راهنمای کامل نحوه نصب وال واشر + تجهیزات مورد نیاز

نصب وال واشر کار چندان سختی نیست. با این حال لازم است پیش از انجام این کار با نحوه نصب وال واشر به خوبی آشنا باشید. مراحل نصب، تجهیزات مورد نیاز و نکات ایمنی پیرامون نصب وال واشر نیز مواردی هستند که اطلاع از آن ها پیش از اقدام به نصب این سیستم ضروری است. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید به مقاله وال واشر چیست مراجعه کنید.

بهترین برند وال واشر

طریقه نصب وال واشر

آشنایی با نحوه نصب وال واشر کمک می کند تا این سیستم را به راحتی و به صورت اصولی نصب کنید. برای این منظور بهتر است پیش از اقدام به این کار به چند نکته مهم توجه کنید. آشنایی با تجهیزات مورد استفاده در نصب وال واشر از اولین مواردی است که باید در نظر بگیرید. شما برای نصب این سیستم به دسته ای از تجهیزات عمومی و تخصصی نیاز دارید که باید پیش از آغاز کار آن ها را تهیه کنید.

نکته دیگری که در ارتباط با نحوه نصب وال واشر اهمیت دارد، اقدامات و بررسی هایی است که باید پیش از نصب این سیستم انجام دهید. به عنوان مثال بسیار مهم است که محل دقیق نصب وال واشر را به درستی تعیین کنید. در واقع بهتر است پیش از خرید وال واشر محل نصب آن را انتخاب کنید. به طور معمول دیوارهای باریک با فضای اندک محل مناسبی برای نصب وال واشرها هستند.

علاوه بر تعیین محل نصب، باید مشخص کنید که به چند چراغ وال واشر نیاز دارید. برای این منظور باید مساحت مکانی را که قرار است نورپردازی شود اندازه بگیرید. سپس با بررسی میزان روشنایی لازم برای این مکان، وال واشرها را به تعداد مورد نیاز خریداری کنید.

حتما از تناسب وال واشر یا پروژکتور با مکان نصب مطمئن شوید. اگر می خواهید وال واشر را در اماکنی چون استخر، فضای باز و... نصب کنید، سازگاری وال واشر را با شرایط محیطی در نظر بگیرید. کدهای موجود بر روی بدنه وال واشر حاوی اطلاعات مهمی درباره مشخصات این وسیله هستند. با بررسی این کدها می توانید از قابلیت ها و ویژگی های وال واشر مطلع شوید. جنس بدنه وال واشر و قاب آن را نیز مورد توجه قرار دهید.

طریقه نصب وال واشر

مراحل نصب چراغ وال واشر 

نحوه نصب وال واشر را می توانیم در قالب چند مرحله توضیح دهیم. پیش از این کار یادآوری این نکته ضروری است که در نصب وال واشر رعایت موارد ایمنی اهمیت زیادی دارد. استفاده از تجهیزات ایمنی همچون دستکش عایق در این زمینه کمک زیادی می کند.

شما می توانید وال واشر را در طی این مراحل نصب کنید:

  • ابتدا جریان برق را قطع کنید. 
  • پایه وال واشر را به قالب وال واشر متصل کرده و آن را بر روی دیوار نصب کنید. برای این کار باید با استفاده از پیچ و مهره، پایه را بر روی دیوار محکم کنید. 
  • بعد از نصب پایه زاویه آن را به دلخواه تنظیم کنید. 
  • در مرحله بعد نحوه نصب وال واشر باید این سیستم را به منبع تغذیه متصل کنید. به عبارت دقیق تر باید با سیم کشی، جریان الکتریکی مورد نیاز وال واشر را برقرار کنید. اگر کنترلر شما از نوع داخلی است، باید تجهیزات خود را به شکل جداگانه به برق وصل کنید. در صورتی که کنترلر از نوع خارجی است، لازم است که پیش از اتصال به منبع تغذیه، همه تجهیزات به کنترلر وصل شوند. 
  • در نهایت پس از نصب وال واشر با اتصال برق عملکرد وال واشر را بررسی کنید.

طریقه استفاده از چراغ وال واشر

چراغ وال واشر از جمله تجهیزاتی است که برای نورپردازی اماکن مورد استفاده قرار می گیرد. به کارگیری این چراغ کمک می کند تا فضا بزرگتر و وسیع تر به نظر برسد.

می توان گفت طریقه استفاده از چراغ وال واشر و نیز نحوه نصب وال واشر به نوع کاربرد آن بستگی دارد. از آن جایی که چراغ وال واشر در انواع مختلف تولید می شود، کاربردهای متنوعی برای آن وجود دارد. از انواع وال واشر گرد، وال واشر نما، وال واشر تکی و وال واشر خطی گرفته تا وال واشرهای رنگی و هوشمند، هر یک ویژگی ها و کاربردهای مختص به خود را دارند.

به طور کلی وال واشرها می توانند برای تامین روشنایی اماکنی چون منازل مسکونی، اماکن تجاری، ادارات، مراکز درمانی، پارک ها، گلخانه ها و بسیاری دیگر از فضاها مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین از انواع چراغ وال واشر می توان در نورپردازی فضاهای هنری، آکواریوم ها، کلکسیون ها و مواردی از این دست استفاده کرد. در هر یک از این موارد، طریقه استفاده از چراغ وال واشر با توجه به کاربرد نورپردازی و شرایط محیط متفاوت است.

تجهیزات مورد نیاز برای نصب وال واشر

در بررسی نحوه نصب وال واشر توجه به لوازم و تجهیزات لازم در جای خود بسیار مهم است. این تجهیزات شامل وسایل و ابزارهای عمومی و تخصصی هستند. فازمتر، سیم چین، سیم لخت کن و مقداری سیم در دو رنگ مختلف از جمله لوازم عمومی هستند که در نصب وال واشر مورد استفاده قرار می گیرند. لوازم تخصصی مورد استفاده برای این منظور نیز مواردی چون منبع تغذیه، آمپلی فایر و کنترلر را شامل می شوند. 

منبع تغذیه باید متناسب با محل نصب وال واشر انتخاب شود. برای مثال در صورتی که قرار است وال واشر یا پروژکتور در فضای باز یا اماکنی چون استخر نصب شود منبع تغذیه باید از نوع خارجی باشد. در مقابل اگر محل نصب وال واشر جایی دور از دسترس است، منبع تغذیه داخلی گزینه مناسبی خواهد بود. 

استفاده از آمپلی فایر و به عبارت دیگر تقویت کننده ولتاژ در صورت وجود فاصله زیاد در بین تجهیزات روشنایی ضروری است. در صورتی که این تجهیزات با فاصله از یکدیگر نصب شوند احتمال افت ولتاژ افزایش خواهد یافت. آمپلی فایر به رفع این مشکل کمک کرده و ولتاژ را تقویت می کند. 

کنترلر ال ای دی از دیگر تجهیزات تخصصی مورد نیاز در نصب وال واشر است. از این وسیله برای تنظیم سرعت، رنگ و میزان نور وال واشر استفاده می شود. کنترلرهای ال ای دی ممکن است از نوع مادون قرمز یا فرکانس رادیویی باشند. برد کنترلرهای مادون قرمز ۱ الی ۵ متر و برد کنترلرهای فرکانس رادیویی 50 متر است.

 

پرسش های متداول

ولتاژ مناسب برای وال واشر با توجه به عواملی چون مکان نصب وال واشر تعیین می شود. به طور معمول در اماکن مسکونی و اداری از ولتاژ ۱۲ و ۲۴ برای وال واشر استفاده می شود. در محیط های بزرگتر امکان استفاده از ولتاژهای ۲۲۰ و ۲۴۰ نیز وجود دارد.
زاویه مناسب وال واشر به شرایط محیط و سلیقه مصرف کننده بستگی دارد. به طور معمول پایه وال واشر این قابلیت را دارد که بعد از نصب نیز تنظیم شود. بنابراین بعد از نصب می توان زاویه نور چراغ را به سهولت تنظیم کرد.
در نحوه نصب وال واشر امکان استفاده از دو نوع سیم کشی موازی و سری وجود دارد. معمولا نصب وال واشر با سیم کشی موازی انجام می شود، ولی در شرایط خاص می توان از سیم کشی سری نیز برای نصب این تجهیزات استفاده کرد‌.

مقالات مرتبط