لامپ تراریوم خزندگان

لامپ تراریوم خزندگان ، به صورت کلی به نوع و گونه خزندگان داخل تراریوم بستگی دارد. این روشنایی می تواند بوسیله انواع مختلف لامپ تراریوم خزندگان تامین شود. از گذشته تا به امروز در زمینه روشنایی تراریوم گیاهان و خزندگان پیشرفت های چشمگیری صورت گرفته ، به شکلی که در حال حاضر می توان روشنایی تراریوم را همانند شرایط و روشنایی موجود و مورد نیاز گیاهان و خزندگان که در طبیعت وجود دارد ،برای فضای تراریوم فراهم کرد و این شرایط را می توان بوسیله انواع لامپ فلورسنت مخصوص تراریوم و خصوصاً لامپ 36وات یو وی ای که از مهمترین لامپ های موجود در بازار بشمار می روند، ایجاد کرد. ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با نمونه هایی از روشنایی و لامپ تراریوم خزندگان بیشتر آشنا کنیم.

لامپ تراریوم خزندگان

اهمیت لامپ تراریوم خزندگان

قبل از تهیه لامپ تراریوم خزندگان ، باید به این نکته توجه داشته باشیم که با استفاده از روشنایی این لامپ ، قرار است به چه اهدافی دست پیدا کنیم. لامپ تراریوم خزندگان معمولاً برای ایجاد روشنایی کافی و مورد نیاز حیوانات داخل تراریوم استفاده می شود ، به صورتی که حیوان خانگی شما احساس راحتی داشته باشد و تا حد ممکن شرایط موجود در فضای طبیعت را برای بهتر شدن کیفیت زندگی خزنده در تراریوم تامین کرده باشید. برای مثال با استفاده از لامپ تراریوم خزندگان میتوان شرایط و گرمای محیط تراریوم را برای زندگی راحت و با کیفیت یک ایگوانا ، همانند شرایط و گرمای موجود در طبیعت فراهم کرد. با فراهم کردن شرایط و گرمای مناسب برای زندگی یک ایگوانا در تراریوم متابولیسم بدن ایگوانا به درستی ایجاد می شود، با توجه به این موضوع به این نکته پی خواهیم برد که بدون وجود این شرایط و دمای مورد نیاز در تراریوم ، سیستم متابولیسم بدن خزندگان به درستی کار نمی کند و باعث از بین رفتن خزندگان خواهد شد. همچنین استفاده از لامپ تراریوم خزندگان علاوه بر همه این فواید، پرتو یو وی موجود در خورشید را در فضای تراریوم تامین می کند. پرتو یو وی لامپ ها در رشد و کیفیت زندگی گیاهان و خزندگان داخل تراریوم تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

اهمیت لامپ تراریوم خزندگان

لامپ تراریوم خزندگان متال هالید

اولین نوع از انواع لامپ تراریوم خزندگان ، لامپ متال هالید است. لامپ های متال هالید با تخلیه گاز و عبور الکترون ها اتمهای فلز را به انرژی روشنایی تبدیل می کنند و این لامپ می تواند به اندازه یک روز کاملاً آفتابی لوکس نوری مورد نیاز خزندگان را تامین کند، به همین دلیل گزینه مناسبی برای لامپ تراریوم خزندگان محسوب می شود. اگر بخواهیم به نکات منفی در ارتباط با لامپ متال هالید اشاره کنیم، باید به این نکته توجه کنیم که متمرکز بودن انرژی ساطع شده از لامپ چنان شدید است که در محیط پرتو مرکزی لامپ باعث سوختگی خواهد شد. در کل اگر تمرکز پرتو لامپ ها در تراریوم کمتر باشد و بصورت مساوی در کل سطوح پخش شود تاثیر گذاری بسیار بهتری را شاهد خواهیم بود. همچنین برای استفاده از لامپ تراریوم خزندگان متال هالید، حتما باید به فاصله ایمن لامپ از سطح توجه داشته باشید، و همچنین برای رسیدن به روشنایی کامل پس از روشن کردن کلید و همچنین سرد شدن لامپ پس از خاموش کردن کلید، مدت زمانی حدود ده دقیقه باید صبر کنید. ضمن اینکه عمر این لامپ ها معمولا از انواع دیگر لامپ های تراریوم کمتر خواهد بود.

لامپ تراریوم خزندگان متال هالید

انواع دیگر لامپ تراریوم

لامپ الترا ویتالوکس 300 وات اسرام ، یکی از مهمترین انواع لامپ تراریوم خزندگان است که در حال حاضر برای نگهداری ایگوانا استفاده می شود. اسرام بصورت تخصصی این لامپ را برای نگهداری و پرورش خزندگان بخصوص ایگوانا، با بهره مندی از تجربه چندین دهه ای خود در ارائه لامپ های تخصصی تولید کرده است. در کنار این لامپ می توان به لامپ های فلورسنت هم اشاره کرد. لامپ های فلورسنت از موثرترین انواع لامپ تراریوم خزندگان بشمار می روند. روشنایی لامپ های فلورسنت بصورت یکپارچه و گسترده است و کلیه سطوح تراریوم را به میزان مشخص پوشش می دهند و برای تراریوم هایی که ارتفاع زیادی ندارند بسیار کارآمد هستند. لامپ های فلورسنت در دو مدل تی8 و تی5 تولید می شوند، و استفاده از آنها در کاهش هزینه های مصرف انرژی و برق تاثیر به سزایی خواهد گذاشت. همچنین بکارگیری و استفاده از این لامپ ها بسیار ساده تر از دیگر انواع لامپ های مخصوص تراریوم است و طول عمر بالای آنها به شما کمک میکند که برای نگهداری و رسیدگی به تراریوم خود نگرانی سوختن و تعویض لامپ ها در مدت زمان کوتاه را نداشته باشید.

منبع

www.madcham.de

مقالات مرتبط