لامپ های پروژکتوری

لامپ و انواع پروژکتور ال ای دی و ... همیشه بخشی بسیار مهم در هر خانه و فضای کاری بوده است و انتخاب لامپ های خوب و کارآمد می تواند شما را در بسیاری از مشکلات و مشکلات مربوط به تأمین فضای زندگی و کار با نورپردازی با کیفیت بالا نجات دهد. هنگامی که نوبت به تأمین روشنایی مناسب خانه می رسد ، باید نه تنها به چراغ های داخل خانه توجه کرد بلکه به نورهای بیرونی نیز فکر کرد. برای این منظور بیشتر مردم به سراغ پروژکتورهای در فضای باز می روند که به نظر می رسد بهترین و موثرترین راه حل برای انتخاب است. مقاله زیر به توضیح انواع لامپ های پروژکتوری ، عملکردهای اصلی و ویژگی های آنها و همچنین بینش لامپ های مختلفی که می توانند در چراغ های پروژکتوی استفاده شوند ، می پردازد.

لامپ های پروژکتوری

انواع لامپ های پروژکتوری 

فن آوری لامپ های پروژکتوری در واقع آنچنان پیچیده نیست و همه تعاریف توضیحات ساده و مختصری را ارائه می دهند: نور لامپ های پروژکتوری نور مصنوعی است که به گونه ای هدایت یا پخش می شود که می تواند یک نور نسبتاً یکنواخت را در یک منطقه نسبتاً بزرگ ارائه دهد. به عبارت دیگر ، لامپ های پروژکتوری با پرتوهای گسترده و شدت زیاد هستند که نور بیشتری نسبت به لامپ های مورد استفاده برای اشیا روشنایی منظم در محیط داخلی ارائه می دهند.

لامپ های پروژکتوری مناسب فضای باز

لامپ های پروژکتوری نه تنها برای روشنایی خانه های شخصی و حیاط آنها و افزایش ایمنی بلکه برای روشنایی رویدادهای بزرگ ورزشی در فضای باز، نمایش ها ، کنسرت ها و سایر رویدادها نیز مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجا که لامپ های پروژکتوری در فضای باز بیشتر در معرض آسیب دیدن عوامل خارجی هستند ، به عنوان مثال باران و باد ، با دوام تر از چراغ های داخلی ساخته می شوند. در حقیقت، بدون وجود لامپ های پروژکتوری، برگزاری بازی های خارج از منزل مانند بیس بال یا فوتبال در ساعات عصر کاملاً غیرممکن است . با این حال عملکرد اصلی لامپ های پروژکتوری نصب شده در مقابل خانه افزایش ایمنی اموال است، به همین دلیل است که گاهی اوقات لامپ های پروژکتوری به عنوان "چراغ های ایمنی" نامیده می شوند.

لامپ های پروژکتوری مناسب فضای باز

انواع لامپ های مورد استفاده در چراغ ها در فضاهای باز

همانطور که در بالا گفته شد، یک بار نوبت به انتخاب کدام یک می رسد. نوع لامپ مورد نظر را برای لامپ های پروژکتوری انتخاب کنید ، گزینه هایی که پیدا خواهید کرد بسیار زیاد خواهد بود و از این رو داشتن حداقل دانش درباره مشخصات و عملکرد هر نوع لامپ خوب است. در زیر انواع اصلی لامپ های مورد استفاده در چراغ های پروژکتور در فضای باز ذکر شده است:

لامپ های پروژکتوری هالوژن

با توجه به عملکرد با کیفیت بالا ، لامپ های هالوژن یکی از بهترین گزینه ها هستند. لامپ های هالوژن بسیار روشن و مناسب برای هر هدف در فضای باز هستند. گاز هالوژن و رشته تنگستن درون لامپ توسط برق ایجاد می شود و یک پرتو ثابت ، قوی و بسیار شدید از نور سفید ایجاد می کند. علاوه بر این ، شدت چراغ های هالوژن به طور قابل توجهی بیشتر از انواع دیگر لامپ ها با قدرت مشابه است. با این حال ، لامپ های هالوژن بسیار ناکارآمد هستند و طول عمر آنها کوتاه است ، و باعث می شود نوع دیگری از لامپ های پروژکتوری مانند چراغ های ال ای دی گزینه  بهتری برای مناطقی باشد که نور برای ساعت های طولانی باید روشن شود.

لامپ های پروژکتوری  تخلیه با شدت بالا 

مانند هر نوع لامپ، چراغ های HID مزایا و معایب بزرگی نیز دارند. لامپ های HID می توانند برای مدت زمان طولانی دوام بیاورند (طول عمر آنها 3 برابر بیشتر از لامپ های هالوژن است) به علاوه در مقایسه با انرژی کمتری دارند. نور لامپهای HID کاملاً شدید است اما لامپ در طول حمل و نقل خود به جایگزینی نسبتاً کمی نیاز دارد. در صورت انتخاب لامپ های HID ، یک اشکال قابل توجه است. بیشتر لامپهای HID تابش اشعه ماورا بنفش را تولید می کنند و به همین دلیل فیلترهای مسدود کننده UV برای جلوگیری از تخریب ناشی از اشعه ماورا بنفش در تمام قطعات ثابت ضروری هستند. همچنین قرار گرفتن در معرض لامپهای خراب یا HID با فیلترهای ناقص اشعه ماورا بنفش به دلیل وجود جیوه سمی که در این لامپ ها به کار رفته می تواند سلامتی را برای انسان و حیوانات ایجاد کند. انواع مختلف و ترکیبات شیمیایی در لامپ های HID استفاده می شود و از این رو انواع مختلفی از لامپ های HID وجود دارد که می توانید انتخاب کنید: لامپ های متال هالید سرامیک MH ؛ لامپ های بخار جیوه؛ لامپ های بخار سدیم؛ لامپ های قوس کوتاه زنون ؛

لامپ های پروژکتوری  فلورسنت

مزایای اصلی چراغ های فلورسنت این است که آنها از نظر انرژی کم مصرف هستند و طول عمر آنها نسبتاً طولانی است. لامپهای فلورسنت بسیار گران هستند اما هنوز هم ارزان تر از لامپهای LED و HID هستند و این تقریباً مزیت اصلی است. معایب آن کاملاً قابل توجه است و اصلی ترین نکته منفی استفاده از CFL  در این واقعیت است که لامپهای فلورسنت حاوی جیوه هستند که در صورت دفع و بازیافت صحیح می توانند به سلامتی و محیط زیست آسیب برسانند. به علاوه لامپهای فلورسنت دوره گرم شدن بسیار طولانی دارند و طول عمر آنها بسیار به استفاده و نگهداری آنها بستگی دارد. اگر مرتباً لامپ را خاموش و روشن کنید (که به عنوان مثال در چراغ های پروژکتورها سنسور حرکت وجود دارد) ، طول عمر لامپ به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

لامپ های پروژکتوری دیود ساطع کننده نور (LED)

اگر LED از جنبه هایی مانند بهره وری انرژی ، طول عمر ، خصوصیات و ویژگی های فیزیکی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد ، اتفاقاً LED بهترین گزینه برای پروژکتورها در فضای باز است. اول از همه، LED ها تقریباً به همان میزان یا انرژی کمتری نسبت به لامپهای فلورسنت مصرف می کنند و در صورت استفاده و نگهداری مناسب ، می توانند بسیار طولانی (تا 50000 ساعت) دوام داشته باشند. این تأثیر بسیار مثبتی در قبض برق ماهیانه شما خواهد داشت. یک مزیت بزرگ دیگر این است که لامپ های LED زمان بسیار کمی را می گیرند تا به حداکثر روشنایی برسند. علاوه بر این، در مقایسه با تمام گزینه های ذکر شده در بالا ، آنها بسیار دوستدار محیط زیست هستند و نه می توانند به محیط زیست و نه به سلامتی شما آسیب جدی برسانند. اگرچه به نظر می رسد بهترین گزینه در بین همه گزینه ها باشد ، اما باید توجه داشت که لامپ های LED نیز گرانترین لامپ ها هستند. با این حال ، اگر به بهترین نوع لامپ نیاز دارید و آماده سرمایه گذاری در چراغ های سیل در فضای باز خود هستید ، مطمئناً لامپ های LED گزینه ای برای انتخاب هستند.

منبع

www.ledwatcher.com

 

مقالات مرتبط