نحوه دفع لامپ کم مصرف

نحوه دفع لامپ کم مصرف چگونه است ؟ چگونه می توان انواع لامپ کم مصرف و مهتابی ها را به طور صحیح دفع کرد؟  این روزها برای بسیاری از افراد حفاظت از محیط زیست یکی از دغدغه های اصلی است و همواره سعی می کنند روشهای "سبز" را در زندگی و عادتهای روزمره خود بگنجانند. این، در بسیاری از موارد ، بر چگونگی استفاده ما از فناوری تأثیر می گذارد اما بسیاری از افراد نمی دانند که نحوه دفع لامپ کم مصرف چگونه است ؟.

نحوه دفع لامپ کم مصرف

نحوه دفع لامپ کم مصرف چگونه است ؟

نحوه دفع لامپ کم مصرف چگونه است ؟ استفاده از لامپهای کم مصرف به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی و در نتیجه به حداقل رساندن تأثیر منفی بر محیط زیست بسیار مفید است اما بدون شک دفع صحیح لامپهای کم مصرف و مهتابی ها جنبه دیگری است که باید به شدت مورد توجه قرار گیرد زیرا این لامپ ها حاوی مخلوط های شیمیایی هستند که هرگز نباید بدون بازیافت آنها به روش مناسب دفع شود. پس از استفاده از آنها، هر کاربر مسئول این است که برای نحوه دفع لامپ کم مصرف به روش صحیح و ایمن اقداماتی را انجام دهد.

نحوه دفع لامپ کم مصرف چگونه است

چرا نحوه دفع لامپ کم مصرف مهم است؟

پاسخ به این سوال در یک واقعیت ساده نهفته است که شما باید قبل از خرید لامپهای کم مصرف فلورسنت بدانید که لامپهای فلورسنت حاوی مقدار کمی جیوه هستند و این یک عنصر بسیار مهم در عملکرد این لامپها است. یک واقعیت که باید به آن توجه ویژه کرد این است که جیوه برای سلامتی انسان خطرناک شناخته شده است. نحوه دفع لامپ کم مصرف چگونه است ؟

لامپ کم مصرف شکسته و سلامتی

با این حال، اگر تمام نکات و الزامات ایمنی را که شامل نحوه دفع لامپ کم مصرف به طور صحیح است، رعایت کنید ، نباید نگران تأثیر لامپهای فلورسنت بر سلامتی خود باشید. البته ممکن است استدلال شود که در این صورت باید از لامپهای بدون جیوه استفاده کرد. با این حال، لامپهای بدون جیوه نیمی از نور مرئی آنچه لامپهای فلورسنت با جیوه می توانند تولید کنند را تولید می کنند 

علاوه بر این  باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر از لامپهای کم مصرف در فضای باز استفاده می کنید، باید همه کارها را برای محافظت از آنها در برابر آسیب های خارجی انجام دهید. برای ذخیره و حمل لامپهای فلورسنت نیز باید همین کار را انجام داد. لامپ های کم مصرف مدرن حاوی جیوه بسیار کمتری نسبت به محصولات اولیه CFL هستند ، بنابراین اگر می بینید یکی از لوله ها شکسته است دیگر نیازی به وحشت نیست. اگر اتاقی که در آن لوله فلورسنت شما شکسته است کاملا تمیز شده و از آن خارج می شود ، پس از آن نباید هیچ خطری برای سلامتی شما ایجاد کند.

نحوه دفع لامپ کم مصرف چگونه است و خطرات آن

خطرات لامپ کم مصرف

خطرات نحوه دفع لامپ کم مصرف  به طور نامناسب چیست ؟ تصور کنید که اگر هزاران لامپ خطرناک و دست دوم همراه با یک سطل آشغال بیرون ریخته شود و در محل دفن زباله های ما قرار بگیرد ، این یک صدمه بزرگ و غیرضروری به طبیعت ما وارد می کند و مردم با خطر بالقوه ای هر روز  روبرو هستند

به عنوان مثال، در ایالات متحده تعداد لامپهای فلورسنت که هر سال دور انداخته می شود بیش از 600 میلیون لامپ است. بنابراین چرایی بازیافت این لامپ ها فقط یک پیشنهاد نیست بلکه بیشتر یک کار ضروری است. از آنجا که افراد بیشتری لامپهای کم مصرف را نسبت به لامپهای رشته ای انتخاب می کنند، تأثیر منفی آن بر محیط زیست به احتمال زیاد در شهرهای بزرگ دیده می شود مگر اینکه مردم در مورد نحوه استفاده صحیح و نحوه دفع لامپ کم مصرف مطلع و آموزش ببینند. انداختن لوله فلورسنت در سطل خطرناک است، زیرا احتمال شکستن آن در مخزن و یا محل دفن زباله وجود دارد که تمام جیوه موجود در آن وارد محیط می شود

بازیافت لوله های فلورسنت نه تنها می تواند به جلوگیری از آزاد شدن جیوه در محیط کمک کند ، بلکه به بازیافت سایر عناصر موجود در این لامپ ها نیز کمک می کند. در حقیقت ، تقریباً هر قسمت از یک لامپ فلورسنت از جمله شیشه و فلز می تواند  بازیافت شود. با این وجود ، مزیت اصلی بازیافت انحراف جیوه از سایت های دفن زباله است. ارزش قراضه مواد جمع آوری شده از لامپهای فلورسنت استفاده شده به ندرت برای تأمین هزینه های بازیافت کافی است.

لامپهای فلورسنت کجا و چگونه باید دفع شوند؟

لامپ را به خرده فروشان برسانید یا اینکه ترجیحاً باید توسط آژانس های محلی جمع آوری زباله دفع شوند. به خاطر داشته باشید که بعضی اوقات آژانس های جمع آوری زباله که با زباله های خطرناک سروکار دارند فقط چند بار در سال این نوع زباله ها را جمع آوری می کنند بنابراین ممکن است قبل از اینکه بتوانید لامپ های قدیمی خود را دور بیندازید ، مجبور شوید مدتی لامپ های قدیمی خود را ذخیره کنید.

اگر مطمئن نیستید که شهرداری یا آژانس های محلی دفع زباله از لامپهای فلورسنت استفاده شده مراقبت خواهند کرد ، مطمئناً می توانید به تامین کننده خود مراجعه کنید. در بسیاری از کشورها مفهومی از مسئولیت تأمین کننده وجود دارد که شامل بازیافت لامپ نیز می شود. این بدان معناست که بسیاری از تأمین کنندگان در حال حاضر مجبورند در انبارهای خود که به منظور ذخیره سازی تجهیزات روشنایی زباله تعیین شده است ، جایگاه ویژه ای داشته باشند. تأمین کنندگان با احترام به مسئولیت تأمین کننده ، از نگهداری و حمل و نقل مناسب لامپهای استفاده شده شما مراقبت خواهند کرد. 

به طور خلاصه ، انرژی و هزینه های صرفه جویی شده با استفاده از لامپهای فلورسنت به اندازه دفع مناسب آنها مهم است. مهم نیست که کدام شرکت یا تأمین کننده آماده مراقبت از لامپهای فلورسنت استفاده شده شما باشد ، این مسئولیت شماست که ساده ترین راه را انتخاب نکنید و مطمئن شوید که لامپ های قدیمی به سطل زباله دیگری ختم نمی شوند بلکه در عوض در یک صحت و ایمن بازیافت می شوند. 

منبع

www.ledwatcher.com

مقالات مرتبط