نحوه ی کار هیتر

هیتر، یکی از انواع بخاری ها است که سبب تابش گرما می شود. هیتر انواع مختلفی دارد که میتوان به هیتر های تابشی و گردشی اشاره کرد. نحوه ی کار هیتر تابشی به این صورت که انرژی الکتریکی، سبب تابش اشعه ی مادون قرمز  و تابش گرما می شود. در ادامه متن، به انواع هیتر ها و نحوه ی کار آنها، می پردازیم. امروزه خرید لامپ مادون قرمز بسیار رواج یافته است هیتر یا همان بخاری های مادون قرمز، علاوه بر ساطع کردن گرمای دلپذیر، درخشش زیادی نیز دارند. تابش مادون قرمز، به جای گرم کردن هوای اطراف، مستقیما افراد و اشیاء را گرم می کند. هیتر ها، اندازه ی مختلفی دارند که از کاربرد های آنها، میتوان به گرم کردن انسان و اشیاء، اشاره کرد. در ادامه متن، به هیتر و  نحوه ی کار هیتر ، می پردازیم.

نحوه ی کار هیتر

نحوه ی کار هیتر چگونه است ؟

هیتر، انواع مختلفی که دارد میتوان به: هیتر های تابشی مادون قرمز، هیتر برقی همرفتی، هیتر گردشی، هیتر الکترود، هیتر های فن دار، هیتر انبار و هیتر غوطه وری گرمایش مایع، اشاره کرد که هر کدام، کاربرد های مختلفی دارند. هیتر تابشی مادون قرمز، نوع پرکاربرد هیتر است که سبب تابش اشعه های مادون قرمز و تولید گرما و نور می شود.

نحوه کار هیتر چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

گرمای هیتر و یا همان مادون قرمز، برای انسان خوشایند است زیرا که تابش مادون قرمز، بخشی از تابش های نور خورشید است که انسان به آن عادت دارد. گرمای هیتر، برای افراد مبتلا به آلرژی مناسب است و سبب تلاطم هوا نمی شود. گرمای هیتر، باعث می شود که گرد و غبار محیط دست نخورده باقی بماند و سبب آلرژی نشود. از دیگر مزیت های هیتر که بر نحوه ی کار هیتر اثر دارد، تعمیر و نگهداری آسان است. برای تعمیر هیتر، هنگامی که رشته های آن بسوزد، لازم است رشته های جدید را با رشته های سوخته، تعویض نمایید.

نحوه کار هیتر چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

میزان گرمای هیتر

هیتر، جریان الکتریکی برق را به تشعشعات مادون قرمز تبدیل می کند که سبب گرم شدن هیتر می شود. گرمای میله های هیتر، بسیار زیاد است و مقدار گرمای تولید شده توسط این دستگاه، بستگی به عملکرد بخاری دارد. نحوه ی کار کردن هیتر تابشی مادون قرمز، به این صورت است که انرژی الکتریکی، به داخل لوله ها رفته و پس از گرم شدن لوله ها، سبب تابش گرما و اشعه های مادون قرمز می شود. هیتر بیشتر برای گرم کردن انسان و اشیاء استفاده میشود  و معمولا از هیتر تابشی، برای گرم کردن محیط استفاده نمی شود.

کاربرد های هیتر

از هیتر های تابشی مادون قرمز، میتوان در گرم کردن فضای بیرونی کافه ها، رستوران ها و مغازه ها، برای راحتی مشتریان در فصول سرد سال، استفاده کرد. از هیتر میتوان، در اندازه های کوچک، در خانه ها و محیط کاری، استفاده کرد. نحوه ی کار هیتر ، سبب شده است که از هیتر، در سونا و در مکان هایی که حیوانات در آن نگهداری می شود، استفاده شود.

آیا اشعه مادون قرمز تولید شده توسط هیتر، مضر است؟

اشعه های مادون قرمز، یکی از اشعه های خورشید است که سبب گرم شدن زمین می شود. این اشعه برای انسان، خطری ندارد. اشعه های ماوراء بنفش که از اشعه های خورشید است، برای بدن مضر است. نحوه ی کار هیتر به گونه ای است که اشعه ماوراء بنفش را از خود ساطع نمی کند.

مزایای استفاده از هیتر

هیتر، منبع گرمای بسیار کارآمد است که برای افرادی که آلرژی دارند، بسیار مناسب است. از دیگر فواید هیتر میتوان به نگهداری آسان و کم هزینه بودن تعمیر آن در صورت خرابی، اشاره کرد که سبب شده است که این  بخاری نسبت به سایر بخاری ها، مورد استقبال بیشتری قرار گرفته باشد. نحوه ی کار هیتر سبب شده است که این بخاری، آلودگی صوتی ایجاد نکند. این بخاری در تولید گرما نسبت به سایر بخاری ها، صدای کمتری تولید می کند.

مقایسه هیتر با بخاری های قدیمی

هیتر ها، نسبت به بخاری های قدیمی، صدای کمتری تولید میکنند و باعث آلودگی صوتی محیط، نمی شوند. بخاری های قدیمی، برای گرم کردن محیط گزینه ی مناسب تری نسبت به هیتر های مادون قرمز هستند زیرا هیتر مادون قرمز، معمولا برای گرم کردن انسان و اشیاء استفاده می شود. نحوه ی کار هیتر سبب شده است که هیتر، گرمای بهتر و دلچسب تری را نسبت به بخاری های قدیمی، ارائه دهد.

هیتر، یکی از بخاری های پرکاربرد برای گرم کردن انسان و اشیاء است. نحوه ی کار این بخاری ها به این صورت است که انرژی الکتریکی برق، سبب گرم شده لوله ها در هیتر شده و باعث تابش اشعه های مادون قرمز می شود و این تابش، سبب گرم شدن انسان و اشیاء می شود. هیتر ها، انواع مختلفی دارند که پرکاربردترین آنها،  میتوان به هیتر تابشی اشاره کرد.

منبع

www.any-lamp.com

مقالات مرتبط