مزایای مهتابی ال ای دی

مهتابی ال ای دی جایگزین مناسبی در برابر مهتابی های فلورسنت به شمار می‌روند.  قیمت لامپ فلورسنت نسبت به ال ای دی مناسب است. ما در این مقاله سعی داریم تا با بررسی مزایای مهتابی ال ای دی به این موضوع بپردازیم که چرا باید این نوع از مهتابی ها را انتخاب کرده و جایگزین مهتابی های قدیمی خود کنیم. مزایای مهتابی ال ای دی  چیست؟(مقایسه مهتابی led و فلورسنت) مهتابی ها اجزای مهمی در نورپردازی و روشن نگه داشتن خانه به شمار می‌روند. این محصولات روشنایی انواع مختلفی دارند و با پیشرفت فناوری، مهتابی ها هم دچار تغییراتی شدند. امروزه بسیاری از افراد با تولید و عرضه مهتابی های ال ای دی به سمت و سوی آن روی آورده اند و استفاده از مهتابی فلورسنت را فراموش کرده اند. ما قصد داریم در این مقاله به بررسی دلایل انتخاب مهتابی ال ای دی و مزایای مهتابی ال ای دی بپردازیم. پس اگر می‌خواهید از مزایای آن مطلع شوید با ما تا انتها همراه باشید.  

مزایای مهتابی ال ای دی

مزایای مهتابی ال ای دی چیست و چطور کار می‌کند؟

ال ای دی LED مخفف (Lighting emitting diode) است که به معنی تابش نور دیود می‌باشد. دیود یک جزء الکتریکی با دو الکترود است که اجازه می دهد الکتریسیته آزادانه در یک جهت عبور کند. از طریق حرکات ثابت الکترون ها در نیمه هادی، نور تولید می شود. حال که با نحوه کار ال ای دی آشنا شدید به موضوع مزایای مهتابی ال ای دی بپردازیم و آن را با لامپ مهتابی فلورسنت مقایسه کنیم.

ایمن برای محیط زیست :

مهتابی های ال ای دی بر خلاف مهتابی های فلورسنت بدون جیوه است و اگر شما بخواهید آنها را بعد از این که از کار افتادند بیرون بی‌اندازید به محیط زیست آسیبی نمی‌رسانند.

نور جهت دار :

از مزایای مهتابی ال ای دی جهت دار بودن نور آن است. لامپ های فلورسنت دارای نور چند جهته هستند، به این معنی که مقداری نور در فیکسچر و سایر مکان های غیر ضروری از بین می رود. اما مهتابی های ال ای دی نور را در جهت دلخواه شما ساطع می‌کنند.

کارایی و مصرف بهتر :

مهتابی های ال ای دی دارای راندمان بالا تری نسبت به دیگر مهتابی ها هستند. به طوری که این نوع مهتابی حدود 40 درصد کارآمدتر از لامپ های فلورسنت هستند. همچنین مهتابی ها و لامپ های ال ای دی متفاوتی روزانه تولید می‌شود که همه آنها فاقد سوسو زدن و ایجاد مشکلاتی این چنینی هستند.

طول عمر بالا :

از مهم ترین مزایای مهتابی ال ای دی طول عمر بالای آن نسبت به مهتابی فلورسنت است. طول عمر مهتابی فلورسنت به طور متوسط 50 هزار ساعت است. این در حالی است که طول عمر مهتابی فلورسنت در حالت حد اکثری، کمتر از 30 هزار ساعت است.

مقاومت در برابر شکسته شدن :

مهتابی های ال ای دی از پلی کربنات ساخته می‌شوند و این موضوع باعث شده که در برابر شکستن مقاوم باشند و به نوعی یک محصول روشنایی نشکن به شمار بروند. در آن سوی میدان مهتابی های فلورسنت از جنس شیشه هستند که به راحتی شکسته می‌شوند.

مزایای مهتابی ال ای دی چیست

چرا نباید از لامپ و مهتابی فلورسنت استفاده کنم؟

حال که با مزایای مهتابی ال ای دی آشنا شدید به این موضوع بپردازیم که چرا باید مهتابی های فلورسنت خود را دور بریزیم و مهتابی ال ای دی را جایگزین آن کنیم. پس اگر برای خرید مهتابی ال ای دی شک دارید این قسمت را به دقت مطالعه کنید.

سوسو زدن

از مشکلات مهتابی های فلورسنت سوسو زدن آن است که می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مثل سر درد و همچنین آسیب زدن به چشم شما شود.

نور پراکنده و غیر متمرکز

نور این نوع مهتابی ها همینطور که در قسمت مزایای مهتابی ال ای دی اشاره کردیم نا‌متمرکز بوده و برخی از انرژی مصرفی خود را هدر می‌دهد. پس لازم است تا به سمت جایگزینی برویم که انرژی را هدر ندهد و نور را  به صورت متمرکز ساطع کند.

مشکلات حاد و حتی آتش سوزی

بالاست‌های موجود در مهتابی فلورسنت که قالبا  طراحی ضعیفی دارند می‌توانند تداخل رادیویی ایجاد کنند که سایر وسایل الکترونیکی را مختل کرده و در هنگام گرم شدن بیش از حد می‌توانند آتش‌سوزی ایجاد کنند. همچنین لازم به ذکر است که مقدار کمی جیوه در این نوع از مهتابی ها وجود دارد که می‌تواند برای محیط زیست خطرناک باشد. سعی کردیم تا شما را با مزایای مهتابی ال ای دی آشنا کنیم و با آوردن دلایلی عملی و منطقی به شما توضیح دهیم که چرا باید به سمت خرید مهتابی ال ای دی روی بیاورید. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشد و از مزایای لامپ و مهتابی ال ای دی اطلاعات کافی را کسب کرده باشید.

منبع

www.any-lamp.com

مقالات مرتبط