفه ای و اصولی قدر می تواند در جذب مشتری موثر باشد.

بنابراین امروزه بسیاری از معماران و طراحان با استفاده از همین روش نظر مشتریان زیادی را به مجتمع های تجاری جذب می کنند. علاوه بر نورپردازی نمای ساختمان نورپردازی ویترین نیز موجب جذب مشتری می شود بنابراین به نورپردازی ویترین مغازه خود نیز اهمیت دهید. استفاده از لامپ های ال ای دی و تکنولوژی های دیگر می تواند به زیباتر شدن نورپردازی مکان تجاری شما کمک کند. توجه به نورپردازی راهرو ها و فضای داخلی مجتمع نیز دارای اهمیت می باشد و شما می توانید با نورپردازی اصولی حس آرامش را به مشتریان القا کنید.

منبع

blog.1000bulbs.com/home

مقالات مرتبط