لامپ led بهتر است یا smd

با ظهور لامپ ال ای دی به عرصه روشنایی، این لامپ ها به یکی از پرکاربردترین روشنایی ها در جهان تبدیل شده اند. لامپ ال ای دی هم همانند لامپ های دیگر دارای معایبی است. از این رو در چند سال گذشته دستخوش تحولاتی شدند که عملکرد آن ها را بهبود بخشیده و معایب آن ها را تا حدودی پوشش داده است. در این مقاله آنچه که باعث تحول ال ای دی ها و تولید نسل های جدیدتر شده است را با هم بررسی می کنیم و می بینیم که لامپ led بهتر است یا smd ؟

لامپ led بهتر است یا smd

انواع لامپ led بهتر است یا smd ؟

یکی از بزرگترین تغییر و تحولاتی که SMD ها به وجود آوردند این بود که این لامپ ها میزان لومن خروجی بالاتری در ازای مصرف کمتر انرژی ارائه داده اند. این باعث شده است که SMDها قدرت بیشتری داشته باشند و کارامدی آن ها بیشتر از ال ای دی های قدیمی تر باشد. اس ام دی ها بر اساس اصولی کار می کنند که اس ام دی های کمتر و بزرگتر لومن خروجی بیشتری تولید کنند. این لامپ ها با دو سرپیچ GU10 و MR16  تولید می شوند. لامپ led بهتر است یا smd ؟

انواع لامپ led بهتر است یا smd

نور لامپ led بهتر است یا smd ؟

یک اس ام دی SMD 27 6 وات همانطور که از نامش پیداست 27 تا اس ام دی در خودش جای داده است. این لامپ با استفاده از تنها 6 وات، 450 لومن نور ساطع می کند. حال اگر این را با یک اس ام دی 48SMD ، 2.5 وات مقایسه کنیم میزان لومن روشنایی  268 به ازای مصرف 2.5 وات است. همانطورکه می بینید لامپی که اس ام دی های کمتری دارد لومن خروجی بالاتری دارد. در لامپ اول هرSMD 16.67 لومن تولید می کند. در حالیکه در لامپ دوم هر SMD  5.58 لومن تولید می کند. همانطور که می بینید حباب با SMD کمتر به گونه ای مدیریت می شود که خروجی لومن بیشتری داشته باشد. البته هیچ استانداردی در این زمینه وجود ندارد و هیچ دو ساختاری از یک قاعده تبعیت نمی کنند.

زاویه تابش لامپ led بهتر است یا smd ؟

لامپ led بهتر است یا smd ؟  زاویه نور اس ام دی ها بسیار بالاتر از ال ای دی ها است. در واقع اس ام دی ها یکی از معایب اصلی ال ای دی ها را پوشش داده اند. نور ال ای دی ها بسیار متمرکز است و خوب پخش نمی شود. اس ام دی ها زاویه تابش 120 درجه ای دارند که حتی از لامپ های هالوژن هم گسترده تر است.

طول عمر لامپ led بهتر است یا smd ؟

طول عمر لامپ led بهتر است یا smd ؟ اس ام دی ها از لحاظ  میزان طول عمر هم بالاتر از ال ای دی ها هستند. لامپ های ال ای دی طول عمر بالایی دارند. اس ام دی ها از این میزان هم فراتر رفته اند. حباب های ال ای دی استاندارد GU10 حدود 30000 ساعت عمر می کنند اما اس ام دی ها طول عمری برابر 50000 ساعت دارند. اگر شما از یک حباب ال ای دی میانگین حدود 8 ساعت در روز استفاده کنید، یک لامپ 30000 ساعت که بیش از 10 سال است طول می کشد تا عمر آن ها پایان یابد. اما یک اس ام دی با طول عمر 50000 از این هم بیشتر عمر می کند و طول عمر آن بیش از 17 سال است. 

مزایای لامپ led بهتر است یا smd ؟

لامپ led بهتر است یا smd ؟ مسلما اس ام دی ها در رتبه بالاتری از ال ای دی ها قرار می گیرند. اگر شما بتوانید در کل خانه از اس ام دی استفاده کنید هزینه نگه داری و تعویض این لامپ ها به حداقل می رسد و بسیار کاهش می یابد. یکی دیگر از فوایدی که اس ام دی ها دارند این است که آن ها قابلیت نصب روی سطح صاف را داشته و در نتیجه فضای کمتری مصرف می کنند. 

در نهایت اینکه اس ام دی ها با همه تجهیزات روشنایی که لامپ های هالوژن بر روی آن ها  نصب می شوند همخوانی دارند و می توانند جایگزین آن ها شوند. با همه این تفاسیر اس ام دی ها نسل دوم ال ای دی ها هستند و کاربردهای بیشتری از ال ای دی ها دارند. اگر شما به دنبال محصولی هستید که هزینه کمتری و کارایی بیشتری داشته باشد اس ام دی ها گزینه مناسبی هستند

منبع

www.wholesaleledlights.co.uk

مقالات مرتبط