مقایسه ال ای دی و متال هالید

همه ما می دانیم که تبدیل از روشنایی Metal Halide (HID) به روشنایی لامپ ال ای دی باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود. عمده ترین و مشهورترین مورد در مقایسه ال ای دی و متال هالید این است که LED ها بسیار کم مصرف ترند و این تنها یکی از برتری هایی است که ال ای دی ها در مقایسه ال ای دی و متال هالید دارند. در اینجا، همه آنچه را که باید در مورد مقایسه ال ای دی و متال هالید بدانید را بررسی می کنیم.

 مقایسه ال ای دی و متال هالید 

 دلایل برتری ال ای دی در مقایسه ال ای دی و متال هالید

همانطور که مشاهده می کنید یک لامپ متال هالید با خروجی لومن بسیار بالا شروع به کار می کند. اما 20٪ از این لومن ها را در 6 ماه اول از دست می دهد. بنابراین اگرچه برای یک لامپ متال هالید 400 وات شار نوری 36000 لومن چشمگیر به نظر می رسد اما این درخشش قدرتمند برای مدت طولانی دوام نمی اورد و احتمال این وجود دارد که در عرض 6 ماه نور متال هالید  شما به زیر 30،000 لومن برسد در حالیکه  در مقایسه ال ای دی و متال هالید ، ال ای دی ها ثبات نور بیشتری دارند

در مقایسه ال ای دی و متال هالید ،هالیدهای فلزی علاوه بر اینکه اکثر میزان نور خروجی را از بین می برند، به محض روشن شدن چراغ نیز دچار افت لومن می شوند. اگرچه از نظر فنی در واقع از دست دادن لومن را تجربه نمی کنید، اما درصدی از آنها بلافاصله بی اثر می شوند.این به این دلیل است که یک لامپ متال هالید چند جهته است. Omnidirectional به این معنی است که نور حاصل از چراغ در هر جهت توزیع می شود. بنابراین به همان اندازه که رو به پایین است نور موازی زمین تولید می کند.

برای اینکه این درخشش موازی مفید باشد ، باید آن را جمع کرده ومتمرکز کنید در چراغ های متال هالید استفاده از بازتابنده یا رفلکتور برای این کار است. مشکلی که در این مورد وجود دارد این است که باعث می شود مقداری از روشنایی نور از بین برود.

لومنی که از رفلکتور باز می گردد و دوباره به قسمت ثابت باز می گردد، لومن گمشده است. هر ذره نوری که بیش از یک بار پرش کند می تواند نور از دست رفته تلقی شود. در این بازتاب انعکاسی می توانید به میزان 30٪ نور را از دست دهید. در یک محوطi صنعتی، ما لومن های اولیه لامپ را 36000 لومن فرض می کنیم. بعد از 6 ماه انتظار داریم که بازده لومن موثر ثابت باشد:

36000 لومن - 20٪ (افت اولیه لومن) = 28،800 لومن ،افت لومن از بازتابنده بازتابنده : 8،640،  لومن ها پس از 6 ماه در محل قرارگیری خلیج داخلی: 20،160. این اعداد هیچ لنز یا محافظی را که ممکن است چراغ از قبل داشته باشد، در نظر نمی گیرد که باعث کاهش بیشتر لومن ها می شود. حال این را با یک چراغ ال ای دی مقایسه می کنیم . در مقایسه ال ای دی و متال هالید در می یابیم که تمام نوری که یک LED تولید می کند جهت دار است بنابراین به بازتابنده نیاز ندارد. بعلاوه، اگرچه استهلاک لومن برای چراغهای LED نیز اتفاق می افتد اما همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید این کاهش به زمان زیادی نیاز دارد

مقایسه ال ای دی و متال هالید  در لومن

مقایسه ال ای دی و متال هالید  در طول عمر:

عمر مفید یک لامپ متال هالید معمولی حدود 20،000 ساعت است. با این حال، لامپ های بزرگتر مانند لامپ متال هالید 100 وات، حدود 15000 ساعت است. در تنظیمات تجاری و صنعتی که احتمالاً از چراغ های بسیار قدرتمندتری استفاده می کنید ، این کاهش طول عمر قابل توجه است.

چندین روش مختلف وجود دارد که تولید کنندگان عمر یک محصول توضیح می دهند. یکی از این روش ها اندازه گیری طول عمر از طریق روش L70 است. L70 اندازه گیری پایان عمر یک لامپ نیست بلکه تخریب لومن تا 70٪ لومن  اولیه است. این اندازه گیری شامل شرایط خارجی نمی شود ، مانند اینکه درایور یا بالاست یا اجزای دیگر خراب شود. عمر لامپ متال هالید حدود 15000 تا 20،000 ساعت است. اما در نیمه عمر خود ، 50٪ لومن های اولیه خود را از دست داده است. بنابراین گرچه یک لامپ سوخته نیست، اما قطعاً بی اثر است و در حالیکه نور در خروجی اولیه لومن تولید نمی شود ، هنوز 400+ وات مصرف می کند

مقایسه ال ای دی و متال هالید  در طول عمر

کارایی (لومن / وات) LED در مقابل Metal Halide

کارایی اندازه گیری میزان تولید نور توسط منبع نور است. در این حالت ، ما LED ها و هالیدهای فلزی را مقایسه خواهیم کرد. در مقایسه ال ای دی و متال هالید و برای درک اینکه چرا LED ها در هزینه های انرژی شما بسیار صرفه جویی می کنند، درک کارایی مهم است. برای به دست آوردن کارایی کل لومن های تولید شده را بر کل وات مصرفی تقسیم کنید. در مورد چراغ های متال هالید نیز باید  بالاست را هم در نظر بگیرید.

به طور متوسط، کل وات مصرف شده توسط یک لامپ 400 وات ، در حدود 455 وات است. و بالاست حدود 15٪ انرژی بیشتری را بیش از لامپ مصرف می کند.بنابراین محاسبه بازده لومن برای متال هالید: 36000 لومن / 455 وات = 79.12 لومن / وات. حال این را با یک ال ای دی 150 وات مقایسه کنیم : 23،250 لومن / 150 وات = 155 لومن / وات. تقریباً دو برابر متال هالید. قانون طلایی را به خاطر بسپارید: کارآیی باعث صرفه جویی در هزینه می شود!

همانطور که مشاهده می کنید ، چراغ های LED در هر مسابقه برابر Metal Halides پیروز می شوند. LED ها در هزینه های شما صرفه جویی می کنند ، بهره وری را افزایش می دهند ، بهره وری را بهبود می بخشند و حتی می توانند پول اضافی برای شما بدست آورند. آنها همچنین نور روشن و با کیفیت بالاتری را تولید می کنند که بدون هدر رفتن لومن بسیار کم است. اما این فقط آغاز سفر LED شماست. 

منبع

www.ledlightingsupply.com

مقالات مرتبط