فیلتر نور

امروزه انواع لامپ ال ای دی را می توانید در رنگ نورهای مختلف تهیه کنید. اما راه دیگر به دست اوردن رنگ نور دلخواه استفاده از فیلتر نور است. فیلتر نور تنها اجازه عبور یک طول موج یا رنگ خاص را می دهد  و می تواند برای جلوه های روشنایی، دوربین ها و بسیاری موارد جالب دیگر استفاده شود. برای این کار می توانید از مواد خاصی مانند کاغذ سلفون یا کاغذ کادو ، بسته بندی آب نبات، پلاستیک شفاف و ... استفاده کنید.

فیلتر نور

یافتن گزینه های فیلتر نور

ابتدا ببینید آیا می توانید در خانه خود اشیایی پیدا کنید که فیلتر رنگی باشند و بتوانند برای ما فیلتر نور رنگی ایجاد کنند. ممکن است اجسام پلاستیکی خاصی در اطراف ما باشند که بتوان از آن ها به عنوان فیلتر نور استفاده کرد. هنگامی که می توانید از طریق جسمی نور را ببینید و از آن عبور کند می توانید از آن یک فیلتر نور بسازید. هرچه جسم شفاف تر باشد نتیجه بهتر و واضح تری داریم

یافتن گزینه های فیلتر نور

برای فیلتر نور می توانید یک بسته سلفون تهیه کنید. سلفون ماده ای انعطاف پذیر برای صنایع دستی است، اما به عنوان یک فیلتر نور نیز به خوبی کار می کند. سلفون  را مقابل چراغ روشنایی خود قرار دهید و ببینید که چگونه رنگ نور آن تغییر می کند. بسیاری از این فروشگاه ها سلفون را در طیف وسیعی از رنگ ها به فروش می رسانند و شما می توانید رنگ مورد نیاز خود را انتخاب کنید. حتی بسیاری از بسته بندی های آب نبات از همان مواد ساخته شده اند، می توانید آن ها را نیز امتحان کنید

یافتن گزینه های فیلتر نور رنگی

می توانید از ژل روشنایی استفاده کنید. این یک راه حل گران تر و حرفه ای است ، اما عالی است. از ژل روشنایی در استودیو برای روی دوربین ها و تغییر رنگ دریافتی دوربین استفاده می شود. اگر از ژل روشنایی استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که آن را از شعله دور نگه دارید تا ذوب نشود

ژل فیلتر نور

ابرنگ را امتحان کنید. شما می توانید یک طلق را رنگ کنید و از آبرنگ استفاده کنید و به غیر از یک رنگ ثابت ، جلوه های زیادی را به دست آورید. آبرنگ به راحتی پاک می شود و می توانید رنگ های متنوعی ایجاد کنید در اطراف خانه خود یک پلاستیک جامد و سفت و سخت پیدا کنید و آن را به شکل مورد نیاز خود ببرید. این تلق پلاستیکی باید شفاف باشد، پلاستیک مات کار نخواهد کرد.

یافتن گزینه های فیلتر نور رنگارنگ

ساخت فیلتر نور

برای این کار بهتر است نحوه ساختن رنگ های مختلف را بدانید. مدل RYB در این شرایط کار می کند و می تواند به شما در ترکیب فیلترها برای به دست آوردن انواع مختلف فیلتر نور کمک کند. قرمز و آبی را می توانید ترکیب کنید تا فیلتر نور به رنگ بنفش بسازید. زرد و قرمز را برای به دست آوردن فیلتر نور نارنجی ترکیب کنید. با ترکیب آبی و زرد فیلتر نور سبز را به دست می آورید.. بخاطر داشته باشید که مخلوط کردن فیلترهای قرمز و آبی کارایی خوبی نخواهد داشت و به احتمال زیاد رنگی نزدیک به سیاه را خواهیم داشت. مدل رنگ RGB یا قرمز، سبز و آبی برای فیلترها اعمال نمی شود زیرا آنها نور را کم می کنند.

ساخت فیلتر نور

2. نح وه ساختن رنگ های خاص را بدانید. مدل RYB در این شرایط کار می کند و می تواند به شما در ترکیب فیلترها برای انواع مختلف کمک کند. قرمز و آبی را تنظیم کنید تا بنفش ، زرد و قرمز را به رنگ نارنجی درآورید و آبی و زرد را سبز کنید.بخاطر داشته باشید که مخلوط کردن فیلترهای قرمز و آبی کارایی خوبی نخواهد داشت و به احتمال زیاد چیزی نزدیک به سیاه خواهید داشت.

ساخت فیلتر نور RYB

بدانید با استفاده از یک مدل رنگی سنتی RYB چه رنگ هایی بدست خواهید آورد. مدل رنگ RGB برای فیلترها اعمال نمی شود زیرا آنها نور را کم می کنند.سعی کنید هرگونه لکه را از روی فیلتر نور پاک کنید و طلقی را انتخاب کنید که خراشیدگی نداشته باشد. این موارد با عبور نور از آن حالت زنندگی ایجاد می کند.

ساخت فیلتر نور بنفش

منبع

www.wikihow.com

مقالات مرتبط